مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان امروز آغاز می‌شود
کد خبر: 3444186
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹

مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان امروز آغاز می‌شود

گروه بین‌الملل: سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ،‌ تلاوت و تفسیر قرآن عربستان، امروز، ۱۶آبان‌ماه، در مکه مکرمه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «باب»، این مسابقات به همت وزارت اوقاف، امور اسلامی و تبلیغات عربستان و در صحن‌های مسجدالحرام در مکه مکرمه برگزار می‌شود.
مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان در چهار رشته حفظ کل قرآن با تجوید و حسن ادا و تفسیر معنای واژگان قرآن، حفظ کل قرآن با تجوید و حسن ادا، حفظ 15 جزء متوالی قرآن با تجوید و حسن ادا و حفظ 5 جزء متوالی قرآن با تجوید و حسن ادا برگزار می‌شود که رشته چهارم این مسابقات ویژه متسابقین کشورهای غیراسلامی است.
«أحمد بن علی السدیس»، رئیس دانشکده قرآن کریم دانشگاه اسلامی مدینه منوره؛ «ناصر بن سعود القثامی»، معاون دانشکده الهیات دانشگاه طائف عربستان؛ «خالد بن علی محمد دربانی»، سرپرست بخش قرائت در مدرسه قرآنی جمعیت علمای مسلمان الجزائر؛ «محمد ناصر عثمان صکتو»، استاد پژوهشگاه قرآنی «السلطان محمد مثطو» نیجریه و «عبدالکریم زکریا هارون»، دستیار مدیرکل بخش پیگیری مسائل اسلامی در مالزی از اعضای کمیته داوران هستند.
از جمله شروط شرکت در این مسابقات این است که سن متسابقین از 25 سال بیشتر نباشد و برای نخستین بار در مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان شرکت کرده باشد و همچنین، شرکت‌کنندگان در این مسابقات نباید از مشاهیر قرائت و تجوید در کشور خود باشند.

captcha