نماز جمعه؛ قرارگاه بصیرت و تقوا/ آل سعود به‌دنبال دو قطبی کردن منطقه‌ است
کد خبر: 3465784
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
آیت‌الله ایمانی اظهار کرد:

نماز جمعه؛ قرارگاه بصیرت و تقوا/ آل سعود به‌دنبال دو قطبی کردن منطقه‌ است

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مورد نماز جمعه، این نماز را قرارگاه بصیرت، ایمان، تقوا، اخلاق و مسائل عملی اسلام دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، 18 دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز گفت: قرآن مجید عمده رسالت انبیا را تبیین معارف الهی بیان داشته است یعنی وظیفه‌ای که پیامبران دارند این است که ارزش‌های معنوی را برای مردم تبیین کنند چون به طور عمده جهالت‌ها و نادانی‌ها عامل انحراف است، البته هستند کسانی که می‌دانند و منحرف می‌شوند اما عمده انحرافات ابناء بشر از جهل و نادانی و عدم اطلاع است و لذا پیامبران وظیفه تبیین مبانی دین را عهده دارند.

تبیین مطالب برای مردم از رسالت انبیاست

وی با بیان اینکه قرآن مجید در سوره نحل در دو جا درباره پیامبر اسلام همین مسئولیت را متذکر می‌شود، افزود: همچنین خداوند در این سوره بیان می‌فرماید ما قرآن را نفرستادیم مگر اینکه در موارد دعوا و اختلاف مطلب را برای مردم روشن کنیم و همین مسئولیت بعد از پیامبر به علما و دانشمندان دینی واگذار شده است و باز همین مطلب در سوره آل عمران مجید بیان می‌دارد و می‌فرماید که ما از علما هم پیمان گرفتیم که مطالب را برای مردم بیان کنند و سرّ اینکه علما ورثه انبیا معرفی شدند همین نکته تبیین مطالب برای مردم است.
آیت‌الله ایمانی ادامه داد: بر همین اساس رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور فرمودند رسالت امام جمعه و نمازهای جمعه تبیین مسائل اعتقادی و اخلاقی و عملی است.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نماز جمعه را قرارگاه فرهنگی، سیاسی نام گذاشتند اما چرا قرارگاه؟ ادامه داد:  به‌خاطر اینکه همانگونه که در جنگ سخت ما به قرارگاه فرماندهی احتیاج داریم در جنگ نرم هم به قرارگاه نیازمندیم. در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس ما قرارگاه داشتیم و عملیات به وسیله قرارگاه هدایت می‌شد اکنون هم جنگ نرمی است که دشمن به ما تحمیل کرده و اعتقادات و رفتار ما و سبک زندگی و اخلاق ما را هدف گرفته است و می‌خواهد تحول و تغییر در افکار و اندیشه و رفتار و کردار ما ایجاد کند، پس برای مبارزه با این جنگ ناپیدا و جنگ نرم دشمن، قرارگاه نیاز است.

نماز جمعه، قرارگاه بصیرت و تقواست
وی، نماز جمعه را قرارگاه بصیرت، ایمان، تقوا ، اخلاق و مسائل عملی اسلام دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب نماز جمعه را لیلةالقدر انقلاب اسلامی نام گذاشتند یعنی یک شب عبادت شب قدر از هزار ماه عبادت بدون بصیرت برتر است. امام راحل هم می‌فرمودند اگر انقلاب اسلامی برای مردم ما دستاوردی جز نمازجمعه نداشت می‌ارزید که برای آن انقلاب انجام شود و نماز جمعه را پا به پا و معادل انقلاب اسلامی معرفی می‌کردند.
آیت‌الله ایمانی به انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: در این ایام ما مسئله انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین مجلس شورای اسلامی پیش‌رو داریم و فضای جامعه ما به سمت مسائل انتخابات در حرکت است. اولین نکته اینکه انتخابات نماد مردم سالاری دینی است و امام با دقت و جدیت طرفدار انتخابات بودند.

