بازداشت سرکرده سلفی‌های تکفیری اردن / هشدار مالزی در خصوص نفوذ داعش در تلگرام
کد خبر: 3463340
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰
خبرهایی از گوشه و کنار جهان /

بازداشت سرکرده سلفی‌های تکفیری اردن / هشدار مالزی در خصوص نفوذ داعش در تلگرام

گروه بین‌الملل: بازداشت سرکرده سلفی‌های تکفیری در اردن، هشدار مالزی نسبت به نفوذ داعش در تلگرام و ساخت نخستین مسجد دوستدار محیط زیست در اروپا از خبرهایی است که مورد توجه محافل رسانه‌ای در عرصه بین‌الملل قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم،  نیروهای امنیتی اردن، «عبدالقادر شحاده»، نظریه‌پرداز و سرکرده سلفی‌های تکفیری این کشور را بازداشت کردند.

عبدالقادر شحاده معروف به ابومحمد در خانه‌اش در منطقه المطارق شهر اربد در شمال اردن بازداشت شد.

روزنامه «رأی الیوم» در این زمینه نوشت: محمد پسر عبدالقادر در مصاحبه با رسانه‌های محلی گفت که نیروهای امنیتی روز یکشنبه خانه‌شان را محاصره و پدرش را بازداشت کردند و محل بازداشت وی هنوز نامعلوم است.

محمد افزود: پلیس اربد اعلام کرده که پدرم به امان، پایتخت اردن منتقل شده و در دادگاه امنیت کشور محاکمه می‌شود.

دادگاه امنیت کشور اردن حکم بازداشت عبدالقادر را صادر کرده بود که وی پس از صدور این حکم متواری شد. اتهام عبدالقادر دست داشتن در وقایع سال 2010 شهر الزرقاء است.

شهر الزرقاء در شمال اردن واقع است و سلفی‌های تکفیری روز 15 آوریل 2010 در اعتراض به زندانی‌شدن تعدادی از همپالگی‌های خود، در میدان المعسکرات این شهر تظاهرات کردند.

این افراد با شمشیر، تبر، چاقو، چماق و میلگرد به تخریب اموال دولتی، عمومی و خصوصی پرداخته و به مردم و نیروهای امنیتی حمله کردند که درآن 91 نفر از نیروهای دولتی و مردم زخمی شدند.
نیروهای امنیتی 136 نفر از این سلفی‌ها را بازداشت کردند.

هشدار مالزی در خصوص نفوذ داعش در تلگرام

به گزارش ایکنا به نقل از میزان، رئیس بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی نسبت به نفوذ عناصرگروه تروریستی داعش در شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام هشدار داد.

ایوب خان مایدین، رئیس بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی گفت: گروه تروریستی داعش در استفاده از رسانه‌های اجتماعی تخصص بیشتری کسب کرده و با استفاده از 23 زبان که آخرین آن «ماندرین» (زبان چینی) است، تفکرات تروریستی خود را گسترش می‌دهد.

وی افزود: داعش با استفاده از این روش به دنبال گسترش تفکرات تروریستی خود و کسب اعضای جدید به ویژه در بین جوانان است و اکنون باید مراکز مذهبی اقدام و در رسانه‌های اجتماعی با این تفکرات مقابله کنند.

این مقام بلندپایه پلیس مالزی تصریح کرد: نیاز است با استفاده از رسانه‌های مشابه داعش با تفکرات و تبلیغات این گروه تروریستی مقابله شود.

این مقام امنیتی مالزی معتقد است: تاکنون هیچ گروهی در شبکه‌های اجتماعی مختلف از قبیل فیس‌بوک، اینستاگرام و تلگرام از گروه تروریستی داعش فعال‌تر نبوده است.

ساخت نخستین مسجد دوستدار محیط زیست اروپا

به گزارش ایکنا به نقل از شفقنا، خبرگزاری آناتولی از ساخت نخستین مسجد دوستدار محیط زیست اروپا خبر داده است. این مسجد جدید قرار است در شهر دانشگاهی کمبریج در انگلستان ساخته شود.

یک گروه اسلامی در انگلیس از سال ۲۰۰۸ درگیر ساخت و خرید زمین برای چنین مسجدی بود که از میان شهرهای مختلف، کمبریج برای این منظور انتخاب شده است. مارکس بارفیلد، معمار مشهور طراحی این مسجد اکولوژیک را برعهده گرفته است.

هدف از ساخت این مسجد، علاوه بر عبادت خداوند متعال و اتحاد مسلمانان منطقه، تاکید بر روی وظایف محیط زیستی مسلمین جهان اعلام شده است.

captcha