محفل انس با قرآن کریم در مرکز پدافند هوایی حضرت علی اکبر(ع) برگزار شد
کد خبر: 3374432
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶

محفل انس با قرآن کریم در مرکز پدافند هوایی حضرت علی اکبر(ع) برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: به مناسبت دهه امامت و ولایت محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته استان مرکزی و امام جمعه موقت اراک در مرکز آموزش درجه‌داری پدافند هوایی حضرت علی اکبر(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، امروز، 7 مهر همزمان دهه ولایت و امامت، محفل انس با قرآن با حضور مسعود اکبری حافظ کل و قاری ممتاز استان و بزرگمهر قاری ممتاز پدافند هوایی اراک  وامام جمعه موقت در مرکز آموزش درجه‌داری این یگان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی‌پور، امام جمعه موقت اراک در این محفل نورانی ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد خجسته امام هادی(ع) یاد و خاطره شهدای منا را گرامیداشت و گفت: ضایعه منا از جمله حوادثی است که لکه ننگ آن از دامان آل‌سعود پاک نخواهد شد.

وی با بیان این مطلب که پیروی از رهبری آگاه و دیندار گام برداشتن در طراط مستقیم تعریف می‌شود، اظهار کرد: تمامی جوامعی که همچون ایران از رهبری واحد و مقتدر و فرزانه تبعیت می‌کنند از رشد و آبادانی خوبی برخوردارند؛ چراکه  ایشان با درایت خویش سره را از ناسره تشخیص داده و مردم را به سمت سعادت و کمال هدایت می‌کند.

حجت‌الاسلام حسینی‌پور به تشریح مباحثی در خصوص رهبری و اهمیت و جایگاه آن در جامعه پرداخت و اضافه کرد: از روزی که انسان‌ها آفریده شدند و تا زمانی که یک نفر بر زمین باشد جامعه به رهبر نیاز دارد همان‌گونه که حضرت آدم(ع) اولین راهبر بود و پس از آن 124هزار پیامبر وظیفه راهنمایی و سرپرستی جامعه خود را برعهده داشتند.

وی ادامه داد: بهترین راهبر از میان پیامبران کسی نبود جز خاتم الانبیاء(ص)، حال پس از ختم نبوت و به پایان رسیدن رسالت ایشان در غدیرخم وحی آسمانی می‌رسد که ای پیامبر، علی(ع) را به عنوان وصی و جانشین خویش معرفی کن که اگر چنین نکنی رسالت خود را کامل نکرده‌ای.

حجت‌الاسلام حسینی‌پور در ادامه به جایگاه رهبری و مدیریت بحران اشاره کرد و با استناد به شخصیت رفتاری و عملی معظم‌له مدیریت نفس را لازمه مدیریت بر اجتماع بیان کرد و افزود: ایشان با مدیریت بر نفس توانستند به مدیریت بحران نیز دست پیدا کرده در این عرصه دارای قابلیت‌های بسیار قوی هستند.

این مقام مسئول در پایان، به زندگی ساده و بی‌آلایش رهبری نیز اشاره کرد و گفت: ایشان در دوران ستم شاهی با وجود شکنجه، تبعیدهای متعدد و زندانی شدن دست از اعتقادات خود نکشیده و به حرکت خود در راه دین و انقلاب ادامه دادند.

captcha