برگزاری همایش «آینده تحصیلی حافظان قرآن» در مهد قرآن
کد خبر: 3428259
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
۱۴ آبان‌ انجام می‌شود؛

برگزاری همایش «آینده تحصیلی حافظان قرآن» در مهد قرآن

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: نخستین همایش «آینده تحصیلی حافظان قرآن»، ۱۴ آبان‌ماه در مهد قرآن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نخستین همایش بررسی بسترهای قانونی، پشتیبانی و اجرایی تحصیلات عالیه حافظان قرآن با عنوان «آینده تحصیلی حافظان قرآن»‌ پنج‌شنبه، 14 آبان‌ماه در مؤسسه مهد قرآن برگزار می‌شود.

این همایش تخصصی که با حضور اساتید مجرب، کارشناسان و مشاوران برپا می‌شود، مقدمات و پیش‌نیازهای تحصیل حافظان قرآن و سایر علاقه‌مندان به حفظ قرآن جهت شرکت در آزمون سراسری کارشناسی ارشد علوم و حدیث قرآن تبیین می‌شود.

در خبر دیگری از مؤسسه مهد قرآن آمده است که نخستین نشست اعضای جدید هیئت مدیره این مرکز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین فومنی‌الحائری، مؤسس و رئیس هیئت امنا و سید‌محمود چاوشی، مدیر مؤسسه و سایر اعضا این هیئت مدیره هفته گذشته برگزار شد.

طی این جلسه حجت‌الاسلام فومنی‌الحائری بر قرارگیری اولویت ارائه و تصویب طرح سند برنامه سالانه و چشم انداز 10 ساله مبتنی بر ارتقای سطح علمی، پژوهشی و تخصصی حافظان کل قرآن، راهکارهای تأمین بودجه سالانه با رویکرد خودکفایی جهت تأمین منابع مالی هزینه‌های تأسیس دفاتر جدید مهد قرآن در استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور با هدف بهره‌مندی همه اقشار از امکانات آموزش جامع قرآن مؤسسه تأکیدکرد.

بنا‌بر این گزارش در ادامه جلسه سیدمحمود چاوشی، مدیر مؤسسه مهد قرآن ضمن ارائه بیلان فعالیت‌های جاری شش ماهه نخست سال 94 مؤسسه به بیان گزارشی از روند ستادی، پشتیبانی، آموزشی و رسانه‌ای از برپایی هفتمین دوره آزمون سراسری حفظ، ترجمه و تدبر قرآن کریم با عنوان «ترنم وحی» با حضور 250 حافظ کل و مدیران عضو مؤسسه مهد قرآن سراسر کشور پرداخت.

در ادامه این نشست، اعضای هیئت مدیره، نظرات و پیشنهادات کاربردی خود را درباره سه محور ترسیم شده از سوی مؤسس و رئیس هیئت امنا مؤسسه مهد قرآن بیان کردند و فرآیند اجرای محتوای برنامه‌های آموزش جامع قرآن و گسترش معارف اهل‌بیت(ع) مورد تأکید قرار گرفت.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از سایر دوره‌های مهد قرآن با شماره 33522500 تماس بگیرند و یا به پایگاه اینترنتی www.ayeh.irمراجعه کنند.

captcha