پیشنهاد مشترک روسیه و قزاقستان برای برگزاری همایش «اسلام علیه تروریسم»
کد خبر: 3385824
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲

پیشنهاد مشترک روسیه و قزاقستان برای برگزاری همایش «اسلام علیه تروریسم»

گروه بین الملل: رؤسای جمهور قزاقستان و روسیه به طور رسمی پیشنهاد تشکیل همایشی با عنوان «اسلام علیه تروریسم» را ارائه کردند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری «kazinform»، «نورسلطان نظربایف»، رئیس جمهور قزاقستان  با حضور در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای روس خود در پایان مذاکرات دوجانبه اعلام کرد: با توجه به تحولات بین‌المللی ما تشکیل همایشی با موضوع مقابله با تروریسم را پیشنهاد دادیم.

وی توضیح داد: در حین مذاکرات در «آستانه»، قزاقستان و روسیه در مورد اجرای توافقات اجلاس «مینسک» تبادل نظر کردند و بیشترین توجه خود را به اوضاع کنونی در افغانستان، سوریه و عراق معطوف نمودند.

نظربایف ادامه داد: افراط گرایی در منطقه، مسائل خاورمیانه و آسیای میانه، ما را بر آن داشت تا پیشنهاد تشکیل همایش «اسلام علیه تروریسم» را ارائه کنیم. قزاقستان و روسیه در مورد اوضاع منطقه و جهان دارای نگرش و موضع واحدی هستند و من امیدوارم توافقات صورت گرفته میان دو طرف موجب تقویت دوستی و همکاری میان دو کشور گردد.


«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه نیز در این نشست مطبوعاتی از پیشنهاد همتای قزاق خود مبنی بر ضرورت شکل‌گیری تلاش مشترک کشورهای مسلمان در مقابله با تروریسم به گرمی استقبال و از آن حمایت کرد.

captcha