بازداشت ۱۲۰۰ کودک فلسطینی از آغاز انتفاضه سوم
کد خبر: 3459005
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴

بازداشت ۱۲۰۰ کودک فلسطینی از آغاز انتفاضه سوم

گروه بین‌الملل: سازمان آزادی‌بخش فلسطین اعلام کرد: نیروهای اسرائیلی از آغاز انتفاضه سوم فلسطینی‌ها تاکنون ۲۴۰۰ فلسطینی را که نیمی از آن‌ها کودک بوده‌اند، بازداشت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Alwaght»، کمیسیون امور اسرای سازمان آزادی‌بخش فلسطین دیروز، هفتم آذرماه، در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین اعلام کرد: گروه بزرگی از شهروندان  فلسطینی بازداشت شده‌اند که مدت زمان اسارت آن‌ها متفاوت است.

این کمیسیون از سازمان ملل خواست تا از مردم فلسطین به ویژه کسانی که در پشت میله‌های زندان‌های رژیم صهیونیستی در شرایط سختی به سر می‌برند، حمایت کند.

در این بیانیه آمده است: در حال حاضر 7 هزار اسیر فلسطینی از جمله تعداد زیادی زن و کودک همچنان در زندان‌های صهیونیست‌ها هستند.

با آغاز انتفاضه سوم فلسطین از حدود دو ماه پیش (نهم مهرماه) بازداشت فلسطینی‌ها سرعت بیشتری گرفته و تعداد کسانیکه بدون محاکمه زندانی شده‌اند به حدود 500 نفر رسیده است.

کمیسیون امور اسرای سازمان آزادی‌بخش فلسطین که به نظارت بر امور و شرایط زندانیان اختصاص دارد، همچنین از سازمان ملل خواست تا برای بررسی «جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت» در زندان‌های اسرائیل کمیته حقیقت‌یاب اعزام کند.

این کمیسیون تأکید کرد: اقدامات رژیم صهیونیستی در بازداشتگاه‌ها مغایر با قطع‌نامه‌های سازمان ملل، منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.

کمیسیون امور اسرای فلسطینی همچنین تأکید کرد: رژیم اسرائیل سیاست بازداشت گسترده فلسطینی‌ها به ویژه افراد زیر 18 سال را در دستور کار دارد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، از زمان آغاز سرکوب شدید فلسطینیان در اوایل اکتبر سال جاری میلادی(آغاز انتفاضه سوم) بیش از 100 فلسطینی کشته و صدها نفر زخمی شده‌اند.

سازمان ملل در سال 1977 طی قطعنامه‌ای، 29 نوامبر را روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین اعلام کرد.

captcha