تبعیت از مقام معظم رهبری؛ راهکار جلوگیری از نفوذ آمریکا
کد خبر: 3439944
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
صلاحی تأکید کرد:

تبعیت از مقام معظم رهبری؛ راهکار جلوگیری از نفوذ آمریکا

گروه اجتماعی: رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به اهمیت جلوگیری از نفوذ آمریکا، اظهار کرد: آمریکا دشمن ما در منطقه و جهان بوده و تنها راه جلوگیری از نفوذ آمریکا تبعیت از مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، سهراب صلاحی، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در نشست مسئولان و شورای کانون‌های بسیج اساتید استان که به‌ مناسب تبیین برنامه‌های «13 آبان؛ روز استکبارستیزی» شام‌گاه گذشته، 11 آبان‌ماه در سالن اجتماعات دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، بیان کرد: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد انقلاب اسلامی در طول چهار دهه در مقایسه با سایر انقلاب‌هایی که در طول تاریخ رخ دادند و حتی انقلاب بزرگ صدر اسلام، حرکت مستقیم در راستای اهدافی است که از ابتدا برای آن ترسیم شده بود.

وی افزود: به اعتراف دوست و دشمن مسیر آغازین انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون همچنان با صراحت و شجاعت دنبال می‌شود. هدف انقلاب اسلامی تشکیل یک جامعه نمونه اسلامی است و مشکل اصلی جمهوری اسلامی و نظام سلطه نیز همین موضوع است.

صلاحی با بیان اینکه رسیدن به جامعه اسلامی مقدمه‌ای به نام تشکیل دولت اسلامی دارد، گفت: هم‌اکنون از پنج مرحله‌ای که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری برای انقلاب اسلامی ترسیم کردند، در مرحله سوم(تشکیل دولت اسلامی) قرار داریم؛ مرحله اول با وقوع انقلاب اسلامی و تغییر رژیم و مرحله دوم با تأسیس نظام مبتنی بر آرمان‌های انقلاب و تثبیت آن انجام شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان ویژگی‌های دولت اسلامی اظهارکرد: دولت اسلامی با ارائه‌ برنامه روی کار می‌آید و مردم نیز به برنامه رأی می‌دهند؛ هیچ عضوی از دولت منتخب حتی یک لحظه در فکر فردای قدرت خود، سلطه بر مجلس یا امتداد قدرت در دوره بعد نخواهد بود بلکه خدمت به مردم را سرلوحه خود قرار می‌دهد. اگر مردم به او رأی دادند و منتخب ملت شد، خدمت می‌کند و در غیر این صورت سربازی در خدمت انقلاب اسلامی است و هیچ کس ادعا نکرده که ما دولت اسلامی تشکیل داده‌ایم.

وی با اشاره به تشکیل جامعه اسلامی به‌ عنوان مرحله چهارم این راهبرد، افزود: مرحله پنجم تمدن نوین اسلامی است که متناسب با جغرافیا و فرهنگ بومی کشورهای اسلامی است. برای رسیدن به جامعه و دولت اسلامی نیازمند تبدیل جمهوری اسلامی به یک قدرت بین‌المللی هستیم که حوادث سوریه و یمن نشان داد به این مهم دست یافتیم.

صلاحی با بیان اینکه در سیاست خارجی دولت مجری است نه سیاستگذار، تصریح کرد: سیاست کلان بر عهده ولی فقیه و سیاست های خرد بر عهده مجلس شورای اسلامی است؛ دولت نیز تنها مجری این سیاست‌ها است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به اهمیت جلوگیری از نفوذ آمریکا، افزود: آمریکا دشمن ما در منطقه و جهان است.

وی در چهار محور مشکلات و اختلافات ایران و آمریکا را بر شمرد و بیان کرد: پیشینه تاریخی حضور آمریکا در ایران از سال 1330 در زمان مصدق آغاز می‌شود که کودتا علیه شخص مصدق را به دنبال داشت؛ آمریکا خود را تا سال 1357 بر ملت ایران تحمیل کرد و سرانجام به گفته غربی‌ها مردمی‌ترین انقلاب تاریخ معاصر در ایران رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: آمریکا در ابتدای انقلاب اسلامی نیز با طرح تجزیه کشور و جنگ هشت ساله، تحریک صدام به جنگ با کویت، شلیک موشک به هواپیمای مسافربری در سال آخر جنگ و تجهیز ارتش عراق به سلاح‌های شیمیایی علیه رزمندگان کشورمان بیش از پیش سابقه خود را تخریب کرد. آن‌ها در سال 1361 طرح اشغال عراق که مهره‌ اساسی‌شان در جنگ 8 ساله بود را سفارش دادند.

صلاحی با بیان اینکه تفاوت‌های بنیادینی میان اهداف سیاست خارجی ایران و آمریکا وجود دارد، درباره صلح‌طلبی امریکا خاطرنشان کرد: شلیک به هواپیمای مسافربری و آمار فروش 70 درصد سلاح‌های جنگی در جهان نمونه‌هایی از خشونت و جنگ‌طلبی سیاستمداران آمریکایی است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور تأکید کرد: تنها راه جلوگیری از نفوذ آمریکا تبعیت از مقام معظم رهبری است.

captcha