کد خبر: 3456387
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰

نظرسنجی ایکنا درباره واگذاری امور مؤسسات قرآنی به سازمان تبلیغات

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد: نظر شما درباره انتشار طوماری مبنی بر واگذاری امور مؤسسات قرآنی به سازمان تبلیغات، چیست؟

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، چند روز پیش، جمعی از تشکل‌های قرآنی ـ مردمی کشور با امضای طوماری خواستار بازگرداندن رتق و فتق امور خود به سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان دستگاه‌ منتصب به رهبری شدند.

این در حالی است که این روزها، مؤسسات قرآنی چشم‌ انتظار خبر نهایی ادغام دو اتحادیه هستند، انتشار طوماری که برخی مؤسسات قرآنی خواستار واگذاری امور خود به سازمان تبلیغات شدند، تمامی نظرها را به خود جلب کرد و موجب شد موجی از نظرات موافق و مخالف از سوی مدیران بالادستی و همچنین برخی مدیران مؤسسات مختلف ایجاد شود و برخی از این واگذاری احساس رضایت کردند و برخی دیگر مخالفتشان را اعلام کردند.

نظرسنجی مردمی

شما هم می‌توانید در این نظرسنجی شرکت کرده و پیشنهادات و انتقادات خود را در قسمت «نظر شما» درج نمایید.

