تبلیغ قرآن‎محور در حوزه به صورت نظام‌مند طراحی و اجرا شود
کد خبر: 3341396
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
مدیر گروه علوم قرآن پژوهشگاه حوزه و دانشگاه:

تبلیغ قرآن‎محور در حوزه به صورت نظام‌مند طراحی و اجرا شود

گروه حوزه‎های علمیه: مدیر گروه علوم قرآن پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بر لزوم طراحی و اجرای طرح تبلیغ قرآن‌محور در حوزه‎های علمیه تاکید کرد.

حجت‎الاسلام والمسلمین محمد اسعدی، مدیر گروه علوم قرآن پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) گفت: سابقه فعالیت‎های ترویجی و تبلیغی حوزه چندین ساله است و توجه به فعالیت‌های قرآنی نیز در سال‌های اخیر به مقدار زیادی صورت گرفته است اما نظام‌مند ساختن آن ضروری است.

وی با بیان اینکه حوزه در سال‎های اخیر وارد عرصه‌های مختلف قرآنی و حتی تبلیغی و ترویجی شده است تصریح کرد: باید در کنار تبلیغ عمومی که برای طیف‎های مختلف مردم انجام می‌شود تبلیغ قرآن‎محور نیز طراحی شود.

اسعدی در پاسخ به این سؤال که آیا حوزه با توجه به رویکرد پژوهش‌‌محوری، رسالتی در ورود به آموزش عمومی قرآن به مردم دارد؟ بیان کرد: باید این ورود به صورت طرح‎هایی مانند تبلیغ قرآن محور و با محوریت آموزش معارف صورت گیرد.

وی تاکید کرد: البته فعالیت‎های تبلیغی قرآن‌محور هم در دفتر تبلیغات اسلامی مورد توجه هست، ولی باید با نظام‌مندی بیشتری دنبال شود.

اسعدی گفت: مبلغانی که دوره‌های لازم را گذرانده و در عرصه قرآنی صاحب‌نظر هستند، برای اجرای این طرح جذب و یا تربیت شوند تا بتوانیم به کارآیی لازم در این زمینه دست یابیم.

دانشیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه عنوان کرد: باید برای حافظان قرآن، قاریان و تربیت‌شدگان مراکز تخصصی قرآنی حساب ویژه‌ای باز شود و اعزام‌های هدفمند و ویژه به مناطق مختلف قرآن برای تبلیغی که مبتنی بر آموزه‎های گرانسنگ قرآن است صورت گیرد.

توسعه الگوی حرم حضرت معصومه(س)

اسعدی اظهار کرد: به برکت قرآن‌خوانی در ماه مبارک رمضان و با الگوگیری از طرح قرآن‌خوانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مباحث تفسیری که قبل از آن توسط حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم ارایه می‌شود، گرایش به این مسئله در سایر استان‌ها نیز رو به گسترش و تقویت است.

وی افزود: می‎‎توان این طرح را در تمامی استان‌های کشور و لااقل در ماه مبارک رمضان در قالب تبلیغ مبلغان قرآن‌محور برگزار کنیم.

اسعدی ادامه داد: هم اکنون در زمینه روخوانی و روان‎خوانی و تجوید و .... با تلاش‎های صورت گرفته در کشور کمتر دچار خلا و مشکل هستیم، ولی در زمینه آشنایی با معارف قرآنی و مفاهیم و تفسیر خلا وجود دارد و در این زمنیه باید طرحی ارایه شود تا این خلا نیر برطرف شود.

captcha