وجود فاصله با آرمان‌های انقلاب و اسلام در مورد جایگاه زنان در جامعه
کد خبر: 3336364
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
تاجفر تأکید کرد:

وجود فاصله با آرمان‌های انقلاب و اسلام در مورد جایگاه زنان در جامعه

گروه اجتماعی: مدیرکل امور خانواده و بانوان استاندار آذربایجان غربی با حضور در جمع زنان عشایر طایفه اوتایلوی ایل جلالی منطقه نادو ماکو طی سخنانی گفت: هنوز با آرمان‌های انقلاب و اسلام در مورد جایگاه زنان فاصله داریم که با تلاش‌های انجام گرفته از سوی زنان و مسئولان این جایگاه حاصل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، شهلا تاجفر، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی صبح امروز، ششم مردادماه به همراه مشاوره بازرگانی استاندار، فرماندار و معاون برنامه‌ریزی شهرستان ماکو، مدیرکل امور عشایر و منابع طبیعی استان و نیز جمعی دیگر از مدیران کل ادارات و دستگاه‌های دولتی استان آذربایجان غربی با حضور در جمع زنان و دختران عشایر طایفه اوتایلوی ایل جلالی منطقه نادو ماکو از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گرفتند.

وی گفت: دولت تدبیر و امید فرصتی برای زنان به‌دور از افراط و تفریط فراهم کرده تا در عرصه‌های اجتماعی و خانوادگی پیشرفت کنند.

مدیرکل امور خانواده و بانوان استاندار آذربایجان غربی افزود: در دولت‌های گذشته نقش‌های زنان در خانواده و یا اجتماع به‌تنهایی مورد تأکید قرار می‌گرفت که در دولت یازدهم این موضوع نمود منطقی و متعادل یافته است.

وی به پیشرفت‌های زنان در عرصه‌های مختلف بعد از انقلاب اشاره کرد و افزود: هنوز با آرمان‌های انقلاب و اسلام در مورد جایگاه زنان فاصله داریم که با تلاش‌های انجام گرفته از سوی زنان و مسئولان این جایگاه حاصل می‌شود.

تاجفر تغییر نگرش جامعه نسبت به زنان به‌ویژه زنان عشایر را یکی از عوامل مؤثر در رشد اجتماعی و سیاسی و فرهنگی زنان برشمرد.

این مقام مسئول بر تقویت تشکل‌های زنان عشایر و طرح اید‌ه‌های جدید و علمی توسعه فعالیت‌های زنان عشایر تأکید کرد و گفت: ایجاد تشکل‌های مردم‌نهاد برای زنان عشایر می‌تواند به فعالیت‌های آنان انسجام بخشد تا علاوه بر ظهور توانمندی‌ها و قابلیت‌های این قشر زحمت‌کش در سطح جامعه، بتوانند نیازها و مشکلات خود را بهتر و در قالب قانون پیگیری کنند.

captcha