نا آشنا
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۰۹:۲۴
0
0
سازمان تبلیغات سازمانی ناکارامد در حوزه حمایت از مؤسسات قرانی است اینکه یک طلبه از لرستان شیفته سازمان شده و طومار امضا می کند که نمی تواند مبنا باشد او پول می گیرد برای همین کارا باید سینه چاک باشد
مدیر یک موسسه
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۰۹:۲۵
0
0
واقعا برای جامعه قرآنی متاسفم... شما باید مظهر اتحاد باشید. این تذهبون
مرتضا
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۰۹:۳۰
0
0
سلام. همه اصناف جامعه یه اتحادیه واحد دارند، چرا بچه های قرآنی اینطور پراکنده کار می کنند؟
احسان
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۰۹:۳۳
0
0
اصل ومبنانظارت ولی فقیه برفعالیتهای قرآنیست،واین مهم دراساسنامه سازمان تبلیغات که موردتاییدمقام عظمای ولایت می باشدوجوددارد،لذاواگذاری امورقرآنی به سازمان تبلیغات کاربسیارشایسته ایست.
عضو مؤسسه
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۰۹:۳۴
0
0
بهتر نبود دوستان اول یه فکری درباره ادغام می‌کردند و این قضیه رو به سرانجام میرسوندن بعد دست به کار مسئله دیگری می‌شدند؟
به خدا این همه تناقض در حیطه قرآنی اصلا قشنگ نیست... مسئولان کاری کنید
حسنی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۰۹:۳۹
0
0
یعنی اگه کره شمالی و جنوبی هم متحد بشن، جامعه قرآنی ....
مدیر یک موسسه
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۰۹:۴۰
0
0
با سلام
پس از سالها تلاش و صرف هزینه های زیاد جامعه قرآنی تازه با سیستم کاری مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی وزارت ارشاد مثل آزمون ها و سرفصل های آموزشی و غیره آشنا شده اند.
حال واگذاری امور این موسسات به سازمان تبلیغات نه تنها راه گشا نیست بلکه قطعا باعث تغییر رویه ومشکلات بیشتر خواهد شد.
در پی اصلاح مشکلات باشید نه تغییر ساختار.
f-k
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۰۹:۵۲
0
0
با سلام به نظر من باید امور مؤسسات قرآنی زیر نظر سازمان تبلیغات باشد .
مدیر موسسه قرآنی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۰۹:۵۲
0
0
سازمان تبلیغات اسلامی سابقه بیش از 30 سال در حوزه فعالیت های قرآنی دارد و تحت نظارت مقام معظم رهبری است و اولویت لازم را برای هدایت موسسات قرآنی دارد
مدیر یک مؤسسه قرآنی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۰:۰۲
0
0
وقتی مقام معظم رهبری رسما ساماندهی امور قرآنی را به سازمان تبلیغات ابلاغ فرمودند. پس دیگر جایی برای بحث نمی ماند. آنانی که خودشان را پیرو ولایت میدانند چرا این قدر این امر روشن را میچرخاندن. ؟! فاین تذهبون ؟!Y
رحمانی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۰:۰۴
0
0
سازمان دارالقرآن مجموعه غیر کارپامد است ما از ارشاد در مپپپرسسه خودمان خیر و برکات بیشتری دیده ایم
ک. م
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۰:۰۵
0
0
نظری که به اسم حمید محمدی زده شده دروغ است و ایشان تکذیب کردند من هم با ارشلاد موافقترم
رضا از تهران
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۰:۰۷
0
0
دوره طومار نویسی گذشت امروز دوره منطق و موفقیتهای گذشته است از این رفتار غیر قرآنی دست بردارید
مدیرعامل موسسه قرآنی در یزد
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۰:۱۴
0
0
با سلام . بنظر اینجانب باید تحت نظر سازمان تبلیغات اسلامی باشد زیرا با تغییر دولتها نیاید امور قرآنی تغییر کند به همین دلیل باید امور موسسات به سازمان تبلیغات واگذار شود تا بانظارت رهبری این امر صورت گیرد و با تغییر دولتها امور قرآنی دستخوش تغییرات نگردد.
ناظر
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۰:۱۷
0
0
نظرم با سازمان تبلیغات است زیرا تحت نظر رهبری فعالیت می کند. اما ارشاد اسلامی با تغییر دولتها تغییر می کند و هرکسی یک سازی می زند. به همین دلیل تنها مرجع موثق برای اداره امور موسسات قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی می باشد. موید باشید
فعال قرآنی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۰:۱۸
0
0
سازمان تبلیغات تمامی امور و فعالیتهایش را با توجه به آیین نامه های دارالقرآن انجام میدهد، در حالیکه ارشاد حتی یک ایین نامه برای برگزاری کلاسها، گواهی نامه، داوری و ... را ندارد.
لذا سازمان تبلیغات در این زمینه شایسته تر می باشد.
پاشایی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۰:۱۸
0
0
بنده معتقدم که فعالیت های قرآنی باید در فضای قرآنی و تحت نظر متخصصین این حوزه که در سازمان تبلیغات اسلامی جمع شده اند باشد . لذا طبق فرمایش مقام معظم رهبری این امر مهم باید بر دوش سازمان تبلیغات اسلامی باشد.
در پناه قرآن و عترت باشید.
دلسوز
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۰:۱۹
0
0
سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه مدیریت امور موسسات موفق تر از ارشاد اسلامی عمل کرده است زیرا سازمان تبلیغات اسلامی با تغییر سیاستمداران تغییر نمی کند اما ارشاد مرتب در حال تغییر هست
مدیر قرآنی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۰:۲۴
0
0
کارنامه سازمان تبلیغات در اداره و راهبرد فعالیت های قرآنی چشمگیر است . لذا بنده موافق تحت نظر بودن سازمان تبلیغات هستم.
آشنا
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۰:۲۵
0
0
مدیرعامل اتحادیه تشکلها می گوید ((البته متهم قرار دادن دولت به‌دلیل اینکه دولت تغییر می‌کند و مسئولیت به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شود، امری اشتباه است))
برادر بزرگوار مگر گفتیم کسی متهم است آیا سیاستهای قرآنی دولت دهم و یازدهم یکی بود؟؟؟؟؟
موسسات قرآنی در دولت یازدهم و سایر دولتها از حمایتهای یکسانی برخوردار بودند؟؟؟؟
اگر دم از ولاین فقیه می زنید باید سازمان تحت نظارت رهبری یعنی تبلیغات اسلامی را مرجع اصلی رسیدگی به امور موسسات تلقی فرمایید
مدیرموسسه
