اطلاعيه استانداری تهران در مورد تجمع اعتراض‌آميز در پی شهادت شیخ نمر
کد خبر: 3464094
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴

اطلاعيه استانداری تهران در مورد تجمع اعتراض‌آميز در پی شهادت شیخ نمر

گروه سیاسی: استانداری تهران در اطلاعيه‌اي اعلام كرد:‌ بنا به درخواست تعدادی از تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی، تجمعی اعتراض‌آمیز امروز، 13 دی‌ماه در میدان فلسطین برپا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، متن اطلاعيه استانداری تهران به شرح ذیل است:
و من قتل مظلوماً فقد جعلنا لولیه سلطاناً  (اسراء31)
شهادت مظلومانه روحانی مجاهد و عالم مبارز، مرحوم آیت‌الله شهید نمر باقر النمر ثلمه‌ای بزرگ و داغی جانکاه بر پیکره جهان اسلام و فراتر از آن مصیبتی سوزناک بر آزادی خواهان عالم بود.
هرچند اقدامات ددمنشانه و سبعانه حکومت آل‌سعود هر روز به شکلی امنیت و آرامش را در منطقه و جهان با چالشی جدی مواجه می‌نماید، امّا پر واضح است که اینگونه اقدامات، روح آزادی‌خواهی و بیداری اسلامی را گسترش داده و نهایتاً به اضمحلال تفکر سرکوب‌گرانه مرتجعین منطقه خواهد انجامید.
در پی شهادت این عالم فرزانه و شجاع، گروهی از جوانان معترض که احساساتشان با این اقدام ننگین جریحه‌دار شده بود، شب گذشته در مقابل سفارت عربستان تجمعی غیر قانونی نمودند که منجر به ایجاد خسارت و آسیب به ساختمان سفارت و همچنین مجروحیت تعدادی از نیروهای انتظامی و در پی آن دستگیری تعدادی از معترضین شد.
استانداری تهران ضمن محکوم‌کردن این اقدام، هرگونه تعرض به اماکن دیپلماتیک را تقبیح می‌نماید و اعلام می‌دارد هرگونه تجمع در مقابل سفارت عربستان غیرقانونی می‌باشد.
بنا به درخواست تعدادی از تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی، تجمعی اعتراض‌آمیز امروز، یک‌شنبه، 13/10/94 رأس ساعت 15 در میدان فلسطین برپا خواهد شد که معترضین می‌توانند برای اعلام اعتراض خود در آن حضور به هم رسانند.
بدیهی است اقداماتی فراتر از قانون و برخلاف روال‌های قانونی پذیرفته نخواهد بود.
اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری تهران
captcha