کد خبر: 3361018
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴
سرافراز:

ترویج مفاهیم قرآن، بنیادی‌ترین راهبرد رسانه ملی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس رسانه ملی در پیامی به مناسبت برگزاری اختتامیه طرح قرآنی ۱۴۴۹ بیان کرده است که ترویج مفاهیم قرآن به عنوان بنیادی‌ترین راهبرد رسانه ملی، دست‌اندرکاران پرتلاش رسانه ملی را بر آن داشت تا طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی را گسترش دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در مراسم اختتامیه طرح قرآنی 1449 که عصر امروز، 18 شهریورماه در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، پیام محمد سرافراز، رئیس سازمان صداوسیما به این مراسم، توسط بهرام محمدی‌نیا، مدیر شبکه قرآن سیما قرائت شد که در این پیام آمده است:
«یس وَالْقُرْآنِ الْحَکِیم
سوگند به قرآن حکمت‌آموز
قرآن کریم، رسانه الهی و محور هدایت انسان است؛ زیرا هدایت و معرفت در دریای بیکران آن نهفته است؛ پیام قرآن، برترین پیام هدایت‌گر برای بشر در طول تاریخ و برای تمام اعصار است و ما را به استوارترین راه‌ها فرا می‌خواند. قرآن کریم، به عنوان معجزه پیامبر خاتم(ص)، جایگاه برتری در میان کتب آسمانی دارد که می‌تواند در هر رسانه‌ای متجلی شود.
نگاه ویژه مقام معظم رهبری به مقوله قرآن به عنوان یک رسانه موثر و عرضه آن از طریق شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، چشم‌انداز روشنی از این هنر اسلامی را پیش روی جهانیان ترسیم کرده و موجب اثرگذاری چند برابری آن شده است.
بدون تردید اقبال روزافزون آحاد جامعه، به ویژه قشر جوان به قرآن یکی از برکات انقلاب اسلامی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بی بدیل رسانه ملی در افشاندن عطر قرآن در سطح جامعه بوده است.
در این راستا، ترویج مفاهیم قرآن کریم و تعالیم عالیه آن به عنوان بنیادی‌ترین راهبرد رسانه ملی، دست‌اندرکاران پرتلاش این رسانه را بر آن داشت تا با گسترش برنامه‌ها و طرح‌های قرآنی، دستاوردهای بی شماری را در این حوزه خلق کنند.
خرسندیم که برای نهمین سال پیاپی، طرح بزرگ قرآنی 1449 با محوریت حفظ سوره مبارکه «یس» و با همکاری نهادهای قرآنی کشور برگزار و با اقبال فراوان مخاطبان ارزشمند رسانه ملی مواجه شده است.
تلاش تمامی دست‌اندرکاران و عواملی که همدلانه به اجرای این طرح بزرگ قرآنی همت گماشته‌اند، شایسته تقدیر و سپاس بی کران است.»

captcha