همایش ملی «کتاب و نشر» فراخوان مقاله داد
گروه ادب: دومین همایش ملی «کتاب و نشر» با دو محور اصلی «بازاریابی، تبلیغات و اطلاع رسانی در صنعت نشر» و «نظام آموزش و پرورش و کتابخوانی» فراخوان مقاله داد.
به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، همایش ملی «کتاب و نشر» در دومین سال فعالیت خود با تمرکز بر دو محور «بازاریابی، تبلیغات و اطلاعرسانی در صنعت نشر » و «نظام آموزش و پرورش و کتابخوانی» در آذر ماه 95 و به همت موسسه جهاد فرهنگی حکمت برگزار خواهد شد.
از جمله ویژگیهای شاخص این همایش نگاه علمی و بومی به حوزه نشر و استفاده از ظرفیت و توان علمی اساتید، نخبگان و فعالین این حوزه در قالب ارائه مقالات علمی و راهبردی میباشد. همچنین کمیته علمی این همایش متشکل از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاههای کشور میباشند که به بررسی و ارزیابی و داوری مقالات میپردازند.
محورهای اصلی و فرعی همایش عبارتند از:
محور اول: بازاریابی، تبلیغات و اطلاعرسانی در صنعت نشر
شاخصها، راهبردها و الزامات «بازاریابی»، «تبلیغات و اطلاعرسانی» در صنعت نشر
نسبت میان اقتصاد مقاومتی و «بازاریابی»، «تبلیغات و اطلاعرسانی» در صنعت نشر
رسانههای جمعی و «بازاریابی»، «تبلیغات و اطلاع رسانی» در صنعت نشر
رسانههای نوین و «بازاریابی»، «تبلیغات و اطلاعرسانی» در صنعت نشر
تأثیر بازارهای جدید فروش کتاب در «بازاریابی»، «تبلیغات و اطلاعرسانی» در صنعت نشر
تأثیر نمایشگاههای کتاب داخلی و خارجی در «بازاریابی»، «تبلیغات و اطلاعرسانی» در صنعت نشر(مطالعه موردی نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، نمایشگاه کتاب فرانکفورت، نمایشگاه کتاب ابوظبی، نمایشگاه کتاب ترکیه و ....)
تأثیر و تاثر «بازاریابی»، «تبلیغات و اطلاعرسانی» در صادرات کتاب
جایگاه و نقش دولت/ ناشران/ اتحادیهها و تشکلهای نشر/ کتابخانهها/ نهادهای مدنی در «بازاریابی»، «تبلیغات و اطلاعرسانی» در صنعت نشر
نسبت میان مصرف و «بازاریابی»، «تبلیغات و اطلاعرسانی» در صنعت نشر
محور دوم: نظام آموزش و پرورش و کتابخوانی
1.نسبت میان سیاستهای کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور و کتابخوانی
2.تأثیر کتابهای درسی بر کتابخوانی دانشآموزان
3.نقش خانواده به عنوان یکی از ارکان نظام آموزش و پرورش در کتابخوانی کودکان و نوجوانان
4.نقش معلمان و کادر اجرایی مدارس و کتابدار در کتابخوانی دانشآموزان
5.کتابخانههای آموزشگاهی و ترویج مهارتهای کتابخوانی
6.زنگ کتابخوانی در مدارس و تأثیر آن در کتابخوانی
7.برنامههای جنبی مدارس و تأثیر آنها بر کتابخوانی
8.نظام آموزش و پرورش و ترویج مهارتهای یادگیری مادامالعمر
9.راهکارهای افزایش کتابخوانی در مدارس
10.مقایسه تطبیقی تاثیر نظام آموزش و پرورش بر کتابخوانی در ایران با سایرکشورها
لازم به ذکر است در تمامی محورها، پژوهش و تحقیق درباره شاخصها و سنجهها، آسیبشناسی، الگویابی و ارائه الگوی بومی و ارائه راهکار و راهبرد بومی و مناسب از اولویت و اهمیت برخوردار است.
علاقهمندان میتوانند چکیده مفصل آثار خود را در قالب فایل word تا اول اسفند ماه 94 به نشانی الکترونیکی icbp.ir@gmail.com ارسال کرده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانند به سایت icbp.ir مراجعه کنند. زمان اعلام نتایج چکیدههای پذیرفته شده نیمه اسفند ماه 94 است.
همچنین نهادها و سازمانهای علاقهمند میتوانند جهت مشارکت در این همایش از طریق تماس با دبیرخانه، اعلام آمادگی کنند.
گفتنی است، اولین همایش ملی کتاب و نشر آبان ماه سال جاری برگزارشد؛ که از میان مقالات ارسالی، 20 مقاله در قالب ارائه شفاهی و پوستر پذیرفته شدند و در نهایت 3 مقاله برگزیده و 3 مقاله نیز شایسته تقدیر شد.