شناسنامه حمایتی ویژه عناصر قرآنی شهر تهران تهیه می‌شود
کد خبر: 3433597
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کوششی:

شناسنامه حمایتی ویژه عناصر قرآنی شهر تهران تهیه می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر شورای عالی قرآن شهرداری تهران از تهیه شناسنامه حمایتی ویژه عناصر قرآنی شهر تهران برای ارائه برنامه‌های حمایتی شهرداری خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین کوششی، دبیر شورای عالی قرآن شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: طی جلسه اخیر این شورا دو موضوع مهم مورد بررسی و بحث قرار گرفت که یکی از آنها بحث بررسی تأثیر و شرح وظایف و ساختار و انتظاراتیست که از دارالقرآن‌های مرکزی مناطق است و موضوع دیگر حمایت از عناصر قرآنی شهر تهران بوده‌ است.

وی با تأکید بر اینکه صدور شناسنامه حمایتی در دستور کار این شورا قرار گرفته است، ادامه داد: این شناسنامه برای تمام عناصر قرآنی اعم از حقوقی و حقیقیست که عناوین کلی و سرفصل‌های کلی برای این امر تهیه، تدوین و مصوب شد و مقرر شد تا آئین‌نامه تفصیلی این طرح نیز تنظیم شود و به تصویب نهایی برسد.

کوششی تأکید کرد: بحث شناسنامه حمایت عناصر قرآنی شهر تهران به معنای مجوز برای فعالیت نیست. همچنین در نظر داریم هر فعال قرآنی شامل مؤسسه، تشکل، دارالقرآن، خانه قرآن و شخصیت برجسته قرآنی چون مدیران، قاریان، حافظان، هنرمندان قرآنی، پیشکسوتان و تمام افرادی که به نوعی در حوزه قرآنی فعالیت می‌کنند را در برنامه حمایتی سالانه شهرداری قرار دهیم.

دبیر شورای عالی قرآن شهرداری تهران افزود: برای اینکه فعالان قرآنی در این برنامه قرار بگیرند باید رتبه‌بندی و سطح‌بندی شوند و توانمندی‌هایشان مشخص شود و شاخص‌هایی نیز برای نوع و میزان این حمایت‌ها در نظر گرفته شود که این نیازمند تهیه و تدوین و تصویب آیین‌نامه است.

وی ادامه داد: برای سال آینده برنامه حمایت از فعالان قرآن شهرداری تهران در آستانه ماه مبارک رمضان براساس این طرح شناسایی و همچنین هدفمندی مناسب و شاخص‌های مناسبتی اختصاص پیدا می‌کند.

captcha