افراط‌گرایی مذهبی تهدیدکننده هویت ملت قرقیزستان است
کد خبر: 3340390
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
نخست‌وزیر قرقیزستان:

افراط‌گرایی مذهبی تهدیدکننده هویت ملت قرقیزستان است

شعب خارجی: تمیر ساری‌اف گفت: افراط‌گرایی مذهبی تهدیدی برای هویت ملی مردم قرقیزستان است و در این راستا همه مسئولان موظف به مبارزه با این پدیده هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در قرقیزستان، تمیر ساری‌اف، نخست‌وزیر قرقیزستان طی نشستی در این کشور با بیان اینکه علیه اسلام نیستم؛ بلکه به دنبال حفظ هویت ملت این کشور هستم، گفت: برخی افراد با نام اسلام قصد دارند افکار، آداب و رسوم، سنت‌ها و نوع پوشش بیگانه را به مردم قرقیزستان تحمیل کنند.

وی ضمن ابراز نگرانی نسبت به جوانانی که از روی ناآگاهی به گروه‌های افراطی دینی می‌پیوندند، اظهار کرد: نهاد نخست‌وزیری قرقیزستان برای حفظ ارزش‌های اسلامی از علما و روحانیون کشور می‌خواهد تا کار توجیهی در میان مردم انجام دهند.

ساری‌اف، افزود: لباس ملی قرقیزها در کنار سنت‌های دیرین آنان همواره بخش مهمی از فرهنگ مردم بوده و این لباس با توجه به شرایط آب و هوایی و سبک زندگی قرقیزها انتخاب شده است.

نخست‌وزیر قرقیزستان بیان کرد: بروز حوادث اخیر در مرکز بیشکک موجب شده است که برای تأمین امنیت در کشور، مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی مذهبی را مورد تجدید نظر قرار داده و اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه مسئولان نهادهای مربوطه قرقیزستان باید در مبارزه با پدیده‌های تروریسم و افراط‌گرایی مذهبی تلاش کنند، گفت: تا به امروز چنین به نظر می‌رسید که مشکلات افراط‌گرایی مذهبی به کشور ما ربطی ندارد؛ اما در حال حاضر ما با چالش‌های جدید مواجه شدیم که امنیت ما را در معرض خطر قرار می‌دهد.

captcha