شهرستان شهرضا در عزای حضرت اباعبدالله(ع) سیاهپوش می‌شود
کد خبر: 3385336
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
در آستانه آئین سیاه‌پوشان حسینی؛

شهرستان شهرضا در عزای حضرت اباعبدالله(ع) سیاهپوش می‌شود

کانون خبرنگاران نبأ: مراسم سیاه‌پوشان عزادران حضرت امام حسین(ع) و اهدای شال عزا در شهرستان شهرضا برگزار می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، با فرا رسیدن ماه محرم و استقبال از این ماه، مراسم سیاه‌پوشان عزادران حضرت امام حسین(ع) و اهدای شال عزا در شهرستان شهرضا برگزار می‌شود.

محرم ماه پیوستن خون خدا به خداست، ماه تجدید پیمان بندگی انسان کامل و تثبیت «قالوا بلی»! ماهی که به هر کجا سر می‌زنی دل‌ها لرزان است و چشم‌ها پر امید، ماه محرم از راه می‌رسد، ماهی که در آن به واسطه شفای تربت حسین(ع) دل‌ها و تن‌های زیادی رو به راه شدند و از دل‌مردگی و رخوت نجات یافتند، ماه غربت حسین و تنهایی زینب، ماه دلاورمردی عباس و شجاعت علی‌اکبر، ماهی که اگر به هوش باشی و به گوش، بعد از گذشت قرن‌ها از آن، صدای «هل من ناصر ینصرنی» حسین(ع) را از زبان امام غائبت خواهی شنید.

در این مراسم که با حضور امام‌جمعه، فرماندار، جمعی ازمسئولان ادارات و ارگان‌ها، اعضای هیئات مذهبی و شیفتگان وعاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در بیت‌الحسین هیئت سینه‌زن شهرستان شهرضا برگزار می‌شود، پس از مدیحه‌سرایی مداحان اهل‌بیت(ع)، شال عزا توسط پیرغلامان حضرت سیدالشهدا(ع) برگردن سادات و عزاداران انداخته وعزاداراهل بیت(ع) می‌شوند.

این مراسم که به همت هیئت سینه‌زن شهرضا برگزار می‌شود، شرکت‌کنندگان طی آئینی توسط پیرغلامان حسینی و در جهت زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای کربلا و آمادگی برای ورود به ماه محرم و صفر و نوکری خالصانه و عزاداری برای امام حسین(ع) و اصحاب با وفایش با انداختن شال‌های مشکی و سبز و پوشاندن پیراهن‌های سیاه، مشکی‌پوش اباعبدالله الحسین(ع) می‌شوند.

لازم به ذکر است، این مراسم از ساعت 19:30 روز چهارشنبه 22 مهر درمحل بیت‌الحسین هیئت سینه‌زن در خیابان صاحب‌الزمان(عج) شهرضا برگزار می‌شود.

شهرضا یدالله شاهچراغی

captcha