انتشار پیام صلح؛ واکنش مسلمانان به هتک حرمت مسجد در آمریکا
کد خبر: 3443657
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶

انتشار پیام صلح؛ واکنش مسلمانان به هتک حرمت مسجد در آمریکا

گروه بین‌المل: جامعه مسلمانان آمریکا در واکنش به حمله نژادپرستانه به مسجد شهر «بورلینگتون» در حومه بوستون به انتشار پیام صلح و مودت اسلامی و مرمت دیوارهای مسجد مبادرت کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Boston Globe»، در پی حمله تعدادی افراد نژادپرست به مسجد «بورلینگتون» واقع در حومه شهر «بوستون» آمریکا و آسیب رساندن به دیوارهای آن، جامعه مسلمانان منطقه به انتشار پیام صلح و مودت اسلامی و مرمت دیوارهای مسجد مبادرت کرد.

رهبران مسلمان شهر بورلینگتون نشستی را با حضور رهبران دیگر ادیان برای امروز، 13 آبان‌ماه، تدارک دیده‌اند تا ضمن محکوم کردن رفتار عاملان آسیب به مسجد این شهر، دیوارهای مسجد را در اقدامی نمادین با پیام‌های اسلامی حامل صلح و دوستی زینت دهند.


این نشست به همت شورای روابط اسلام - آمریکا شعبه ایالت «ماساچوست» ترتیب داده شده است. قرار است پس از این نشست بیانیه‌ای در تقبیح نژادپرستی و اسلام ستیزی تنطیم شود.

 

سه روز پیش چند فرد نژادپرست در اقدامی خرابکارانه وارد حریم مرکز اسلامی بورلینگتون شده و با اسپری بر روی دیوارهای آن کلمه «USA» نوشتند و تعدادی تخم مرغ بر دیوارهای مسجد شکستند که منجر به تخریب نما و زیبایی بصری مسجد شد.


در پی این اقدام دو جوان 18 ساله توسط پلیس دستگیر و به جرم حمله و آسیب به اموال عمومی به پرداخت جریمه نقدی به عنوان غرامت محکوم شدند. همچنین جامعه مسلمان منطقه قصد دارد علیه این دو نفر به دلیل نفرت پراکنی و نژادپرستی در دادگاه اقامه دعوی کند.


اتحادیه مبارزه با افترا در امریکا نیز با محکوم کردن این اقدام، حمله به مسجد، عبادتگاه مسلمانان را «بی‌حرمتی به همه ادیان» برشمرد و انجام عبادت بدون ترس و خشونت برای پیروان همه ادیان را حق طبیعی و مدنی و به رسمیت شناخته‌شده در آمریکا عنوان کرد.

 

captcha