ماهواره، شبکه‌های اجتماعی و اینترنت فرهنگ ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند
کد خبر: 3355783
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
سردار نقدی:

ماهواره، شبکه‌های اجتماعی و اینترنت فرهنگ ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند

گروه اجتماعی: رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: اصلی‌ترین موردی که فرهنگ ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و با نفوذ به خانه‌های ما، فرزندان ما را نابود کرده و شرف و انسانیت را از بین می‌برد، ماهواره، شبکه‌های اجتماعی و اینترنت هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، سردار سرتیپ محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور دیروز، نهم شهریورماه در مراسم اختتامیه نشست مسئولان بسیج علمی کشور در اردبیل با بیان اینکه علم قدرت تسلط است و همه ما امروز در همه ابعاد زندگی این مسئله را لمس می‌کنیم، گفت: همه مشکلات امروزی جامعه بشری این است که علم در اختیار عوامل ناصلح قرار داده شده است.
وی با بیان اینکه متأسفانه جهان علم در اختیار افراد ناصالح قرار گرفته است، افزود: دانشمندانی که در آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه مشغول کار هستند، پرونده‌شان سرشار از جنایت است؛ شاید به نظر برسد آسیبشان به یک مگس هم نرسد، ولی عامل قتل میلیون‌ها انسان هستند.
نقدی با بیان اینکه امروز در عرصه امنیتی جاسوسی می‌شود و امنیت جوامع به خطر می‌افتد، تصریح کرد: امروز کسانی که دانش خود را در اختیار آمریکایی‌ها می‌گذارند، در جنایات بشری آمریکا علیه جهان سهیم هستند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور بیان کرد: اصلی‌ترین موردی که فرهنگ ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و با نفوذ به خانه‌های ما، فرزندان ما را نابود کرده و شرف و انسانیت را از بین می‌برد، ماهواره، شبکه‌های اجتماعی و اینترنت هستند.
وی با بیان اینکه امروز آمریکا و اروپا یک اقتصاد ورشکسته در حال احتزار دارند، گفت: علم و فناوری است که به این اقتصاد در حال احتزار تنفس مصنوعی می‌دهد.
نقدی با بیان اینکه آمریکا در هیچ یک از مؤلفه‌های اقتصادی اعم از نیروی انسانی، انرژی ارزان، مواد اولیه ارزان، بازارهای نزدیک و دم دست و سرمایه مزیتی ندارد، تأکید کرد: تنها عاملی که توانسته اقتصاد مبتذل را به آن تنفس مصنوعی می‌دهد، علم و فناوری است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه سرپا نگه‌داشتن استکبار مبتذل توسط دانشمندان انجام می‌شود، افزود: برای از بین بردن سلطه و تحقق شعار مرگ بر آمریکا باید وضعیت حاضر تغییر یابد و لازمه توفیق نهایی و کامل غلبه علمی پیدا کردن است؛ چراکه این بخش مهم و حساسی از مبارزه است.
وی تصریح کرد: برای رسیدن به این توفیق نهایی نهادهای بسیاری از جمله دانشگا‌ه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها، معاونت علمی، مراکز رشد و ستادهای نخبگان در سطح کشور تأسیس شده‌اند و دارای نتایج و دستاوردهای قابل تأملی هستند، ولی در مقابله با دشمنان کفایت نمی‌کنند.
نقدی گفت: فناوری وارداتی همانند ساقه گلی است که بسیار زیبا بوده، ولی از درخت چیده شده است.
وی با بیان اینکه فناوری و دانشی برای ما کارآمد است که در خاک ایران‌زمین باشد، تصریح کرد: امروز ما دارای صنعت خودرو سازی هستیم که پنجاه سال از عمر آن می‌گذرد و این یک صنعت وارداتی است و در طول همین پنجاه سال از پیکان به پراید رسیده است و هیچ‌وقت به سمت بومی‌سازی نرفته است، در مقابل 25 سال پیش یک موشک در ایران وجود نداشت، ولی با تلاش نخبگان داخلی در حال حاضر دارای موشک‌های ماهواره بر و روز به روز پیشرفته هستیم که این دو مورد نشان از تفاوت فناوری بومی و وارداتی است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور اضافه کرد: با این حال هزینه‌ای که صرف خودروسازی می‌شود، به مراتب بالاتر از موشک‌سازی است.
نقدی با تأکید به اعتماد به صنعت ملی و دانشگاه ایرانی، گفت: ایران سرشار از ذخایر مواد خام است و باید در این راستا بر علم و فناوری بومی تکیه کنیم.
وی با بیان اینکه اقتصاد دانش‌بنیان متکی به علم و دانش بومی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، افزود: ثابت شده است هر جایی که ما را تحریم کردند، با شعار ما می توانیم پیروز شدیم و جاهایی که به ما امکانات داده شد، تنبل بار آمدیم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه بیش از 40 مدل رادارهای بسیار دقیق و پیشرفته در کشور ساخته شده است، تصریح کرد: انواع وسایل شنود پسیو و اکتیو در جمهوری اسلامی ایران تولید می شوند.
نقدی با بیان اینکه دانش و قابلیت تبدیل فناوری به تولید صنعتی در کشور وجود دارد، ولی تنبلی ما را به سمت گدایی به کشورهای دیگر برده است، بیان کرد: باید خود را برای پر کردن خلاء ها ترغیب کنیم و علم وفناوری و مدیریت دانش را مورد توجه جدی قرار دهیم.
وی خواستار بر عهده گرفتن مدیریت علم و دانش توسط بسیج علمی شد و گفت: در صنایع دفاعی نیز بر اساس دانش بومی اقدام به ساخت خودروهای تاکتیکی کرد‌ه‌ایم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور مدیریت دانش را خلأ کشور دانست و افزود: مقالات آی اس آی که توسط دانشمندان ما نوشته می‌شود، پازل موشکی را طراحی می‌کند که دشمن به سر خود ما می‌ریزد.
وی با بیان اینکه دانشمندان و نخبگان ایرانی باید مسائل داخلی کشور را حل کنند و به سمت هنر واقعی خود بروند، تصریح کرد: دانشگاه و صنعت ما از همدیگر بیگانه است و در همین راستا پیوند صنعت با دانشگاه از ضروریات است.
نقدی با بیان اینکه باید قطعات صنعت روی میز دانشگاه ها باشند، اضافه کرد: متاسفانه تمام امتیازات اساتید و دانشجویان، مقالات نظری است که باید در این خصوص بازنگری شود؛ هرچند اصلاحاتی انجام شده ولی کافی نیست.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه از شش هزار و 300 صنعت راکد داخل شهرک های صنعتی کشور، 900 صنعت دارای مشکل بازاریابی هستند، تأکید کرد: دانشجویان تحصیلات تکمیلی پایان نامه های خود را در راستای حل مشکلات مراکز صنعتی تهیه و تدوین کنند.

captcha