توسعه‌ مدل معنویت درمانی در بیمارستان‌های ناجا
کد خبر: 3465554
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
فرمانده بهداشت و درمان ناجا به ایکنا خبر داد:

توسعه‌ مدل معنویت درمانی در بیمارستان‌های ناجا

گروه سلامت: فرمانده بهداشت و درمان ناجا با اشاره به اهمیت آموزه‌های طب اسلامی در برنامه‌های پیشگری این نیرو، از توسعه مدل معنویت درمانی در بیمارستان‌های ناجا خبر داد.

سردار دکتر سید محمد رضا سید احمدیان فرمانده بهداشت و درمان نیری انتظامی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بررسی طرح‌های معنویت درمانی و توسعه طب اسلامی در بیمارستان‌های ناجا خبر داد.
وی تصریح کرد: همانگونه که فعالیت‌های نیروی انتظامی روز به روز توسعه می‌یابد، معاونت بهداشت و درمان نیز سعی دارد متناسب با اهداف این نهاد در زمینه بهداشت، امداد و درمان فعالیت های خود را تسعه دهد.
وی افزود: مثلا در زمینه درمان، مراکزی در دست افتتاح قرار دارد تا پشتیبانی مأموریت‌های نیروی انتظامی را به بهترین نحو به انجام برساند.
سیداحمدیان با اشاره به اهمیت پیشگیری در برنامه های بهداشتی ناجا اظهار کرد: همانگونه که می‌دانیم طب اسلامی و طب سنتی تأکید زیادی بر اهمیت پیشگیری دارند در همین راستا ما برای اجرای بهتر برنامه‌های بهداشتی خود به استفاده از مبانی و آموزه‌های طب سنتی و توسعه آنها می‌پردازیم.
وی خاطر نشان کرد: در گسترش طب اسلامی به مدلی از برنامه معنویت درمانی در بیمارستان‌های ناجا رسیده‌ایم این مدل یکی از انواع درمان های حاشیه‌ای و موازی پزشکی است که نقش معنویت در بهبود درمان بیماری‌ها مانند سرطان، ترمیم زخم، سوختگی و غیره را مورد بررسی قرار می‌دهد و در این زمینه به نتایج خوبی هم دست یافته‌ایم.

captcha