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۰:۲۹
0
0
بذر نفاق را اتحادیه تشکلها با تشکیل اتحادیه های استانی نشاند
فعال قرآنی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۰:۲۹
0
0
بهتر از سازمان تبلیغات اسلامی مرجع مناسبی پیدا نکردیم.
مرتضی-مدیر موسسه
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۰:۳۳
0
0
باسلام،هرکاری را باید به اهلش سپرد ودر زمینه قرآن نیز این امر صدق میکند،با توجه به اینکه معاونت قرآن در وزارت ارشاد اسلامی در خصوص برنامه های قرآنی فعالیت نموده وخوب هم حمایت می نماید ولی ملاک عمل تخصص است که در سازمان تبلیغات اسلامی نیروهای قرآنی متخصص2 آموزش دیده میشوند و فعالیت تخصصی انجام میدهند
مجتبی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۰:۳۳
0
0
با سلام.وزارت ارشاد اگر هنر دارد برود بی بند و باری جامعه را سر و سامان دهد.از جان جامعه قرآنی چه می خواهد؟اصلا وزارت ارشاد را با قرآن چه کار؟؟؟؟؟؟
lnd
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۰:۳۵
0
0
مدیرموسسه قرانی ازتبریز.مدیران موسستات قرانی کشورباید بصیر باشند.ما بایدزیرنظراساتیدمتخصص بابیش از30 سال تجربه وزیرسایه ولی فقیهتحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی باشیم.
حسین
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۰:۳۹
0
0
بنده جایگاه ایکنا را بالاتر از این میدانم که وارد این دعواهای حیدری و نعمتی شور
حشمتی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۰:۴۱
0
0
مجموعه سازمان دارالقرآن که ثابت کرده تبعیت از رهبری در موضوع چاپ و نشر قرآن ندارد صلاحیت ندارد
محمد رضا
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۰:۴۲
0
0
آنانکه افتخارشان این استکه که 30 سال تجربه دارند ولی در مواردی خلاف ولی فقیه حرکت کرده اند صلاحیت ندارند
خادم القران .محمودی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۰:۴۴
0
0
مدیرموسسه قرانی ازتبریز.مدیران موسستات قرانی کشورباید بصیر باشند.ما بایدزیرنظراساتیدمتخصص بابیش از30 سال تجربه وزیرسایه ولی فقیهتحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی باشیم.
مؤسسه قرآنی لرستان
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۰:۴۵
0
0
من مدیر یکی از مؤسسات لرستان هستم این طومار را ما قبلا برای حل مالیات پر کرده بودیم حالا |آنرا برای مقاصد دیگر استفاده کردند متآسفم و متآسف
احمد
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۰:۵۱
0
0
دوستانی که با مدیریت وزارت ارشاد بر مؤسسات قرآنی موافقند نگاهی هم به نظرات مراجع تقلید بعنوان نمایندگان حضرت ولی عصر نسبت به عملکرد وزارت ارشاد بیندارند که دلشان خون است. نمی خواهم سازمان تبلیغات را تطهیر کنم ولی این سازمان هم ثبات مدیریتی دارد و هم زیر نظر مستقیم ولی امر مسلمین است. مؤسسات قرآنی که معیارشان نباید فقط توزیع پول باشد. انصافاً این پولها بین همه مؤسسات تحت نظارت ارشاد بطور عادلانه توزیع شده و یا فقط بین تعدادی؟
برزگر
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۰:۵۱
0
0
قابل توجه کسی که ناآگاهانه نظرداده که طلبه ای ازلرستان طومارجمع کرده عرض کنم،ماهمه ی اتحادیه های استانی این طومارروآگاهانه امضاکردیم،خواهش می کنم قیاس به نفس نفرماییدواستغفارکنید!
احمد
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۰:۵۲
0
0
دوستانی که با مدیریت وزارت ارشاد بر مؤسسات قرآنی موافقند نگاهی هم به نظرات مراجع تقلید بعنوان نمایندگان حضرت ولی عصر نسبت به عملکرد وزارت ارشاد بیندارند که دلشان خون است. نمی خواهم سازمان تبلیغات را تطهیر کنم ولی این سازمان هم ثبات مدیریتی دارد و هم زیر نظر مستقیم ولی امر مسلمین است. مؤسسات قرآنی که معیارشان نباید فقط توزیع پول باشد. انصافاً این پولها بین همه مؤسسات تحت نظارت ارشاد بطور عادلانه توزیع شده و یا فقط بین تعدادی؟
برزگر
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۰:۵۴
0
0
قابل توجه کسی که ناآگاهانه نظرداده که طلبه ای ازلرستان طومارجمع کرده عرض کنم،ماهمه ی اتحادیه های استانی این طومارروآگاهانه امضاکردیم،خواهش می کنم قیاس به نفس نفرماییدواستغفارکنید!
Irran
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۰:۵۹
0
0
بزرگترین ضربه به اتحادیه قرآنی را ارشاد اسلامی زد که با تشکیل اتحادیه های استانی موجب اختلاف در جامعه قرآنی شد.
خدا شما را هدایت فرماید
مهدی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۱:۰۰
0
0
یک کلام.... تشکیل مجلس قرآنی و مدیریت واحد قرآن در تمام کشور
جهان
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۱:۰۰
0
0
مسائل آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی تخصصی تر و منظم تر از سایر دستگاه ها می باشد و دستورالعمل های متعددی به موسسات قرآنی ابلاغ می نمایند که پیگیر اجرای این دستوالعمل ها هم می باشند پس بهتر است اداره موسسات به اهلش سپرده شود
بیان نور
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۱:۰۶
0
0
دوست عزیز اگه خیر و برگت پول گرفتنه که واقعا جای تعجب داره!!!اما این را بدون ما به تحت نظر سازمان تبلیغات اسلامی که نهادی منسوب به رهبری است بدون دریافت هزینه ای افتخار میکنیم.
نمیخوام تشبیه کنم اما در طول تاریخ هم داشته ایم که دین را با پول مقایسه می کرده اند.,,,الا انبیکم بشرالناس من أکل الدنیا بالدین,,,,
مطلع
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۱:۰۷
0
0
در جواب آقا یا خانم IRAN ... اولین اتحادیه قرآنی توسط وزارت ارشاد شکل گرفت با عنوان اتحادیه تشکل های قرآنی و بعد این سازمان دارالقرآن بود که به این بهانه که اتحادیه به موسساتی که از دارالقرآن مجوز دارد اهمیت نمی دهند موازی اتحادیه تشکل ها ، اتحادیه موسسات قرآنی مردمی را تشکیل داد که مسبب ایجاد این اتحادیه و پیگیر اصلی این موازی کاری شخص آقای انجم شعاع بود....... بهتر است همه هر چه سریعتر تن به این ادغام دهیم که بهترین راه است و هیئت 9 نفره نیز با جدیت روند کار را دنبال کند
