مخالفت با برگزاری مراسم جشن میلاد پیامبر(ص) / برگ دیگری از تشابه فکری مفتی سعودی با داعش
کد خبر: 3462562
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰

مخالفت با برگزاری مراسم جشن میلاد پیامبر(ص) / برگ دیگری از تشابه فکری مفتی سعودی با داعش

گروه بین‌الملل: در حالی که گروهک تکفیری داعش برای دومین سال متوالی ساکنان موصل را از جشن میلاد نبوی منع کرد، مفتی اعظم سعودی نیز جشن ولادت نبی مکرم اسلام را بدعت خواند و با برگزاری آن مخالفت کرد(!)

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «وطن»، «شیخ عبدالعزیز آل الشیخ»، مفتی اعظم عربستان سعودی،  برگزاری جشن میلاد پیامبر (ص) را بدعت و خرافات خواند(!)

این مفتی درباری سعودی که پیوسته با فتواهای عجیب، جنجال به پا کرده است، در اظهاراتی که مطابق با رویکرد و اندیشه گروهک تکفیری و تروریستی داعش است، مدعی شد: این جشن‌ها و امثال آن از بدعت‌ها و خرافات‌هایی است که خداوند آنها را نازل نکرده و بدعت‌هایی است که رواج پیدا کرده است(!)

وی با بیان این ادعا که این جشن‌ها از جلوه‌های شرارت است، تاکید کرد: تمامی این‌ها اشتباه است، چراکه این بدعت‌ها هیچ پایه و اساسی در شریعت اسلام ندارد و در دوره رسول الله(ص) نیز نبوده است.

مفتی اعظم سعودی در پایان گفت: بزگترین حق نبی(ص) بر گردن ما، ایمان به پیامبر(ص) و اطاعت و پیروی از ایشان و اقتدا به سنت رسول الله است.

منع اهالی موصل از جشن میلاد پیامبر(ص) توسط داعش

شبکه خبری «ارم نیوز» نوشت: گروه داعش برای دومین سال متوالی ساکنان موصل را از برگزاری جشن میلاد پیامبر(ص) منع و برگزارکنندگان مراسم جشن میلاد نبی اکرم(ص) را به شلاق و جریمه مالی تهدید کرد.

ساکنان محلی اعلام کردند: نیروهای دیوان «حسبه» وابسته به داعش به صاحبان مغازه‌ها و اهالی شهر موصل هشدار دادند که حق ندارند مغازه‌ها و منازل خود را به مناسبت میلاد پیامبر(ص) تزیین و اقدام به توزیع شیرینی و نوشیدنی کنند.

بنابر گفته ساکنان محلی، این ابلاغیه داعش با خشم و عصبانیت ساکنان شهر مواجه شده و بسیاری از شهروندان مجبور شدند در منازل خود جشن بگیرند.

همچنین، گروه تروریستی داعش با انتشار اعلامیه‌هایی در پایگاه‌های اینترنتی خود، به مردم موصل هشدار داد هر شخصی در مراسم جشن میلاد پیامبر اسلام شرکت کند، مجازات خواهد شد. داعش جشن‌های میلاد را تقلید از مسیحیان می‌داند و آن‌ را حرام اعلام کرده است.

گروه تکفیری-صهیونیستی داعش در این اعلامیه‌ها،  افراد را از برگزاری جشن میلاد پیامبر برحذر داشت و از مسلمانان خواست از مسیحیان به گفته آن‌ها «گمراه و مورد خشم و غضب خدا» تقلید نکنند. این گروه تروریستی همچنین تهدید کرد هر کس این امر را نقض کند، تازیانه خواهد خورد و جرایم مالی نیز باید بپردازد.


captcha