آیات اقتصادی قرآن در زمینه اسراف و تبذیر بررسی می‌شود
کد خبر: 3337938
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
در رادیو اقتصاد؛

آیات اقتصادی قرآن در زمینه اسراف و تبذیر بررسی می‌شود

گروه اقتصاد: رادیو اقتصاد، امروز در برنامه «حجره»، آسیب‌های مادی و معنوی اسراف و تبذیر را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مرتضی الله‌داد، استاد دانشگاه و نیز محمدرضا عبدی، معاون سازمان مالیاتی کشور در برنامه امروز «چالش» در رابطه با موضوع عدالت مالیاتی و راه کارهای تحقق آن به بحث و گفتگو خواهند نشست.

از موضوعات محوری برنامه می‌توان از بررسی وضعیت پرداخت مالیات، تعریف عدالت مالیاتی، ملزومات تحقق عدالت در عرصه مالیات، و همچنین سیاست‌گذاری‌های مالیاتی کشور نام برد.

برنامه «چالش» کاری از گروه اقتصاد و جامعه رادیو اقتصاد، به تهیه‌کنندگی نازنین کتابچی و گویندگی مریم رفعتی، دوشنبه ساعت 15 به مدت 75 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

همچنین رادیو اقتصاد، امروز در برنامه «حجره»، به مبحث آسیب‌های مادی و معنوی اسراف و تبذیر می‌پردازد.

اسراف و تبذیر تقریبا به یک معنا هستند. با این تفاوت که اسراف به معنای تجاوز از حد در همه امور است، مانند اسراف در معصیت یا اسراف در خوردن و امثال آن، اما تبذیر بیشتر در مورد پول به کار می‌رود و مبذّر به معنای کسی است که مال خود را به گونه‌ای متفرق و پراکنده می‌کند که از بین می‌رود.

آیت‌الله العظمی جوادی آملی، پژوهشگر علوم دینی و مفسر قرآن در برنامه امروز آیات اقتصادی در حوزه آسیب‌های مادی و معنوی اسراف و تبذیر را تفسیر خواهد کرد.

برنامه «حجره» با هدف آشنایی و معرفی فرهنگ اسلامی ـ ایرانی در بازار، کاری از گروه اقتصاد و جامعه رادیو اقتصاد، به تهیه‌کنندگی سهیلا کَسی‌خان ،ساعت 12:30 به مدت 30 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

captcha