گردهمایی رهبران مسلمان کالیفرنیا در نشست «داعش؛ خلافت کاذب»
کد خبر: 3463978
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷

گردهمایی رهبران مسلمان کالیفرنیا در نشست «داعش؛ خلافت کاذب»

گروه بین‌الملل: بزرگ‌ترین مرکز اسلامی و مسجد شهر ساکرامنتو در ایالت کالیفرنیا، همایش سالانه دینی خود را با عنوان «داعش؛ خلافت کاذب» برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Fox40»، این همایش در مرکز اسلامی و مسجد نور ساکرامنتو با هدف مقابله با افراط‌گرایی و خطرات آن برگزار شد و در آن خطرات افراط‌گرایی در جامعه اسلامی بررسی شد.

این همایش دو روزه، دیروز، 12 دی‌ماه، به کار خود پایان داد.

جمعه شب، یوسف حسین، امام مسجد نور ساکرامنتو  همایش «داعش: خلافت کاذب» میزبانی کرد که در آن رهبران مسلمان اقدامات گروه‌های تروریستی مانند داعش را محکوم کردند.

عمران عابد، جوان مسلمان آمریکایی در این نشست تأکید کرد: ترس ما از ارتکاب خشونت به نام اسلام دو وجه دارد. یکی اینکه ما نمی‌خواهیم انسان‌های بی‌گناه آسیب ببینند و دیگر اینکه نمی‌خواهیم نسبت به دین ما سوءتفاهم ایجاد شود.

وی افزود: گاهی این احساس به من دست می‌دهد که تقصیر من است. شاید درست عمل نکرده‌ام، با همسایگانم آشنا نشده‌ام تا نشان دهم که مسلمان حقیقی چه کسی است.

توفیق مرار، یکی از اعضای مرکز اسلامی نور می‌گوید: امسال ما باید بیرون بیاییم و گروه‌هایی مانند داعش را محکوم کنیم. ما باید سخن بگوییم و از آن‌ها انتقاد کنیم و آن‌ها و اقداماتشان را محکوم کنیم.

وی افزود: نادیده گرفتن آن‌ها به مردم عادی آمریکا این پیام را می‌دهد که آن‌ها به نام مسلمانان سخن می‌گویند. ما این قدم را بر می‌داریم و می‌گوییم که «نه، آن‌ها به نام ما سخن نمی‌گویند. ما به نام خودمان سخن می‌گوییم.»

مرار ادامه داد: این کار به همه مسلمانان جهان و اکثریت مردم آمریکا یاد می‌دهد که با خشونت به نام دین، مقابله کنند.

 

captcha