افتخار جمهوری اسلامی برگزاری 37 انتخابات است
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عده‌ای بودند و اکنون هم در برخی از مکان‌ها گفته می‌شود که حکومت اسلامی احتیاج به انتخابات ندارد. در حالی که امام به عنوان یک اسلام‌شناس، بر روی انتخابات فوق‌العاده حساس بود و می‌فرمود همه مسائل مردم باید توسط انتخابات پیگیری و تعقیب شود بنابراین افتخار جمهوری اسلامی است که در این 37 سال تقریبا 37 انتخابات را برگزار کرده و این نشان از اتکا به نفس و حضور مردم در صحنه است.
وی گفت: اما عده‌ای از آغاز تا امروز همیشه قبل از انتخابات این معنا را مطرح می‌کردند که آیا انتخابات مطمئناً صحیح برگزار می‌شود؟ اشکالی در آن به‌وجود نمی‌آید؟ و شک و شبهه ایجاد می‌کردند و امنیت روانی جامعه را هدف قرار می‌دادند که اینها انسان‌های بیمار دلی بودند و هستند و همیشه هم چنین مسائلی را مطرح می‌کنند در حالی که تاکنون تخلف سازمان یافته در انتخابات ما نبوده و نکته قابل توجه این است که عمدتاً نتیجه انتخابات ضد خود دولت برگزار کننده انتخابات بوده است و این نشان از این است که انتخابات به طورکامل سالم برگزار می‌شده است.

تبیین مصادیق حق‌الناس
آیت‌الله ایمانی با تصریح اینکه حق‌الناس مصادیق فراوانی دارد، افزود: حق مردم این است که از نظام بخواهند انسان‌های صالح به آن‌ها معرفی شود تا آن‌ها اصلح را نتخاب کنند همچنین حق مردم این است که مراکز تصمیم‌گیری را در اختیار افراد ناصالح قرار ندهند. ضمن اینکه امانتداری و حفظ آرا، ثبت و ابلاغ آن‌ها حق مردم است که باید رعایت شود و در پایان پذیرش نتیجه آرا هم حق مردم است.

دشمن از طریق انتخابات می‌خواهد ضربه بزند
امام جمعه شیراز با بیان اینکه دشمنان برای ضربه زدن به ما می‌خواهند از طریق انتخابات وارد شوند، گفت: آمریکا برای انتخابات ما برنامه دارد لذا باید هوشیار باشیم و در مسیر خواست آمریکا حرکت نکنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه امروز مردم سراسر کشور بعد از نماز جمعه به خیابان‌ها می‌آیند و راهپیمایی در محکومیت اعدام رهبر شیعیان عربستان دارند، گفت: مرحوم شیخ نمر باقرالنمراز بزرگان علمای شیعه بود و سال‌ها در تهران و سوریه  درس خوانده و به مقام اجتهاد رسیده بود. موقعیت بسیار ارزشمندی در میان شیعیان داشت و از خانواده اهل علم بود یعنی اجداد او همه از علمای شیعیان شرق عربستان بودند.

آل سعود به دنبال دو قطبی کردن منطقه است
آیت‌الله ایمانی با طرح این سئوال که چرا این مرد بعد از 3 سال و چند ماه که در زندان آل سعود بود اعدام می‌شود؟، گفت: آل سعود به دنبال این است که منطقه را دو قطبی کند برخلاف ایران اسلامی و سیاست ما این است که شیعه و سنی و ترک و لر و کرد و عرب و عجم همه در کنار هم زندگی کنند اما سیاست عربستان دو قطبی‌سازی است. یعنی شیعه و سنی را مقابل هم قرار دادن چون عربستان در تمام عرصه‌ها شکست خورده است.
وی خاطرنشان کرد: عربستان در سوریه و عراق شکست خورده و در جنگ تحمیلی عراق علیه ما در واقع عربستان شکست خورد چون آن زمان اعلام شد که عربستان 30 میلیارد دلار به صدام داد که این جنگ به پیروزی برسد و نرسید. در سوریه هم شکست خورده و در یمن در باتلاق گرفتار شده و در بحرین به نتیجه نرسیده است و در مقابل هم می‌بیند روز به روز جایگاه ایران محوبیبت بالاتری پیدا می‌کند و این برای عربستانی که خود را خادم الحرمین شریفین می‌بیند سخت است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تصریح اینکه ایران در سوریه پیروز شد، گفت: آن‌ها می‌گفتند باید اسد برود و نرفت و ماند؛ در عراق شیعیان پیروز شدند. برای عربستان فوق‌العاده سخت است و می‌خواهد دو قطبی شیعه و سنی تشکیل شود و ما باید هوشیار باشیم و کار بی‌دقت انجام ندهیم چرا که ممکن است آب به آسیاب دشمن بریزیم.
وی تأکید کرد: ما باید گوش به فرمان ولی امر مسلمین و دست‌اندرکاران نظام باشیم و آنچه آنان در این رابطه دستور دادند تعقیب و دنبال کنیم چراکه دشمنان تلاش می‌کنند میان شیعه و سنی اختلاف اندازند.
captcha