21 آبان؛ برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان
کد خبر: 3446572
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

21 آبان؛ برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان

گروه بین‌الملل: مراسم اختتامیه سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، قرائت و تفسیر قرآن عربستان، روز پنجشنبه، ۲۱ آبان‌ماه، در مسجدالحرام در مکه مکرمه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «سبق»،‌ در مرحله نهایی سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، قرائت و تفسیر قرآن عربستان که با عنوان رقابت‌های قرآنی «ملک عبدالعزیز» برگزار می‌شود، 75 متسابق به رقابت پرداختند که این متسابقین از میان 124 متسابق حاضر در این مسابقات انتخاب شده بودند.
اسامی نفرات برتر این مسابقات هنوز اعلام نشده، این در حالی است که وزارت اوقاف عربستان مبلغ 3 میلیون ریال سعودی به عنوان جایزه برای این مسابقات اختصاص داده است که از این مبلغ حدود یک میلیون و 100 هزار ریال به نفرات برتر رشته‌‌های مختلف این مسابقات اهدا می‌شود و بقیه آن نیز در میان سایر شرکت‌کنندگان و اعضای کمیته داوران توزیع خواهد شد.
زیارت مسجد النبی(ص)، مسجد قبا، نقاط دیدنی مدینه منوره و دانشگاه اسلامی این شهر و همچنین، بازدید از مجمع چاپ قرآن «ملک فهد» مدینه منوره از جمله برنامه‌هایی است که دبیرخانه مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان برای شرکت‌کنندگان در این مسابقات درنظر گرفته است.
مرحله نهایی سی‌ و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن عربستان، 16 تا 18 آبان‌ماه، در صحن‌های مسجدالحرام در مکه مکرمه برگزار شد.
این مسابقات در چهار رشته حفظ کل قرآن با تجوید و حسن ادا و تفسیر معنای واژگان قرآن، حفظ کل قرآن با تجوید و حسن ادا، حفظ 15 جزء متوالی قرآن با تجوید و حسن ادا و حفظ 5 جزء متوالی قرآن با تجوید و حسن ادا برگزار شد که رشته چهارم این مسابقات ویژه متسابقین کشورهای غیراسلامی بود.

captcha