ولی بیگی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۱:۱۴
0
0
با سلام
به نظر این حقیر در عصر کنونی که تخصص ها هرروز به شاخه های کوچک تر تبدیل می شوند باید این امر نیز به دستگاهی محول شود که وظیفه واهداف آن با قرآن وترویج آن هماهنگی بیشتری دارد که سازمان تبلیغات اسلامی به این مسئولیت نزدیک تر است.وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به تنهایی وظیفه سنگین فرهنگ سازی اسلامی وترویج آن را بهتر می تواند انجام دهد تا چند کار سنگین با هم.
به نظر من سازمان تبلیغات اسلامی موفقتر بوده است.
مهدی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۱:۱۸
0
0
متاسف از نظر های غیر قرآنی چگونه است دیگران نظر می دهند فقط اتهام را وارد می کنند
مدیر مؤسسه قرآنی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۱:۲۲
0
0
من مدیر یک مؤسسه قرآنی هستم. خدا را شاهد می گیرم که طی 7 سال گذشته حتی یک ریال ارشاد به ما کمک نکرده است. ولی می دانم مؤسساتی هستند که چند صد میلیون تومان گرفته اند در مشهد، در تبریز، در یزد و .... لطفا اگر مدیران دیگری هم هستند که به این نحوه توزیع حمایتها اعتراض دارند آنها هم اطلاع رسانی کنند. چرا این همه می گویید به مؤسسات کمک کرده اید.
حسن نیک مرد
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۱:۲۷
0
0
موسسه قرآنی امام حسن(ع)ازتبریز.مدیران موسستات قرانی کشورباید بصیرت کامل نسبت به عمکلکرد اتحادیه ها و بایدزیرنظراساتیدمتخصص وزیرسایه ولی فقیه تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت نمایند. توفیق همگان را خواستاریم.
یزد
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۱:۳۰
0
0
اگرمیخواهیم به تکلیف عمل کنیم باید با بصیرت باشیم اتفاقات چند سال گذشته را بازبینی کنیم سختیهایی که سازمان دارالقران برای قران کشیده را فراموش نکنیم
بیان نور
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۱:۳۲
0
0
همه این مشکلات از اینه که سازمان تبلیغات اسلامی تعامل قرانی را عملا نشون داد و اجازه داد موسسات فرهنگی قران و عترت(موسسات متقاضی ارشاد ) را ثبت کردین.یادتون رفته؟اگر این بزرگ منشی سازمان نبود و این اجازه را نمی داد شما که مهمان بودین ادعای صاحب خونه بودن را نمیکردین.
إن الله یأمرکم أن تؤدوا ألامانات الی اهلها
فعال قرآنی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۱:۳۳
0
0
تشکیل وزارتخانه قرآن و عترت راهکار مناسبی می باشد
منصور آقامحمدی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۱:۴۵
0
0
متأسفانه بعضی مطالب درج شده دون شأن عزیزانی است که بدون درنظر گرفتن هدف اصلی مشی قرآن اظهار نظر فرموده اند وانگهی هر سازمانی که قرار است متولی امور قرآن باشد لازم است مردم نهاد بوده و برابر اوامر رهبر عزیز وابسته به دولت نباشد.از سوی دیگر این روش که دوستان درپیش گرفته اند با اصل همدلی مغارت دارد ان شالله تدبیر شود که مشکل حل شود
اکبر حق نظری مدیر موسسه قرآن وعترت استان ایلام
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۱:۴۵
0
0
با سلام واحترام. امور قرآنی از شئون ولی فقیه می باشد که در اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی از سوی مقام معظم رهبری به این سازمان ابلاغ گردیده است. از سویی سیاستهای حاکم بر وزارتخانه ها با تغییر دولتها دستخوش تغییر می گردد و موسسات قرآنی باید به نهادی مرتبط باشند که از سیاست واحد و ثابتی برخوردار باشد و باز با توجه به سیاست حاکم بر نظام اسلامی مبنی بر واگذاری امور به بخشهای مردمی و ارتباط سازمان تبلیغات اسلامی بعنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی با آحاد جامعه و تشکلهای مردمی. واگذاری این کار به سازمان تبلیغات اسلامی مورد تاکید می باشد.
بیان نور
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۱:۴۷
0
0
همه این مشکلات از اینه که سازمان تبلیغات اسلامی تعامل قرانی را عملا نشون داد و اجازه داد موسسات فرهنگی قران و عترت(موسسات متقاضی ارشاد ) را ثبت کردین.یادتون رفته؟اگر این بزرگ منشی سازمان نبود و این اجازه را نمی داد شما که مهمان بودین ادعای صاحب خونه بودن را نمیکردین.
إن الله یأمرکم أن تؤدوا ألامانات الی اهلها
مدیر یک موسسه قرآنی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۲:۰۱
0
0
به نام خدا و با سلام ، بنده با سپرده شدن امور به هیات رسیدگی به امور موسسات قرآنی و تصمیم گیری به صورت شورایی و اتخاب دبیر هیات به غیر از سازمان و دستگاه های ذی نفع موافقم و اتفاقا در تجربه بیش از دو دهه فعالیت قرآنی ام هرگاه امورات به صورت انحصاری در اخیار یک سازمان قرار گرفته شاهد مشکلات فراوانی بوده ایم.
خرم دل
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۲:۲۷
0
0
سلام و درود بر همه پیروان قران یک سیاست مدار کهنه کا و با هوش بهترین راهنما برای تصمیم سازی است
رهبر بلوک شرق در برنامه ای بسیار دقیق و حساب شده قران نفیسی را برای رهبر انقلاب هدیه می اورد و او میفهمد که تنها کسی که باید سکاندار هدایت قران باشد رهبری معظم انقلاب اسلامی است
آیا همین یک مورد کافی نیست تا ما درک کنیم که باید هدایت قران فقط از کانال رهبری صورت گیرد و ربطی به دولت ها و تغییرات آنها نداشته باشد
فارغ از اینکه مسئول سازمان تبلیغات کیست و آیا بودجه در اختیار او قرار می گیرد یانه برای هدایت قران نباید غیر از کانال رهبری جایگاه دیگری تصور کرد
علی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۲:۴۵
0
0
آقا این وزارتخانه قرآن را خیلی خوب گفتید. زودتر تشکیل شود.
سیدعلی حسینی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۲:۵۶
0
0
بسم الله
سلام
از سالهای قبل تا امروز بحث مدیریت امور قرآنی کشور همواره محلی برای اظهار نظرهای مختلف
میان قرآنیان و حتی برخی از غیر قرآنی ها بوده است
برای آنکه بهتر موضوع رابررسی کرد باید دید که این موضوع واقعا چه تاثیری در وضعیت قرآن وقرآنیان داشته واضافه شدن سازمانهای متولی چه تاثیرات واقعی -نه شعاری وگزارشی -

