اعلام برنامه‌های عزاداری محرم در سطح منطقه ۲۰
کد خبر: 3385576
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴

اعلام برنامه‌های عزاداری محرم در سطح منطقه ۲۰

کانون خبرنگاران نبأ: منطقه 20 تهران برای برگزاری مراسم با شکوه هر چه بیشتر عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) آماده می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ، وابسته به خبرگزاری ایکنا، شهرری برای برگزاری مراسم با شکوه هرچه بیشتر عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) آماده می‌شود از این‌رو برنامه‌های زیر در منطقه 20 اعلام می‌شود.

در دهه اول محرم برپایی دسته سینه‌زنی کارکنان شهرداری منطقه 20 از ساختمان اداری به سمت حرم عبدالعظیم(ع) و بالعکس و مراسم عزاداری به‌صورت قرائت قرآن، مداحی، سخنرانی و سینه‌زنی در قالب برنامه سیاه‌پوشان انجام می‌شود؛ هم‌چنین مراسم تعزیه‌خوانی با هدف احیای آئین‌های سنتی عزاداری و برپایی خیمه‌های معرفت حسینی با حضور روحانی به‌منظور پاسخ‌گویی به مسائل و شبهات دینی و نمایش آثار کتب مذهبی اجرا می‌شود.

هم‌چنین در روز 28 مهرماه در مراکز فرهنگی واقع در منطقه 20 مراسم شیرخوارگان حسینی به‌منظورگرامی‌داشت مقام حضرت علی اصغر(ع) برگزار خواهد شد.

در ادامه عزاداران می‌توانند در ایام محرم در سراهای محله به‌منظور شرکت در شب شعر تحت عنوان در ساحت کربلا با موضوع عاشورا، جشنواره عکس عاشورایی با هدف تجلیل از پدیدآورندگان آثار هنری در حوزه عاشورا، نماز و قرآن، نمایش هنری و تعزیه ویژه کودکان با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از آموزه‌های عاشورایی، مسابقه مذهبی با موضوع عاشورا و نشست علمی بررسی خطابه‌های حضرت سیدالشهدا(ع) درکربلا و حضرت زینب(س) درشام، همایش ترویج فرهنگ عاشورایی و در ادامه با تکیه بر عنصر عاطفه کودکان کربلا، مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، بازخوانی نقش کودکان با هدف درک کودک امروزی از واقعه کربلا و مسابقه  نقاشی با موضوع درک کودکان از واقعه کربلا برگزار خواهد شد.

در طول محرم سراهای محلات و مساجد سطح منطقه همایش امر به معروف و نهی از منکر با قرائت قرآن، مداحی، سخنرانی برگزار خواهد شد.

در سطح منطقه 20 و در ایام محرم‌الحرام نمایشگاه عاشورا و بازسازی وقایع کربلا، ارسال پیامک با مضامین کوتاه از پیام‌های عاشورایی و بازدید شهرداران نواحی از هیئت‌های مذهبی اجرا خواهد شد.

هم‌چنین لازم به یادآوری است در روز عاشورا در سطح منطقه قرائت زیارت عاشورا، مداحی و سخنرانی برگزار شده و نماز ظهر عاشورا اقامه می‌شود.

در خلال ماه صفر نیز در سراهای محلات سطح منطقه مراسم پرده عشاق به‌منظور تجلیل از مفاخر حسینی انجام می‌شود و هم‌چنین مراسم باشکوه اربعین حسینی برگزار خواهد شد.

در روزهای پایانی ماه صفر و مصادف با روز رحلت حضرت رسول (ص) در مساجد سطح منطقه مراسم زیارت بعید حضرت رسول اکرم (ص)  برگزار خواهد شد.

مرجان شرف

captcha