افتتاح دارالقرآن فاطمة الزهرا(س) روستای قلعه بابو از توابع شهرستان خمین
کد خبر: 3353001
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
کوچکی خبرداد:

افتتاح دارالقرآن فاطمة الزهرا(س) روستای قلعه بابو از توابع شهرستان خمین

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت والفجر خمین گفت: سال گذشته کلنگ احداث دارالقرآن روستای قلعه بابو زده شد که به همت خیر قرآنی روستا از فردا، 5 شهریور با حضور 150 قرآن‌آموز فعالیت خود را آغاز می‌کند، این دارالقرآن توانایی پوشش 12 روستای همجوار را نیز دارد.

رضا کوچکی، مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت والفجر خمین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، ضمن اشاره به اینکه افزایش مؤسسات و خانه قرآنی می‌تواند در پیشبرد اهداف متعالی قرآنی سهم بسزایی داشته باشد، افزود: فعالان حوزه قرآن و عترت باید ازآموزش‌های جذاب‌تر و کاربردی‌تر در آموزش قرآن آموزان استفاده کنند.

وی هدف از تأسیس دارالقرآن را رفع نیازهای دینی عنوان کرد و افزود: حضور نوجوانان و نونهالان در کلاس‌های آموزش کلام وحی گامی به سوی پیشرفت در زمینه‌های علمی است؛ چراکه دانش آموزانی که اوقات فراغت خویش را صرف آموزش مبانی دینی و الهی می‌کنند به خود اجازه تباهی و فساد را نمی‌دهند.

کوچکی از میزان علاقه دانش آموزان خمین به فراگیری علوم دینی و قرآنی خبر داد و گفت: شوق و اشتیاق وافر دانش‌آموزان روستایی سبب شد تا خیرین در عملی خداپسندانه دارالقرآنی در روستای قلعه بابو از روستاهای توابع این شهرستان احداث کنند.

وی در ادامه به افتتاح و فعالیت دارالقرآن فاطمه الزهرا(س) واقع در روستای قلعه بابو از توابع شهرستان خمین اشاره کرد و گفت: سال گذشته کلنگ احداث این دارالقرآن زده شد و به همت خلیلی، خیر قرآنی و مردم این روستا از فردا، 5 شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

کوچکی برنامه‌های پیشنهادی دارالقرآن برای بهتر برگزار شدن دوره‌های قرآنی را این گونه بیان کرد: به منظور استفاده بهینه از فضا و کلاس‌های آموزشی مقرر شد کلاس‌ها در دو بخش آموزش مبانی قرآن و سبک زندگی اسلامی برگزار شود.

وی اضافه کرد: این مرکز قرآنی علاقه‌مندان به کلام آسمانی وحی را در گروه‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در قالب رشته‌های روخوانی، روانخوانی، حفظ، قرائت، مفاهیم، تدبر و تفسیر با بهره‌گیری از حضور مربیان بومی که از مدارج عالی قرآنی برخوردارند تحت پوشش آموزش‌های قرآنی قرار می‌دهد.

کوچکی با بیان این مطلب که دارالقرآن فاطمه الزهرا(س) قلعه بابو با حضور 150 قرآن‌آموز فعالیت خود را آغاز می‌کند، اظهار کرد: این دارالقرآن توانایی پذیرش و تحت پوشش قرار دادن 12 روستای همجوار را نیز دارد.

وی ضمن تأکید براین مهم که فعالیت قرآنی با هدف تربیت اسلامی از مانایی بیشتری برخوردار است، اظهار کرد:  دارالقرآن و دیگر مؤسسات و خانه‌های قرآنی با فعالیت‌های دینی خوراک معنوی و قرآنی قرآن آموزان را تأمین می‌کنند.

این مقام مسئول در پایان، با اشاره به اینکه فکر و اندیشه باید قرآنی باشد تا رفتار نیز به سمت مبانی دینی هدایت شود، گفت: تعلیم فرهنگ قرآن و کاربردی کردن استفاده از آیات قرآن از جمله اهدافی است که در تمامی مراکز قرآنی دنبال می‌شود.

captcha