لباس مشکی در عزای سالار شهیدان لباس هدایت و تقوا است
کد خبر: 3383292
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
حجت‌الاسلام خادمیان:

لباس مشکی در عزای سالار شهیدان لباس هدایت و تقوا است

کانون خبرنگاران نبأ: لباس مشکی در عزای سالار شهیدان (ع) فقط نماد ساده عزا نیست بلکه لباس تقوا و بندگی و هدایت خود و جامعه به سوی معنویت و ربانیت است.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، به مناسبت نزدیک شدن به ماه محرم و سوگواری اباعبدالله همایشی با عنوان سیاه پوشان حسینی در بیت شاعر اهل بیت(ع) برگزار شد.

این برنامه به همت هیئت امنای هیئت ذبیح‌العطشان با حضور مادحین و پیرغلامان اهل‌بیت(ع) برپا شد و حجت‌الاسلام خادمیان کارشناس دینی رسانه ملی به سخنرانی پرداخت و گفت: قرآن کریم و روایت شریف، میزان پذیرش در درگاه الهی را به تقوای الهی معرفی می فرمایند.

وی با اشاره به آیه 26 سوره اعراف، تشریح کرد: قرآن بهترین لباس را برای انسان تقوا معرفی می کند و تقوا یعنی آن حقیقت و نیرویی که آدمی را به خدای سبحان متصل می کند و از طرف دیگر جامعه و فضا و میدان زندگانی انسان را ربانی و الهی می کند. یعنی نیرویی که  دائما انسان را در متن بندگی خدا قرار می دهد و باعث می شود هر کس با این انسان روبرو شد به یاد خدا بیفتد.

کارشناس دینی رسانه ملی لباس عزای حضرت حسین بن علی علیه السلام را بهترین مصداق لباس تقوا دانست و گفت: این لباس انسان را دائما معطوف به ایثار و نثار حسینی می کند و جامعه را هم معنوی می سازد؛  لباس مشکی برای حسین (ع) فقط یک نماد عزادارای نیست بلکه لباس تقوای الهی است.

کارشناس مذهبی ادامه داد: حضرت زهرا (س) برای کسانی که بر حسین بن علی(ع) سلام می دهند طلب آمرزش و استغفار می کند (کامل الزیارات ، باب 40حدیث 4) این لباس عزا وقتی بر دل و تن پوشانده شد این اثرات را دارد حتی ثواب نماز را هم بالا می برد که ثواب اعمال عبادی عزادار حسین چندین برابر می شود.

وی افزود: قرآن همه خلقت را آیت خدا می داند و آیت یعنی نشانه و علامت و راهنما خورشید و ماه و کوه و آب و درخت و حیوان و انسان و آسمان و زمین و... همه آیت هستند در مکتب حسینی هم این حقیقت جاری است.  لذا هم ذوالجناح که یک اسب است مصدر حرکاتی می شود که امام زمان به او اشاره می کند و هم خاک مقتل حسینی آیت خدا می شود و هم وهب کلبی مسیحی و هم حبیب بن مظاهر اسدی که هر شب قبل از خواب قرآن را ختم می کرد. همه و همه در سایه سار غم و غربت و مجلس حسینی به این رفعت مقام رسیده اند.

حجت‌الاسلام خادمیان در پایان یادآور شد: خاک کربلا وقتی فرش مصیبت حسین علیه السلام می شود به این رتبه اعلا می رسد که کام کودک را با آن بر می دارند و توشه دنیا و آخرت بندگان و اولیا می گردد و  با همین عزای حسینی می توان ریشه آل سعود و داعش و وهابیت را زد؛ ان شا الله این محرم ظرف نابودی آل سعود است و حسین بن علی به حرمت مشکی پوشان خود که توفیق پوشیدن یکی از مصادیق لباس تقوا را یافته اند و آیت الله شده اند محرم را که آغاز سال جدید قمری است ماه درماندگی و آوارگی  دشمنان مسلمین ، مخصوصا آل سعود و داعش قرار می دهد.  بنابراین لباس مشکی عزای سالار شهیدان (ع) فقط نماد ساده عزا نیست بلکه لباس تقوا و بندگی و هدایت خود و جامعه به سوی معنویت و ربانیت است.

علیرضا برومند

captcha