مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) در جذب افراد به آزمون قرآن ارشاد صدرنشین است
کد خبر: 3447001
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
در استان اصفهان؛

مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) در جذب افراد به آزمون قرآن ارشاد صدرنشین است

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: در ثبت‌ نام چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و نهج‌البلاغه، مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) رتبه اول استان اصفهان را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام حسن‌زاده، مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) از ثبت نام 1052 نفر از این مؤسسه در چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و نهج‌البلاغه که روز جمعه، 22 آبان‌ماه در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود، خبر داد.

مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) تصریح کرد: از مجموع 1052 نفر ثبت نامی 852 نفر مربوط  به شعب بانوان و آقایان این مؤسسه در کاشان و 200 نفر از شعبه آران و بیدگل است.

وی افزود: این تعداد ثبت نامی با وجود مؤسسات قوی در مرکز استان که برخی بیش از ده‌ها شعبه دارند، قابل توجه است.

نقش مؤثر شعبه آران و بیدگل در کسب مقام اول استان اصفهان

حسن‌زاده با اشاره به افتتاح مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) شعبه آران و بیدگل در اواخر خردادماه سال‌ جاری گفت: این جای بسی امیدواری است که پس ازگذشت تنها 4 ماه از افتتاح، ثبت نام و شروع کلاس‌های این مؤسسه در آران و بیدگل، آمار ثبت نام آزمون این مؤسسه در این شهرستان 200 نفر بوده است.

وی افزود: استقبال خوب خانواده‌های آران و بیدگلی از کلاس‌های قرآن و نهج‌البلاغه این مؤسسه در این مدت کوتاه، نشان از ظرفیت بالای این شهرستان در زمینه فعالیت‌های قرآن و عترت است.

مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) تصریح کرد: توسعه کمی و کیفی فعایت‌های فرهنگی قرآن و عترت از اولویت‌های این مؤسسه است که نقش مؤثر شعبه آران و بیدگل در کسب رتبه بیشترین ثبت نامی استان اصفهان برای یکی از مؤسسات قرآنی منطقه، به خوبی گواه این مطلب است.

 

نقش مؤثر مؤسسه در کسب رتبه پنجمی کاشان و اولی استان اصفهان در کشور

حسن‌زاده اظهار کرد: قریب به 62000 نفر با ثبت نام در سامانه الکترونیکی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، داوطلب شرکت در این رویداد بزرگ قرآنی در سراسر کشور شده‌اند.

وی افزود: استان‌های اصفهان با 8602 نفر، البرز با 4628 نفر و خراسان رضوی با 4139 نفر بیشترین آمار ثبت نام و شهرستان‌های اصفهان، کرج، خلخال، یزد و کاشان به ترتیب بیشترین آمار ثبت نام‌کننده در این آزمون را در کشور به خود اختصاص داده‌اند که ثبت نام 852 نفر در کاشان و 1052 نفر در استان از سوی مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) نقش مؤثری در این زمینه داشته است.

سوابق درخشان مؤسسه در توسعه و ارتقای روزافزون کیفیت فعالیت‌ها

حسن‌زاده ادامه داد: با توجه به نتایج اعلامی از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور، مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) در 2 دوره قبل این آزمون‌ها در مهرماه 93 و اردیبهشت‌ماه 94 به‌عنوان مؤسسه برتر آزمون در کشور و استان اصفهان انتخاب شده است.

وی افزود: همچنین این مؤسسه به‌عنوان «مؤسسه برتر قرآنی در سال 93» و همچنین«مؤسسه برتر کشور در حوزه آموزش نهج‌البلاغه در سال 92» معرفی  و تجلیل شده است.

برگزاری آزمون در 15 رشته

حسن‌زاده بیان کرد: آزمون روز جمعه، 22 آبان‌ماه در 4 موضوع اصلی شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، تدبر در قرآن کریم، حفظ قرآن کریم و ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه و در 15 رشته مختلف برگزار می‌شود.

وی افزود: آزمون در دو نوبت برگزار می‌شود که ‌نوبت اول ساعت 8 صبح است که مربوط به رشته‌های حفظ قرآن کریم است و نوبت دوم که از ساعت 10:30 آغاز می‌شود مربوط به سایر رشته‌ها است.

حسن‌زاده همچنین درخصوص برگزاری آزمون ویژه سنین زیر 12 سال گفت: آزمون شفاهی حفظ ویژه نوجوانان در محدوده زمانی 23 آبان‌ماه 94 تا 30 این ماه برگزار خواهد شد.

 

تجلیل از نفرات برگزیده و اعطای گواهینامه پایان دوره

مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) اظهار کرد: به نفرات برگزیده آزمون 15 کمک هزینه سفر عمره مفرده، 50 کمک هزینه عتبات عالیات، 100 کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و صدها جوایز نقدی دیگر از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که لوح تقدیر به تمامی داوطلبانی که امتیاز 90 از 100 را کسب کرده باشند، از سوی معاونت قرآن و عترت اهدا می‌شود، افزود: همچنین به شرکت‌کنندگانی که موفق به کسب حدنصاب لازم و نمره قبولی در آزمون شوند؛ گواهینامه پایان دوره معتبر از طرف معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اعطا می‌شود.

گفتنی است؛ چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و نهج‌البلاغه شهرستان کاشان در مدارس امام جعفر صادق(ع) و فرزانگان و آزمون شهرستان آران و بیدگل در دانشگاه پیام نور این شهرستان برگزار می‌شود.

captcha