۸۰ پروژه در همدان آماده بهره‌برداری است
کد خبر: 3455923
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
همزمان با هفته بسیج؛

۸۰ پروژه در همدان آماده بهره‌برداری است

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: مجموع پروژه‎های آماده بهره‌برداری سپاه استان ۸۰ پروژه به مبلغ ۵۷ میلیارد ریال و به مساحت ۱۲ هزار و ۵۹۳ متر مربع است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، غلامعلی ابوحمزه، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان شام‌گاه یکشنبه، اول آذر‌ماه در افتتاح پروژه‎های عمرانی بسیج در سطح استان همدان، با اشاره به هفته بسیج، اظهار کرد: بسیج زمینه رشادت و فداکاری برای همه اقشار جامعه را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه مجموعه پروژه‌های هفته بسیج سال گذشته تا امسال در شهرستان‌های مختلف در حال انجام است، افزود: د سوله 9 دی و  سوله صالحین افتتاح می‌شودمساحت این سوله‎ها 7 هزار و 643 متر مربع است و برای ساخت آنها 34 میلیارد ریال هزینه شده است.

ابوحمزه با اشاره به آماده شدن دو حوزه مقاومت، گفت: برای ساخت این دو حوزه مقاومت 5 میلیارد ریال هزینه شده است، همچنین دو ساختمان گردان با 750 مترمربع و هزینه شش میلیارد تومان آماده بهره‎برداری است؛ سال گذشته نیز 60 پایگاه مقاومت با 3 هزار و 600 متر مربع مساحت در استان همدان به بهره‌برداری رسیده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه یکی از تدابیر مقام معظم رهبری که از سال 70 ابلاغ کردند موضوع تبدیل یگان‌های سپاه از یک به سه است، اضافه کرد: در این راستا یکی دیگر از پروژه‌های آماده بهره‌برداری ساختمان گردان‌های امام حسین(ع) است. اجرای طرح سامان دادن به ساختمان‎های گردان‎های امام حسین(ع) از دیگر برنامه‌ها است.

این مقام مسئول با بیان اینکه یک‎هزار و 300 پایگاه مقاومت در استان وجود دارد، عنوان کرد: از این تعداد 450 پایگاه مربوط به خواهران است، سعی شده احداث پایگاه‌ها مرحله به مرحله انجام شود، یک درصد بودجه تملک دارایی به سپاه اختصاص می‌دهند تا پایگاه‌های مقاومت در استان ساخته شود.

ابوحمزه با بیان اینکه مجموع پروژه‎های آماده بهره‌برداری سپاه استان 80 پروژه با 12 هزار و 593 متر مربع مساحت است، افزود: تاکنون 57 میلیارد ریال برای این پروژه‌ها هزینه شده است. همچنین، در یکی دو سال اخیر اردوگاه شهید باکری را در خرمشهر ساخته‌ایم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان اظهار کرد: سالانه 30 تا 35 هزار نفر از قشرهای مختلف جامعه را به مناطق عملیاتی اعزام می‎کنیم، اردوگاه شهید باکری در دو کیلومتری خرمشهر ساخته می‌شود تا حدود یک ‎هزار و 200 نفر را در هر اعزام  پوشش دهد.

ابوحمزه با اشاره به اینکه سپاه در رابطه با بودجه و امکانات، مشکل خاصی ندارد، بیان کرد: باید در خصوص موضوع بسیج کمک شود چراکه بسیج ظرفیت عظیمی است، تعداد بسیجیان زیاد است و روز به روز نیز به تعداد آنها افزوده می‌شود، از استاندار و دیگر ارگان‌ها درخواست دارم در بحث بسیج وارد شوند. زیرا هرچه جوانان را بیشتر با فرهنگ بسیج آشنا کنیم آسیب‌پذیری آنها کمتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پس از شهادت سردار همدانی و آوردن شهدای حرم، موج عظیمی از جوانان برای اعزام به سوریه و عراق به سپاه و بسیج روی آوردند، گفت: هرچند اعزام به این شکل انجام نمی‌شود و فقط مستشاری است.

captcha