رشد سیاسی مردم با نقد منصفانه در عرصه انتخابات/ فاصله‌ای که با جامعه مطلوب قرآنی داریم
کد خبر: 3460812
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
مطهری عنوان کرد:

رشد سیاسی مردم با نقد منصفانه در عرصه انتخابات/ فاصله‌ای که با جامعه مطلوب قرآنی داریم

گروه سیاسی: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم نقد جریان‌های رقیب گفت: نقد منصفانه و واقعی منجر به رشد اجتماعی و سیاسی مردم می‌شود.

علی مطهری، منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه در عرصه سیاست باید اخلاق رعایت شود، اظهار کرد: در رقابت‌های سیاسی مجاز نیستیم که از هر وسیله‌ای برای شکست رقیب استفاده کنیم و به سمت مسائلی همچون دروغ و تهمت برویم.

وی افزود: باید رقابت مثبت خود را نشان  دهیم و اگر نقدی به طرف مقابل داریم، منصفانه و به معنای واقعی او را نقد کنیم؛ یعنی هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف آن گفته شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر با چنین رویکردی وارد عرصه رقابت شویم منجر به رشد اجتماعی و سیاسی مردم می‌شود و می‌تواند در انتخاب بهتر مردم مؤثر باشد.

مطهری در مورد وضعیت جامعه در راه رسیدن به جامعه مطلوب قرآنی اظهار کرد: تا آن نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم چرا که خیلی از اصول قرآنی را به درستی رعایت نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: این مسئله بستگی به نوع رفتار و فعالیت مربیان جامعه و نهادهای تأثیرگذار مانند روحانیت، آموزش و پرورش، آموزش عالی و خود خانواده‌ها دارد.

منتخب مردم تهران در مجلس تصریح کرد: اگر رفتار جامعه، قرآنی بود خیلی از مشکلات فعلی را نداشتیم؛ بنابراین باید تلاش کنیم به این نقطه برسیم.

captcha