اهمیت واقعه غدیر در جامعه مغفول مانده است
کد خبر: 3363202
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
حسینی:

اهمیت واقعه غدیر در جامعه مغفول مانده است

گروه اجتماعی:امام‌جمعه خرمدره گفت: با اینکه منابع بی‌شماری درباره عظمت و جایگاه حضرت علی (ع) سخن گفته‌اند ولی باز هم واقعه غدیر مغفول مانده است و باید در زمینه تبیین آن اهتمام بیشتری وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام سید علی حسینی‌،امام‌جمعه خرمدره صبح امروز،25 شهریور در جلسه ستاد شئونات فرهنگی شهرستان خرمدره ، ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیر و با  تاکید بر اینکه یکی از وظایف علما و روحانیون صحبت کردن درباره واقعه غدیر و تبیین آن است ،اظهار کرد: با اینکه منابع  بی‌شماری درباره عظمت و جایگاه حضرت علی (ع)  سخن گفته‌اند ولی باز هم واقعه غدیر مغفول مانده است و باید در زمینه تبیین آن اهتمام بیشتری وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه حضرت علی (ع)  باب علم است، تصریح کرد :هرکس که بخواهد به علم خداشناسی و شناخت بیشترخداوند سبحان دست یابد، باید در مسیر حضرت علی (ع) حرکت کند زیرا ایشان از کسانی بودند که از علم بالایی در زمینه خداشناسی برخوردار بودند. 
امام‌جمعه خرمدره با بیان اینکه در بیان جایگاه حضرت علی (ع) همین بس که خداوند متعال می‌فرمایند: اگر همه مردم حضرت علی (ع )را دوست داشتند جهنم را خلق نمی‌کردم ، یادآورشد: حضرت علی (ع )را باید خوب شناخت تا بتوان راه هدایت را پیدا کرد و به خدا رسید.
حجت‌الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه مسئله کمبود بودجه فرهنگی یک مسئله کشوری بوده و مختص خرمدره نیست، اظهار کرد: با وجود اعتبارات محدود  باید در مسائل فرهنگی به ویژه شناساندن واقعه غدیراهتمام بیشتری صورت گیرد
در ادامه این جلسه نیز حجت‌الاسلام علی مقدمی،رییس تبلیغات اسلامی خرمدره با اشاره به اینکه در حال حاضر 120 مربی قرآنی در حال فعالیت هستند ،عنوان کرد: 80 هیات مذهبی نیز در شهرستان خرمدره در حال فعالیت هستند که در مناسبت‌های مختلف نسبت به اجرای برنامه‌های مناسبتی اقدام می‌کنند.
وی در پایان کمبود اعتبار را مهم‌ترین جالش پیش‌روی فعالیت‌های فرهنگی دانست و افزود: دانشگاه‌ها به لحاظ اینکه با جوانان سرو کار دارند یکی از اماکنی هستند که باید اهتمام ویژه‌ای به اجرای برنامه‌های فرهنگی داشته باشند.

captcha