توصیه شهید حسینی به قرآن و نماز شب/ تشییع اتفاقی در زادگاه
کد خبر: 3350492
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد؛

توصیه شهید حسینی به قرآن و نماز شب/ تشییع اتفاقی در زادگاه

گروه جهاد و حماسه: همسر شهید علی‌اکبر حسینی که به تازگی احراز هویت شده است، گفت: این شهید دائم در جلسات قرآن شرکت می‌کرد و ادای فریضه نماز شب از عادات حسنه وی بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اخیراً پیکر مطهر شهید سیدعلی‌اکبر حسینی بعد از ۳۱ سال از طریق DNA شناسایی شده است. به این مناسبت با هاجر بیگم موسوی، همسر این شهید درباره ویژگی‌های بارز وی گفت‌وگو کرده‌ایم که متن آن را در زیر می‌خوانید؛
هاجر بیگم موسوی، همسر شهید با ابراز خوشحالی از احراز هویت همسرش پس از 31 سال گفت: سال گذشته نمونه خون من و دو فرزندم برای آزمایش DNA به تهران فرستاده شد که چند روز پیش به ما اطلاع دادند نمونه خون دخترم با نمونه پیکر شهید مطابقت دارد.
موسوی با اشاره به اینکه شهید حسینی در زمان شهادت 23 سال داشته و اسفند 1363 در عملیات بدر در منطقه عملیاتی جزیره مجنون به مقام شهادت رسید، افزود: علی‌اکبر متولد اول آذر 1339 در شهر درود نیشابور بود و زمان ازدواج با بنده فقط 15 سال داشت. حاصل این ازدواج یک پسر به نام مهدی و دختری به نام سمیه است.

تشییع اتفاقی پیکر شهید حسینی در شهر درود نیشابور
همسر شهید حسینی تاکید کرد: با اینکه علی‌اکبر قالیباف بود و سواد مدرسه‌ای نداشت، در جلسات قرآن شرکت می‌کرد و همواره ما را به نماز شب و خواندن نمازهای یومیه در اول وقت توصیه می‌کرد.
وی گفت: علی‌اکبر بسیار مومن و شوخ‌طبع بود. آخرین بار که به جبهه می‌رفت به دلم الهام شد که دیگر باز نمی‌گردد. به وی اصرار کردم که به جبهه نرود، ولی قبول نکرد و از طریق لشکر ۵ نصر به ‌صورت داوطلب به ‌عنوان نیروی بسیجی عازم میدان نبرد شد.
موسوی با اشاره به اینکه سال گذشته به طور اتفاقی پیکر شهید حسینی در شهر درود نیشابور تشییع و تدفین شد، افزود: این اتفاق مرهون علاقه خاص این شهید به قرآن و ائمه اطهار(ع) بوده است. در مدت زندگی مشترک کوتاهی که با علی‌اکبر داشتم غیر از خوبی و حسن خلق از وی ندیدم و امیدوارم بتوانم ادامه دهنده راه این شهید باشم.

پرداخت مهریه پیش از اعزام به جبهه
وی گفت: علی‌اکبر به حقوق زنان توصیه بسیار می‌کرد. در کارهای خانه حتی نظافت فرزندان کمک می‌کرد و پیش از آخرین اعزام، مهریه من را پرداخت کرد.
موسوی ادامه داد: شهید حسینی نمونه یک پدر مهربان و مومن بود و خصوصاً به دخترمان سمیه توجه زیادی می‌کرد و دائم می‌گفت که دختر برکت خانه است و همه مسلمانان باید مانند حضرت محمد(ص) با دخترشان بهترین رفتار را داشته باشند.
وی همچنین گفت: شهید حسینی ارادت خاصی به امام خمینی(ره) داشت و خود را سرباز کوچک ایشان می‌نامید و دائم جوانان دیگر را به پیروی از ولایت فقیه توصیه می‌کرد.

captcha