داشته است!
از سالهای گذشته اداره اوقاف ؛سازمان تبلیغات ؛بسیج و نیروهای مسلح ،و سایر نهادهاوجلسات مردمی ثبت شده ویا نشده و چند سالی هم که اداره های ارشاد وارد این گود شده اند

وهرکدام به نوبه خود تاثیرات مهمی در نشر معارف اسلامی داشته اند و این چند مدیریتی بودن قرآن علیرغم نکات منفی که ان شاءالله به آن پرداخته خواهد شد؛موجب نفوذ قرآن در تمامی

گروه های جامعه شده و محدودیت های اجرائی را که هرنهاد یا فرد ممکن بود در رابطه بایک سازمان متولی داشته باشد را از میان برده و شاهد نشر بیشتر قرآن -حداقل برروی کاغذ!-

بودیم
اما بعد از ورود ارشاد به مقوله مدیریت قرآن کریم این همکاری دوستانه جای خود را به رقابت های مدیریتی والبته در همان سطح مدیریتی؛داد.
مشکلی که در مورد ارشاد وجود دارد قرآنی نبودن برخی مسئولین و در نتیجه غیر علمی و واقعی بودن عملکردها وعدم توجه به نیازهای واقعی جامعه قرانی است لازم به ذکر است داشتن

بیست سال مدیریت قرآنی ویا فرهنگی از کسی قرآنی نمی سازد...
لذا باید امر قرآن به دست کسانی سپرده شود که بجای گزارش های روتین!وبی حاصل ،به دنبال کار واقعی قرآنی باشند نیازهای واقعی جامعه قرآنی را بشناسند و از درون جامعه قرآنی

برخواسته باشند ونه از میان مدیران!اینجاست که ما چاره ای جز رجوع به سازمان تبلیغات اسلامی علیرغم برخی نقص هاکه بر قرآنیان مشهود است ؛هستیم حداقل چیزی که می توان در مورد

سازمان گفت این است که برای مدیران این سازمان، نشر معارف قرآن جزء آرمانها و اهداف واقعیشان است ونه گزارش دادن وافزایش نفوذ با به دست گرفتن مدیریت واگر بحث مدیریت مطرح

می شود برای خدمات بیشتر به قرآنیان است ونه افزودن به گستره مدیریتی خویش!البته این مطالب به معنای قرآنی نبودن همه عزیزان در ارشاد نیست بلکه به معنای سپردن امر قرآن به

