شناسایی گروه‌های مستعد؛ ویژگی آیین‌نامه جدید تواشیح
کد خبر: 3358837
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲

شناسایی گروه‌های مستعد؛ ویژگی آیین‌نامه جدید تواشیح

گروه فعالیت‌های قرآنی: سرپرست گروه تواشیح میعاد اهواز با بیان اینکه شناسایی گروه‌های مستعد از ویژگی‌های مطلوب آیین‌نامه جدید تواشیح است، افزود: اگر گروه تواشیح میعاد اهواز اثر انتخاب شده خود را در مرحله نهایی به نحواحسن اجرا کند قطعاً در میان گروه‌های ممتاز خواهد بود.

باقر سواری، سرپرست گروه تواشیح میعاد اهواز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، پیرامون آیین‌نامه جدید مرحله مقدماتی مسابقات کشوری تواشیح اظهار کرد: این آیین‌نامه دارای نقاط و ضعف است که نقاط قوت آن بیشتر مشاهده می‌شود. چرا که از این طریق گروه‌های قوی‌تر از سراسر کشور در مرحله نهایی مسابقات تواشیح حضور پیدا می‌کنند.

شناسایی گروه‌های مستعد؛ ویژگی آیین‌نامه جدید

وی با بیان اینکه از طریق عمل به این آیین‌نامه گروه‌های مستعد شناسایی می‌شوند، گفت: آیین‌نامه جدید می‌تواند انتظارات مردم، قاریان و گروه‌های ممتاز استان خوزستان را برآورده کند و در نتیجه گروه‌های بیشتری از استان خوزستان در مرحله نهایی مسابقات کشور حضور یابند. هم‌اکنون نیز مشاهده می‌کنیم سه گروه از استان خوزستان در مرحله نهایی حضور دارند و می‌توانند نظر داوران را به خود جلب کنند.

سواری ادامه داد: با توجه به اینکه گروه تواشیح میعاد اهواز توانست مقام اول مسابقات اوقاف استان را به دست آورد، اثر اجراشده در این مرحله با محوریت مدح پیامبر(ص) به نام «محمد سیدالکونین» با آهنگسازی مرتضی آل‌کثیر و قاسم مقدمی بوده است.

اجرای اثری با مضمون مدح پیامبر(ص) در فینال

سرپرست گروه تواشیح میعاد اهواز در مورد اثر اجرایی در مرحله نهایی مسابقات کشوری تواشیح عنوان کرد: این کار ترکیبی از سه قصیده در مدح حضرت رسول(ص) است؛ به منظور انتخاب شعر از شاعران خوزستانی همچون شیخ سلمان خاقانی، شیخ محمدعلی یعقوبی و احمد شوقی استفاده شده است. آهنگسازی این اثر را حسن خانچی و مرتضی آل‌کثیر انجام داده‌اند و البته اعضای گروه نیز در تلفیق الحان آن نقش داشته‌اند.

در اجرای زنده هرگونه اتفاقی غیرقابل پیش‌بینی است

سواری افزود: در اجرای زنده هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. ممکن است هر اتفاقی در این اجرا رخ دهد و ما با توجه به اینکه تجربه حضور در فینال مسابقات را داشته‌ایم در اجرای زنده مشکلی نخواهیم داشت. البته اگر اثر انتخاب شده را به نحواحسن اجرا کنیم قطعاً در میان گروه‌های ممتاز خواهیم بود.

سرپرست گروه تواشیح میعاد اهواز برخی از رتبه‌های این گروه را برشمرد و گفت: در سال 87 و 88 رتبه ششم، سال 89 رتبه هفتم را به دست آورده‌ایم.

یادآور می‌شود، باقر سواری، سید جاسم موسوی، کاظم آذرپیرا، منصور علوی‌مرام، ایوب تمیمی اعضای گروه تواشیح میعاد اهواز را تشکیل می‌دهند.

captcha