ثبت ۹ وقف جدید همزمان با دهه نخست محرم در چابهار
کد خبر: 3393343
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸

ثبت ۹ وقف جدید همزمان با دهه نخست محرم در چابهار

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با دهه نخست محرم و برگزاری ویژه‌برنامه «سوگواره بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه و مساجد سطح استان، ۹ وقف جدید در شهرستان چابهار به ثبت رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با دهه نخست محرم و برگزاری ویژه‌برنامه «سوگواره بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه و مساجد سطح استان، 9 وقف جدید در شهرستان چابهار به ثبت رسید.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان بیان کرد: این موقوفات در روستای بزرگ و تاریخی «تیس» از توابع چابهار قرار دارد و شامل زمین برای ساخت مسجد و اماکن مذهبی، فرهنگی و قرآنی می‌شود.
وی با بیان این‌که ارزش تقریبی این موقوفات بالغ بر 900 میلیون ریال و مساحت تقریبی آن به 3200 متر مربع می‌رسد، افزود: عبدالله ارزانی، داود ارزانی، علی بارانی، اسماعیل امیر‌تیسی، عبداقادر دلوحشی، فاروق یادگار زاده، رسول بخش ارزانی، نبی بخش ارزانی و فاطمه قزاق نارویی واقفان خیراندیش این موقوفات می‌باشند.
تدینی اظهار کرد: ویژه برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی در منطقه بلوچستان، در بقاع متبرکه و مساجد شهرهای ایرانشهر، چابهار، نیک‌شهر و دلگان و با حضور 25 روحانی مبلغ اعزامی از قم برگزار شد.

captcha