خود قرآنیان است.گرفتن تصمیم های مدیریتی در هر منطقه و استان نیازمند دیدن نیازهای واقعی در هراستان است وگرچه
محمد رضا احمدی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۳:۲۰
0
0
بنظر بنده این نوع نظر سنجی ها نمی تواند مبنای درستی برای تشخیص نظرات جامعه قرآنی باشد. خاصه انکه در خصوص یک اقدام کاملاً مرسوم، قانونی و مردمی نظر سنجی شده است. مسئولین محترم ایکنا با این کار تردید در خصوص اعلام نظر جمعی مدیران را القاء می کنند. شما توانید نظر فعالان را در خصوص دیدگاه و درخواست مطرح شده در طومار جویا شوید نه خود طومار. مگر این اولین بار است که نظر عده کثیری از طریق طومار و نامه رسمی به مراجع مسئول منعکس می شود؟ حال چرا شما اینقدر به این طومار حساس شده اید؟َ و فعالان قرآنی را به جان هم انداخته اید که یکی بیاید طومار و سازمان تبلیغات را تأیید کند و یکی هم بیاید تکذیب کند؟ این طومار فارغ از متن و محتوای آن بعنوان نظر عده کثیری از مدیران مؤسسات امضاء و مهر شده و به مرجع مسئول ارسال شده است. کجای این کار نیاز به نظر سنجی دارد؟
حمزه بابا یی مقدم
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۳:۳۱
0
0
الحمد و لله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطیبین
از تمامی دوستان عزیز خواهشمندم در ارائه نظر خود عجله نکرده و با خدای خود خلوت کنند و سپس نظری را ارائه دهند که بدور از کینه ها و تسویه حسابهای این دنیایی باشد و به نظر بقیه عزیزان هم احترام گذاشته و خدای ناکرده به گناه عظیم تهمت دچار نشوند
حقیقت
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۳:۳۲
0
0
باسلام هرچند اعتقادم براین است که این نوع نظر سنجی غیرمنطقی وپایه علمی ندارد ولی معتقدم اگر به دور ازهرنوع سیاسی کاری امور موسسات باپشتیبانی متخصصین امر(سازمان دارالقرآن الکریم کشور) سپرده شود بهتراست - به امید مدیریت واحد ومردمی قرآنی کشور
000
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۳:۳۹
0
0
آیا کسی تا حالا از ارشاد سوال کرده که بودجه های سال قبل را چکار کرد ؟؟؟
ارشاد در کنترل فرهنگ جامعه مشکل دارد چه برسد به مدیریت قرآنی . از زمانی که امور قرآنی به دست ارشاد افتاد شاهد بعضی مشکلات قرآنی هستیم خواهش می کنم امور مؤسسات قرآنی را به سازمان تبلیغات بسپارید .
علی نوری
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۴:۲۰
0
0
با واگذاری امور موسسات قرآنی به سازمان تبلیغات موافقم
موسسه عترت فاطمی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۴:۴۲
0
0
سازماندهی سازمانتبلیغات بهتر است
محسن احمدی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۵:۰۷
0
0
باسلام وآرزوی توفیق خدمت تمامی معززین به ساحت مقدس کلام وحی؛ درزمانی که تمامی دشمنان قسم خورده دین مبین اسلام از هر لحظه استفاده می کنند تا به حیل های مختلف تیشه به ریشه دین وقرآن عظیم الشان بزنند متاسفانه ماهنوز در اتحاد واتفاق درامر فعالیتهای قرآنی دورخود می چرخیم ودرقشری که ادعای قرآنی بودن داریم وچه بسا آِیه شریفه (( واعتصموا بحبل الله )) بارها وبارها می خوانیم متاسفانه دچاررقابت ودعواهای ....شده ایم.باتمامی این اینکه حقیر با توجه به سوابق وعملکرد درخشان سازمان دارالقرآن کریم اطلاع کافی دارم واین سازمان را شایسته مدیریت فعالیتهای قرآنی مردمی می دانم ،ولی باتوجه به روند وگذشته موضوع ادغام دو اتحادیه قرآنی واین که کدام یک از نهادها ویا سازمان متولی هدایت موسسات وتشکلهای قرآنی باشندبا چالشها ومشکلات عدیده ای روبروهستیم، پیشنهادمیکنم موضوع از مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) که فرمایشات ایشان فصل الخطاب تمامی موضوعات پیچیده وگره خورده جامعه می باشند،استفتاء شده وموضوع برای همیشه فیصله داده شود.تا ازاین به بعد از لحظه لحظه زمان برای پیشبرد احکام قرآن درجامعه استفاده کرده وبا تاسی از قرآن وائمه اطهار علیهم السلام وبا رهبری داهیانه رهبری معظم(حفظه الله) درپیاده نمودن احکام الهی و هدایت جوانان وکودکان وآحاد مردم این مرز وبوم اسلامی وقرآنی فعالیت نموده ومؤثرواقع شویم.
محمد مهدی نخعی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۵:۰۷
0
0
بسمه تعالی به نظر حقیر چون قرآن و نظارت قرآنی از شئونات رهبری جامعه اسلامی است،فلذا باید با نظارت سازمان تبلیغات اسلامی باشد.
محمد مهدی نخعی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۵:۱۰
0
0
بسمه تعالی به نظر حقیر چون قرآن و نظارت قرآنی از شئونات رهبری جامعه اسلامی است،فلذا باید با نظارت سازمان تبلیغات اسلامی باشد.
مدیر یک موسسه قرآنی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۶:۰۲
0
0
به نام خدا
1- به نظر حقیر این روش نظر سنجی خود موجب دو دستگی و ایجاد اختلاف است.
