همایش «افراط‌گرایی و اسلام‌هراسی» در استرالیا برگزار می‌شود
کد خبر: 3456511
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷

همایش «افراط‌گرایی و اسلام‌هراسی» در استرالیا برگزار می‌شود

گروه بین‌الملل: دومین همایش اسلام در استرالیا با موضوع «افراط‌گرایی و اسلام‌هراسی؛ ریشه‌ها، روابط و مفاهیم در جوامع دارای تنوع دینی» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «ausconfislam»، این همایش فردا، پنجم آذرماه آغاز می‌شود و تا دو روز ادامه دارد.

دانشگاه استرت استرالیا، آکادمی پژوهش و علم اسلامی، دانشگاه سیدنی غربی، دانشگاه موناش، دانشگاه ملبورن، دانشگاه استرالیای جنوبی و دانشگاه وسترن استرالیا برگزارکنندگان این همایش دو روزه هستند.

این همایش با هدف بررسی رابطه افراط‌‌‌گرایی و اسلام‌هراسی و تغذیه آن‌ها از یکدیگر برگزار خواهد شد و این دو مقوله را از منظر سیاسی، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و دین‌شناسی مورد بررسی قرار می‌دهد.

این همایش به دنبال یافتن ریشه‌های افراط‌گرایی و همچنین تأثیر قابل توجه اسلام‌هراسی بر آن خواهد بود.

جان اسپوزیتو، استاد امور بین‌الملل و مطالعات اسلامی دانشگاه جرج‌تاون آمریکا و مدیر مرکز شاهزاده الولید بن طلال برای فهم متقابل مسلمانان و مسیحیان در این دانشگاه سخنران آغازین این نمایش خواهد شد.

اسپوزیتو در مورد این همایش گفت: این همایش به دو موضوع مهم در کشمکش‌های جهانی می‌پردازد و پدیده افراط‌گرایی و مسئله اسلام‌هراسی را که متأسفانه در کشورهای متعددی دیده می‌شود، مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

captcha