همایش شیرخوارگان حسینی فردا در ۴۰ کشور برگزار می‌شود
کد خبر: 3385689
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌‌اصغر(ع):

همایش شیرخوارگان حسینی فردا در ۴۰ کشور برگزار می‌شود

شعب خارجی: داوود منافی‌پور گفت: سیزدهمین همایش شیرخوارگان حسینی فردا، ۲۴ مهرماه، در ۴۰ کشور جهان برگزار می‌شود.

داوود منافی‌پور، دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌‌اصغر(ع) در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به برگزاری سیزدهمین همایش شیرخوارگان حسینی در 40 کشور دنیا، گفت: مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) حرکت خود را با تجمع شیرخوارگان حسینی(ع) در مهدیه تهران از سال ۱۳۸۲ آغاز کرد.

وی افزود: این همایش که به واقع‌گویی حادثه عاشورا و شهادت مظلومانه حضرت علی اصغر(ع) می‌پردازد، از سال دوم فعالیت مجمع در کربلای معلی و بحرین مورد استقبال قرار گرفت.

برگزاری همایش در بیش از 3 هزار و 100 نقطه جهان

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌‌اصغر(ع) بیان کرد: امسال سیزدهمین سال برگزاری تجمع شیرخوارگان حسینی(ع) در سراسر جهان است که بیش از سه هزار و۱۰۰ نقطه جهان در نخستین جمعه ماه محرم، این همایش را برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) فردا، 24 مهرماه مصادف با دوم ماه محرم‌الحرام، ساعت 9 به وقت محلی میزبان میهمانان خود در چهار قاره اروپا، آمریکا، آسیا و آفریقا است، گفت: آمریکا، آلمان، لندن، سوئد، کانادا، ترکیه، بحرین، عراق، کویت، یمن، عمان، قطر، عربستان، آذربایجان، پاکستان، هند، افغانستان، روسیه، اوکراین، مالزی، تایلند، استرالیا، بنگلادش، نیجریه، تانزانیا و ماداگاسکار از جمله کشورهای برگزارکننده این مراسم هستند.

یک میلیون لباس سبز علوی برای همایش تهیه شده است

منافی‌پور با اشاره به تهیه حدود یک میلیون دست لباس نوزاد به نام لباس سبز علوی برای این مراسم، افزود: 70 کارگاه در ایران به تولید و دوخت لباس می‌پردازند که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته کارگاه‌های دوخت لباس در تهران به 40 کشور جهان اختصاص داده شد.

وی با اشاره به هزینه سنگین ارسال بسته‌های پستی و محدودیت مالی که برای این مجمع وجود دارد، گفت: مجمع جهانی حضرت علی‌‌اصغر(ع) با حمایت‌های مردمی اداره می‌شود و هیچ نهاد یا ارگان خاصی حامی مالی این مجمع نیست.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌‌اصغر(ع) ضمن تشکر از همکاری مسافران و طلاب جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه، ادامه داد: لباس‌هایی که در ایران تهیه می‌شود توسط مسافران و یا طلاب جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه به دیگر کشورها ارسال می‌شود که با توجه به هزینه بالا یا تعداد محدود مسافران به کشورهای موردنظر، هنوز برای 10 کشور این لباس‌ها ارسال نشده است.

نذرنامه‌خوانی در همایش شیرخوارگان حسینی

منافی‌پور با اشاره به برگزاری «نذرنامه‌خوانی» در همایش شیرخوارگان حسینی، بیان کرد:‌ بر اساس آئین «نذرنامه‌خوانی» مادران، فرزندان خود را برای یاری امام زمان(عج) نذر می‌کنند که متن این نذرنامه رأس ساعت 10 صبح در تمام مراکز به واسطه رادیو و تلویزیون به صورت مستقیم پخش شده و همگان آن را تکرار می‌کنند.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌‌اصغر(ع) از برگزاری کنگره بین‌المللی شعر به پنج زبان فارسی، عربی، انگلیسی، اردو و آذری ویژه شعرای جهان خبر داد و گفت: بعد از مراسم شیرخوارگان حسینی فراخوان این کنگره به همه کشورها اعلام می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: برگزاری مسابقه بین‌المللی قرائت سوره «تکویر» از دیگر برنامه‌های مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در ایام محرم امسال است که پس از داوری که تقریبا در اربعین صورت می‌گیرد، برگزیدگان این مسابقه برای دریافت هدایا به تهران دعوت می‌شوند.

captcha