2- این روش نظر سنجی شباهت زیادی به رای دادن به خنداننده برتر در خندوانه دارد (ژوله و امین حیایی) چون همه سعی در اطلاع رسانی به دوستان و یارگیری برای نظر دادن به نفع جناح خود هستند.
3- مهمترین دستور حضرت امام خامنه ای امر به وحدت و ایجاد تشکیل جبهه متحد فرهنگی و قرآنی در مقابل جبهه استکباری است. آیا این طومار ها و حرکت ها در جهت ایجاد وحدت است و به تشکیل جبهه متحد قرآنی کمک می کند.
4- رئیس اوقاف و امور خیریه توسط حضرت امام خامنه ای انتخاب می گردند.
5- حوزه های علمیه و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز منتصب رهبر معظم انقلاب هستند.
6- فکر می کنم مهمترین امر واگذاری امور به بخش مردمی است چرا که حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی بارها و بارها تاکید فرموده اند که امیدشان به بخش مردمی است تا دستگاه های دولتی و به نظر حقیر اگر سازمان تبلیغات و خیلی از دستگاه های دولتی به نحو عالی وظایفشان را انجام می دادند بخش مردمی اینقدر احساس وظیفه جهت فعالیت و تلاش نمی کرد.
7- یکی از انتقادات صریح به عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی (سازمان دارالقرآن الکریم) کم توجهی به اهمیت فعالیت های بخش مردمی و تلاش در جهت دولتی ساختن موسسات و بخش های قرآنی مردمی است که مستندات این مطلب با مراجعه به اساسناه های یکسان جدید سازمان دارالقرآن الکریم و یا آئین نامه های نظارتی و انضباطی تدوین یافته کاملا مشهود است که خواسته یا ناخواسته موجب تضعیف جایگاه فعالیت های قرآنی مردمی شده و عملا موسسات قرآنی مردمی را به واحد های تابعه سازمان دارالقرآن الکریم و جزو اموال آن تبدیل می کند؛ البته با بهانه نظارت و ...
8- مهمتر از واگذاری تصدی امور موسسات قرآنی مردمی به چه دستگاه ایجاد ساز و کار مناسب جهت حفظ استقلال و توسعه کمی و کیفی بخش فعالیت های قرآن مردمی می باشد.
9- همه این دعوا ها که البته متاسفانه خیلی از موسسات که به امضای این طومارها اقدام می نمایند به واسطه اعتماد به اتحادیه های استانی و یا دوری از قرار گرفتن در مظان اتهام و ... صورت می پذیرید به جهت دعوا بر سر واگذاری دبیری هیات رسیدگی به امور موسسات قرآنی به سازمان تبلیغات اسلامی است.
10- متاسفم که سازمان تبلیغات اسلامی که خود را منتصب به ولایت می داند و در چارچوب این
مدیر خانه قرآن
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۶:۰۷
0
0
سلام
به نظر من امور موسسات قرآنی بهتر است زیر نظر سازمان تبلیغات باشد
رحیمی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۶:۲۵
0
0
با سلام سازمان تبلیقات در این زمینه موفق تر است مخصوصا اگر نظارت بیشتری بر عملکرد ان اعمال شود.
مدیر مؤسسه قرآنی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۶:۲۷
0
0
واقعا که ارشاد در اداره امور فرهنگی هم صلاحیت ندارد چه برسد به امور قرآنی، امور قرآنی باید زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی باشد.
اشرف سلیمی ز اد ه مد یر موسسه نورالحکمه
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۹:۲۵
0
0
بااین موضوع موافقفم
هراتی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۲۳:۱۹
0
0
با سلام باتوجه باینکه متولی قرآن سازمان تبلیغات اسلامی می باشد بهتر است امورات موسسات قرآنی به این سازمان واگذار گردد
حقیقت پناه
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۴ - ۰۹:۱۷
0
0
طبق ماده 17 اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی- و البته در اساسنامه سایر نهادهای وابسته به دفتر مقام معظم رهبری هم اینچنین است- بدون اذن معظم له هیچ فرد و گروه و دستگاهی حق تغییر مأموریت های این سازمان را ندارد، حتی رئیس این سازمان. لذا مذاکره و هرگونه تصمیم در خصوص مأموریتهای مصرح سازمان غیر قانونی و تخطی از امر ولی فقیه و خیانت به جامعه اسلامی است.اگر تغییری هم بنظر کسی لازم باشد باید پس از کسب دستور موافق ولی امر مسلمین صورت پذیرد.
هما ناطقی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۴ - ۰۹:۳۳
0
0
ما قرآنیان موافق هستیم که امور قرآنی به سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی واگذار گردد.
خادم
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۴ - ۰۹:۳۴
0
0
ما خادمین جان خود را در راه قرآن و کلام رهبر فدا می کنیم وقتی ایشان صلاح را در این میدانند که امور قرآنی بدست سازمان تبلیغات اسلامی اداره شود ما هم مطیع امر رهبریم و افتخار می کنیم زیر نظر نهادی باشیم که مستقیم زیر نظر رهبری است و با هر دولتی عوض نمی شود . و گر ما قرآنیان به خاطر پول و بودجه کار می کنیم ؟ که حالا سر اعتبارات موضع خود را غوض کنیم ؟؟؟؟؟؟


