مسلمانان مجارستان به کمک پناهجویان شتافتند
کد خبر: 3366749
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴

مسلمانان مجارستان به کمک پناهجویان شتافتند

گروه بین‌الملل: بسیاری از مسلمانان مجارستان با در اختیارگذاشتن غذا، نوشیدنی، پتو، چادر و ارائه خدمات ترجمه به کمک پناهجویان آمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه واشنگتن پست، مسلمانان مجارستان که کمتر از یک درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند به دلیل موج اخیر ورود پناهجویان مسلمان از خاورمیانه و آفریقا به اروپا با افزایش خصومت‌ها مواجه هستند.

سخنان «ویکتور اوربن»، نخست‌وزیر مجارستان که صراحتاً عنوان کرده که این کشور پناهجویان را نمی‌پذیرد و دستور داده تا ارتش در مرزها حصاری برای ممانعت از ورود آن‌ها بکشد نیز سبب وخامت بیشتر اوضاع شده است.

نخست‌‌وزیر مجارستان عنوان کرده که ما نمی‌خواهیم که شمار مسلمانان در کشورمان زیاد شود.

بسیاری از پناهجویان ناامید از مجارستان تلاش کرده‌اند تا از طریق حصارهای سیم‌خاردار که در مرز مجارستان و صربستان کشیده شده، عبور کنند که مأموران با گازهای اشک‌آور و آب پرفشار به آن‌ها حمله کرده‌اند.

«به کشور خود برگرد» به یک عبارت آشنا برای مسلمانان در مراکز خرید تبدیل شده و بیلبوردهای کنار جاده‌ها هشدار می‌دهند که «اگر به مجارستان می‌آیید، باید به فرهنگ ما احترام بگذارید».

بسیاری از مسلمانان مجارستان در پاسخ به گسترش این نوع اسلام‌هراسی در این کشور با دراختیارگذاشتن غذا، نوشیدنی، پتو، چادر و ارائه خدمات ترجمه به کمک پناهجویان آمده‌اند.

مسلمانان مجارستان همچنین به خاطر افزایش این تنش‌ها و احساسات منفی، در حال تلاش برای نشان دادن چهره حقیقی اسلام با خدمت‌رسانی و انجام کارهای خیر هستند.

یوسف الهندی، جراح مغز اهل اردن می‌گوید: مجارستانی‌ها انسان‌های خوبی هستند؛ اما سیاست اوضاع را خراب کرده است. ما باید به آن‌ها نشان دهیم که مسلمانان چه کسانی هستند.

مسجد و مرکز اسلامی «بوداپست» که بزرگترین مسجد از میان 4 مسجد این شهر است، در راستای تنویر افکار مردم نسبت به مسلمانان نیز تلاش‌ می‌کند.
مسلمانان با 40 هزار نفر جمعیت اقلیت کوچکی در کشور 10 میلیون نفری مجارستان هستند.

captcha