عرب ست حدود 5 سال قبل نیز در اقدامی غیر قانونی پخش شبکه العالم را متوقف کرد. علاوه بر این اقدام، ارسال پارازیت روی فرکانسهای شبکه خبری العالم هنگام پخش برنامههایی درباره انقلاب مسالمتآمیز مردم بحرین همچنان ادامه دارد.
در پی این اقدام غیرقانونی، شبکه خبری العالم در پیامی با این شبکه اعلام
همبستگی کرد. در متن نامه دکتر احمد سادات مدیر شبکه خبری العالم آمده است:
استاد محترم آقای ابراهیم فرحات
سلام علیکم و رحمه الله
ما برخورد سیاسی با شبکه وزین شما را به شدت محکوم و حمایت کامل خود از شما را اعلام می کنیم.
شبکه العالم نیز چند سال پیش با چنین برخورد ناشایست و دور از حق آزادی اندیشه و حق آزادی بیان همین طرفها مواجه شد.
سیاست منزوی کردن دیگران ما را از انجام وظایف رسانهای خود بازنخواهد
داشت، همکاری بیش از پیش با یکدیگر برای یافتن جایگزینهای مناسب به جای
ماهوارههایی که گردانندگان آن سیاست کهنه انزوای دیگران را درپیش
گرفتهاند، خواستاریم.
دکتر احمد سادات
مدیر کل شبکه خبری العالم

لغو عضویت المنار در اتحادیه رادیوهای عربی
گزارشها همچنین حاکی است، شبکه المنار لبنان اعلام کرده است که این شبکه عضویت خود را در اتحادیه رادیوهای کشورهای عربی به دلیل انحراف آنها از مسیر حرفهای خود تحت فشارهای برخی کشورها، لغو کرده است.
نشست همبستگی با المنار در بیروت
قرار است فردا، 19 آذرماه، در واکنش به این اقدام عربست نشست همبستگی با المنار در هتل «کرال بیچ» بیروت برگزار شود.
زمان نشست ساعت 13 به وقت محلی اعلام شده است.