جانم فدای رهبر .........
موسسه قرآنی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۴ - ۰۹:۴۲
0
0
باتوجه به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه امور قرآنی سابقه طولانی داشته و دارای کارشناسان خبره هست و نهادی وابسته به رهبری (مدظله)، بهتره امور موسسات قرآنی نیز به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شود
فاطمه اسکندری مدیر مکوسسه نورالهدایه
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۴ - ۰۹:۴۷
0
0
بااین مو.ضوع موافقم
عظیمی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۴ - ۰۹:۵۰
0
0
سلام علیکم بدور ازهرگونه جنجال آفرینی اگر واقعا ما پیرو ولایت فقیه هستیم ایشان در این مورد تعین تکلیف نموده اند ولازم نیست بخاطر سلایق شخصی ویا اختلافات شخصی بخواهیم فرمایشات حضرت آقا را نادیده بگیریم چون که ایشان وقتی فرمودند هم صدور مجوز وهم نظارت بر چاپ ونشر با سازمان تبلیغات است دیگر خلا ء قانونی وجود ندارد که ما بخواهیم در این مورد قانون وضع کنیم بلکه این خود یک نوع مخالفت با ولایت وقانون است
حمزه بابا یی مقدم
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۴ - ۱۳:۰۸
0
0
با سلام دوستان پیشنهاد می کنم سابقه فعالیت دستگاههای کشور را در حوزه قرآن مرور کنند و در نظر دادن خود توجه جدی ب داشته باشند
از امضاء کنندگان
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۴ - ۱۴:۱۴
0
0
سلام. از آنجا که ادغام موسسات تبلیغات و وزارت ارشاد منجر به دخالت بیش از پیش ارشاد ( دولت ) در امور قرآنی می شود ، لذا این ادغام به هیچ عنوان به صلاح نمی باشد و نباید قرآن را دولتی کرد. چرا که هرگونه خدشه و تزلزلی در دولت ها قطعا آثار مستقیم و سوئی در زیر مجموعه های خود می گذارد. با سپاس.
مومن
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۴ - ۱۶:۰۰
0
0
موسسه قرآنی در اصفهان: سلام فقط خواهشا امور قرآنی تحت نظر یک ارگان باشد وسازمان خوب است اتحادیه ها بهتر
موسسه قرآنی وپیش دبستانی معراج
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۴ - ۱۶:۳۹
0
0
با سلام
بنده معتقدم که امور اداره موسسات قرآنی به سازمان تبلیغات اسلامی داده شود.
یکی ازموسسات
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۴ - ۲۰:۵۲
0
0
باسلام،بانظارت تبلیغات اسلامی موافقم،امانه این تبلیغات اسلامی که مدیریت ضعیفی دارد،تبلیغات اسلامی که برای موسسات قرانی وبرای قران باشد،نه برای.........
مدیر موسسه
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۴ - ۲۳:۰۸
0
0
سلام به نظر من بهتره یه نهاد پشتیبانی کنه وگرنه با بودن دو گروه به نظر من مشکلات بیشتر میشه
معصومه روستایی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۵ - ۱۱:۱۴
0
0
سلام علیکم اینجانب معصومه روستایی مدیر خانه قرآن دارالسلام در روستای دهنو آورزمان هستم. ازکارکرد سازمان تبلیغات اسلامی با خانه قرآن دارالسلام راضی هستم وخواهان ادامه این همکاری هستم. باتشکر
مرضیه قهوه چی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۶ - ۲۰:۱۷
0
0
مدیر مؤسسه قرآنی خیرالنساء العالمین البرز قزوین؛اداره مؤسسات قرآنی به عهده سازمان تبلیات اسلامی باشد، بهتر است.
خداجو
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۶ - ۲۲:۲۲
0
0
با سلام. بنده به عنوان مدیر مؤسسه قرآنی، به شدت با ادغام دو اتحادیه مخالف هستم.
captcha