احیای امر به معروف و نهی از منکرتضمین سلامت بلند مدت جامعه است
کد خبر: 3360806
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
رضایی:

احیای امر به معروف و نهی از منکرتضمین سلامت بلند مدت جامعه است

گروه اجتماعی:مدیر آموزش و پرورش ابهر گفت:هرگونه هزینه کردن در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر ، سرمایه‌گذاری بلند مدت برای سلامت جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، موسی رضایی،مدیرآموزش و پرورش ابهر صبح امروز، 18 شهریور در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش ابهر  با اشاره به آیاتی که بر لزوم توجه به امربه معروف و نهی از منکر تاکید دارند،اظهار کرد: بر اساس آیات قرآن کریم یکی از مهم‌ترین دلایل برتری امت حضرت محمد (ص)، انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه توسط امت اسلامی است.در صورت تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جوامع انسانی جنگ ، خشونت ، بی بند و باری و بی عدالتی و آسیب‌های فردی و اجتماعی به حداقل خواهد رسید .
وی با اشاره به مهم‌ترین  منکرات رایج در سیستم‌های اداری ،عنوان کرد: از مهم‌ترین این منکرات می‌توان به  نادیده گرفتن تقوای الهی ، دروغ ،تضعیف حقوق دیگران، شایعه پراکنی ، بی احترامی وبی حرمتی ، تنبلی و سستی ، پوشش نامناسب ، تمجید بی مورد و ازبین بردن روحیه امیداشاره کرد.
مدیرآموزش و پرورش ابهر برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در رابطه با شبهات دینی ،حضور دائم و همه گیر معلمان  در نماز جماعت و انتقادسازنده و تبادل اطلاعات را از جمله مصادیق و معروفات مهم در آموزش و پرورش برشمرد وافزود : رعایت ارزش‌های الهی و گفتمان انقلابی ،با وضو سر کار حاضر شدن ، مشورت کردن و رعایت احکام اسلامی از دیگر راهکارهایی است که می‌تواند در اشاعه معروف‌ها در این نهاد موثر باشد.
رضایی با بیان این که باید برنامه آغازین صبحگاه در مدارس در طول سال همه روزه اجرا و مجریان آن دانش‌آموزان باشند، گفت: این کار علاوه بر بالا بردن حس اعتماد به نفس و مسئولیت‌پذیری در دانش‌آموزان موجب رونق گرفتن فعالیت‌های فرهنگی و توجه به فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر خواهد شد.
وی با اشاره به این که در آموزش و پرورش فعالیت‌های مطلوبی در زمینه ‌ای فرهنگی و پرورشی انجام شده است، خاطر نشان کرد: هرگونه هزینه کردن در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر ، سرمایه‌گذاری بلند مدت برای سلامت جامعه است.

captcha