حضور بانوان فعال کانون‌های مساجد کردستان درهمایش «اندیشه‌های آسمانی»
کد خبر: 3358450
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷

حضور بانوان فعال کانون‌های مساجد کردستان درهمایش «اندیشه‌های آسمانی»

گروه هنر: مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد کردستان گفت: ۲۰ نفر از بانوان فعال کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان کردستان به هشتمین دوره آموزشی فرهنگی «اندیشه‌های آسمانی» به مشهد مقدس اعزام شدند.

کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: در راستای شرکت در هشتمین دوره همایش «اندیشه‌های آسمانی» 20 نفر از بانوان عضو کانون‌های مساجد کردستان دیروز، 14 شهریورماه به مقصد مشهد مقدس اعزام شدند.
وی افزود: در قالب این کاروان مدیران مسئول، رابطان فعال کانون‌‌های مساجد استان، بانوان فعال دارای اثر پژوهشی معتبر، منتخبان مسابقات و جشنواره‌های ستادی و ملی و... تشکیل می دهند.
گلباغی با اشاره به اینکه این دوره با هدف کادرسازی برای کانون‌ها با نگاه تربیت تشکیلاتی مبتنی بر مبانی دینی است، بیان کرد: محتوای آموزشی غنی و مشخص، در قالب سه طرح رابطه، انس و رهنمون برنامه‌ریزی و ارائه شده است و فعالان کانون‌های مساجد کشور در این دوره آموزشی با کلیات و چارچوب مفهومی اقتدار فرهنگی و کلیدواژه های این ادبیات آشنا می شوند.
وی عنوان کرد: جبهه‌شناسی، تمدن‌سازی و مؤلفه‌های مسجد طراز اسلامی، حرکت، جهاد و انقلابی بودن، بایدها و الزامات فعالیت فرهنگی، معرفی الگوها و کادرسازی از جمله راهبردها و محورهای این همایش فرهنگی آموزشی است.
مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد کردستان اعلام کرد: کارگروه و گعده‌های مشورتی با برنامه‌های متنوع آشنایی با الگوها، فرصت مطالعاتی، حلقه‌های مباحثاتی، همایش‌ها با موضوعات مذکور، فضاسازی و استفاده از زبان هنر در طراحی فضا برای انتقال مفاهیم از قالب‌های اجرایی انتخاب شده برای انتقال مفاهیم و تحقق اهداف دوره است.
وی افزود: بانوان اعزامی از کانون‌های مساجد استان کردستان 14 تا 18 شهریورماه جاری در هشتمین دوره آموزشی اندیشه‌های آسمانی شرکت می‌کنند که 75 درصد فعال فرهنگی کانون‌های شهری و 25 درصد فعالان فرهنگی کانون‌های روستایی استان را شامل می‌شود.
گلباغی یادآور شد: همچنین 35 نفر از آقایان فعال کانون‌های مساجد کردستان 5 تا 9 شهریور در هشتمین دوره «اندیشه‌های آسمانی» ویژه آقایان شرکت کردند که به مدت چهار روز در کارگاه‌های مختلف آموزشی توسط اساتید برجسته حوزه و دانشگاه آموزش دیدند.

captcha