برجسته‌سازی تمسک به قرآن در عصر غیبت
کد خبر: 3421744
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی بیان کرد:

برجسته‌سازی تمسک به قرآن در عصر غیبت

گروه فعالیت‌های قرآنی: جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه، در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن نیروی زمینی سپاه، بر لزوم برجسته‌سازی تمسک به قرآن کریم در عصر غیبت تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی سپاه، سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیروی زمینی سپاه با حضور مسئولان و فرماندهان سپاه و نیروهای مسلح کار خود را آغاز کرد. قبل از برگزاری آیین افتتاحیه این مسابقات، شهید «سیدمیرحسین میردوستی» از پاسداران نیروی زمینی سپاه که در دفاع از حریم ولایت در سوریه به شهادت رسیده بود بر روی دستان همرزمان خود تشییع شد.
این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی آغاز شد و پس از آن نیز حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی، جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه به بیان سخنانی پرداخت.
وی در این مراسم تصریح کرد: آن‌چه امروز در عرصه بین‌الملل اتفاق افتاده و آن‌هایی که می‌گفتند در مذاکرات با حضور ایران برای حل بحران سوریه شرکت نمی‌کنند، امروز مجبور شدند از ایران بخواهند حضور داشته باشد. همه باید بدانند این موفقیت را مدیون خون شهدایی هستیم که امروز آن‌ها را تشییع کردیم.
وی با اشاره به اینکه مهجوریت‌زدایی و ترویج فرهنگ قرآن از بهترین مصادیق عمل صالح است، تأکید کرد: هر عمل، جلسه و اقدامی که در جهت مهجوریت‌زدایی از قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی باشد و موجبات ارتقاء و افزایش تمسک مردم را به قرآن فراهم آورد از برجسته‌ترین مصادیق عمل‌صالح است.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه فلسفه وجودی قرآن خروج از مهجوریت و عرضه مسئولان و مدیران به این میزان است، افزود: حقیقتاً تمسک به قرآن است که قرآن را از مهجوریت خارج می‌کند. امروز یکی از مهم‌ترین آسیب‌های جامعه دینی عدم استفاده کاربردی از قرآن کریم است و این گردهمایی‌ها و جلسات یک پیام هم برای مسئولین و امت ما دارد و آن این است که بیایید خودتان را به این میزان آسمانی و نورانی عرضه کنید.
وی خاطرنشان کرد: به واقع در کنار تئوری‌ها و نظریات، خداوند متعال هم در کتاب آسمانی خود سخنان بسیار کاربردی دارد که متأسفانه در مدیریت، بیش از این که به قرآن کریم اتکا شود به اساتید دانشگاهی که بیشتر بر مبنای اصول و قواعدی تحریف‌شده و دست‌آموز آدمی تکیه می‌کنند. دیگر وقت آن رسیده با وجود تلاوت، در عصر غیبت تمسک به قرآن را برجسته کنیم.
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی اظهار کرد: قرآن فقط کتاب مقدس نیست بلکه نسخه‌ای هدایت‌بخش برای بشریت است. قرآن راه نجات از فتنه‌هاست که باید باور کنیم به واسطه این دستورالعمل محکم نیازی به بیگانه نداریم. مسئولان ما بدانند وعده‌های خداوند متعال در قرآن کریم از تعهد آمریکای جنایتکار صادق‌تر‌ است. چرا به وعده‌های این مزدوران اطمینان دارید و به وعده‌های خداوند گوش فرا نمی‌دهید.
وی اذعان کرد: خداوند دو کار از ما خواسته و وعده نصرت و پیروزی را داده است؛ اول ارتقاء روحیه جهادی، انقلابی و عاشورایی و دوم اعتماد به وعده‌های الهی که به واسطه عمل به آن، خداوند به ما مصونیت از اشتباه عنایت می‌کند و ما را در عمل شایسته اقدامات، نصرت و یاری می‌دهد.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه آیات قرآن کریم نسخه‌ای کاربردی برای بشریت هستند، افزود: آیات قرآن کریم حقیقتاً برای ما نسخه‌ای کاربردی هستند؛ چرا که در آیه 217 سوره بقره خداوند متعال به دعوای استکبار با جبهه حق اشاره دارد که آن‌ها به اصول جبهه حق کار دارند و به اشتباه برخی امروز حرف از منافع می‌زنند. این عده بدانند دعوای استکبار با ما بر سر مبانی و اصول است. آن‌ها با انرژی هسته‌ای کار ندارند و به جنگ با دین ما آمده‌اند. نگذارید الگوها را تحریف کنند و از رفاقت با این مزدوران بپرهیزید.
وی بیان کرد: برخی امروز بدون اتکا به وعده‌های الهی دلشان را بسته‌اند به تعامل با دنیا و می‌گویند ما نگران مشکلی هستیم که کشور را در پرتگاه قرار داده و یگانه راه رفع این مشکلات، تعامل با آمریکا و دیگر کشورهای غربی است. خداوند در آیه 113 سوره مائده بر این نکته اشاره دارد که ظالمین و دشمنان خودشان آتش هستند و ما از شما قرآنی‌ها انتظار داریم این فرهنگ قرآن را در جامعه نهادینه کنید تا این دسته بفهمند آمریکای جنایتکار، ظالم مطلق است.
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی در پایان خاطرنشان کرد: چرا می‌خواهید استکبارستیزی و فرهنگ تبرّی را از فرزندان انقلاب اسلامی بگیرید؟! یعنی واقعاً راه رهایی از این مشکلات اقتصادی تنها رفاقت با ظالم است؟ یا اینکه فرا دادن به فرمایشات مقام معظم رهبری که همواره تقویت بدنه اقتصاد کشور را به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ما را به موفقیت در این عرصه می‌رساند. چرا بعضی راه را گم کرده‌اند. امیدوارم احیاء فرهنگ قرآن ما را از این منجلاب وابستگی خارج کند. چرا که فلسفه وجودی قرآن کریم، هدایت است. باید تلاش کنیم تابع قرآن بمانیم و معارف آن را از سخنگوی قرآن که ولایت باشد، بیاموزیم.
در ادامه نیز موارد آئین‌نامه‌ای سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن نیروی زمینی سپاه برای شرکت کنندگان تشریح شد.
یادآور می‌شود این مسابقات در 11 رشته حفظ کل، 20 جزء، 15 جزء، 10 جزء، پنج جزء و سه جزء، قرائت(تحقیق، ترتیل و اذان ویژه برادران) به مدت یک روز ادامه دارد و نفرات برتر این دوره از مسابقات سپاه راه پیدا خواهند کرد.
این مسابقات امروز نهم آبان‌ماه با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان می‌دهد، نفرات برتر این مسابقات به مرحله کشوری مسابقات قرآن نیروهای سپاه راه‌ می‌یابند.

captcha