لغو مجوز فعالیت بانک اسلامی جمهوری آذربایجان
کد خبر: 3388811
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰

لغو مجوز فعالیت بانک اسلامی جمهوری آذربایجان

شعب خارجی: فعالیت بانک اسلامی مستقر در باکو که از سال ۲۰۱۲ میلادی در جمهوری آذربایجان آغاز شده بود، از سوی بانک بین‌المللی این کشور متوقف شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از آران نیوز، بر اساس گزارش‌های دریافتی از بانک بین‌المللی جمهوری آذربایجان (ABB)، در پی این اقدام بهنام قربان‌زاده، از مسئولان بانک اسلامی این کشور و همکارانش از کار برکنار شده‌اند.

بانک بین‌المللی آذربایجان بانکداری اسلامی را از سال 2012 میلادی در جمهوری آذربایجان پیاده و شعبه آن را در آذربایجان تأسیس کرده بود.

سامیر علی‌اف، کارشناس اقتصادی در خصوص علت اقدام اخیر بانک بین المللی آذربایجان می‌گوید: مهم‌ترین مشکل بانک بین‌المللی آذربایجان مربوط به وام‌های اعتباری بوده است. البته در حال حاضر این شعبه برای بانک بین‌المللی آذربایجان آن‌چنان مشکلی ایجاد نمی‌کرد. به هر حال، این تصمیم مربوط به استراتژی بانک بین‌المللی می باشد. آنچه دیده می‌شود، این است که بانک بین‌المللی آذربایجان دیگر خواهان شرکت در این نوع طرح‌ها نیست.

وی افزود: به نظر می‌رسد که این بانک در حال محدودسازی فعالیت‌های خود است. اگر کمی توجه داشته باشیم، می‌بینیم که روند کوچک‌سازی این بانک در حال جریان است. این هم به معنای ارزان فروخته‌ شدن آن در زمان به حراج گذاشته شدن این بانک است.

captcha