کد خبر: 3469963
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵

همایش ملی «کتاب و نشر» فراخوان مقاله داد

گروه ادب: دومین همایش ملی «کتاب و نشر» با دو محور اصلی «بازاریابی، تبلیغات و اطلاع ­رسانی در صنعت نشر» و «نظام آموزش و پرورش و کتابخوانی» فراخوان مقاله داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همایش ملی «کتاب و نشر» در دومین سال فعالیت خود با تمرکز بر دو محور «بازاریابی، تبلیغات و اطلاع‎رسانی در صنعت نشر » و «نظام آموزش و پرورش و کتابخوانی» در آذر ماه 95 و به همت موسسه جهاد فرهنگی حکمت برگزار خواهد شد.
از جمله ویژگی‌های شاخص این همایش نگاه علمی و بومی به حوزه نشر و استفاده از ظرفیت و توان علمی اساتید، نخبگان و فعالین این حوزه در قالب ارائه مقالات علمی و راهبردی می‌باشد. همچنین کمیته علمی این همایش متشکل از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌‏های کشور می‏باشند که به بررسی و ارزیابی و داوری مقالات می‌پردازند.
محورهای اصلی و فرعی همایش عبارتند از:
محور اول: بازاریابی، تبلیغات و اطلاع­‌رسانی در صنعت نشر
شاخص‏‌ها، راهبردها و الزامات «بازاریابی»، «تبلیغات و اطلاع‌رسانی» در صنعت نشر
نسبت میان اقتصاد مقاومتی و «بازاریابی»، «تبلیغات و اطلاع‌رسانی» در صنعت نشر
رسانه‎های جمعی و «بازاریابی»، «تبلیغات و اطلاع رسانی» در صنعت نشر
رسانه‎های نوین و «بازاریابی»، «تبلیغات و اطلاع‌رسانی» در صنعت نشر
تأثیر بازارهای جدید فروش کتاب در «بازاریابی»، «تبلیغات و اطلاع‌رسانی» در صنعت نشر
تأثیر نمایشگاه‎های کتاب داخلی و خارجی در «بازاریابی»، «تبلیغات و اطلاع‌رسانی» در صنعت نشر(مطالعه موردی نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران، نمایشگاه کتاب فرانکفورت، نمایشگاه کتاب ابوظبی، نمایشگاه کتاب ترکیه و ....)
تأثیر و تاثر «بازاریابی»، «تبلیغات و اطلاع‌رسانی» در صادرات کتاب
جایگاه و نقش دولت/ ناشران/ اتحادیه‎ها و تشکل‎‎های نشر/ کتابخانه‎ها/ نهادهای مدنی در «بازاریابی»، «تبلیغات و اطلاع‌رسانی» در صنعت نشر
نسبت میان مصرف و «بازاریابی»، «تبلیغات و اطلاع‌رسانی» در صنعت نشر
محور دوم: نظام آموزش و پرورش و کتابخوانی
1.نسبت میان سیاست­‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور و کتابخوانی
2.تأثیر کتاب‌های درسی بر کتابخوانی دانش­‌آموزان
3.نقش خانواده به عنوان یکی از ارکان نظام آموزش و پرورش در کتابخوانی کودکان و نوجوانان
4.نقش معلمان و کادر اجرایی مدارس و کتابدار در کتابخوانی دانش‌آموزان
5.کتابخانه­‌های آموزشگاهی و ترویج مهارت‌های کتابخوانی
6.زنگ کتابخوانی در مدارس و تأثیر آن در کتابخوانی
7.برنامه­‌های جنبی مدارس و تأثیر آنها بر کتابخوانی
8.نظام آموزش و پرورش و ترویج مهارت‌‌های یادگیری مادامالعمر
9.راهکارهای افزایش کتابخوانی در مدارس
10.مقایسه تطبیقی تاثیر نظام آموزش و پرورش بر کتابخوانی در ایران با سایرکشورها
لازم به ذکر است در تمامی محورها، پژوهش و تحقیق درباره شاخص‎ها و سنجه‎ها، آسیب‎شناسی، الگویابی و ارائه الگوی بومی و ارائه راهکار و راهبرد بومی و مناسب از اولویت و اهمیت برخوردار است.
علاقه‌مندان می‌توانند چکیده مفصل آثار خود را در قالب فایل word تا اول اسفند ماه 94 به نشانی الکترونیکی icbp.ir@gmail.com ارسال کرده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت icbp.ir مراجعه کنند. زمان اعلام نتایج چکیده‌های پذیرفته شده نیمه اسفند ماه 94 است.
همچنین نهاد‏ها و سازمان‏‌های علاقه‌‏مند می‏‌توانند جهت مشارکت در این همایش از طریق تماس با دبیرخانه، اعلام آمادگی کنند.
گفتنی است، اولین همایش ملی کتاب و نشر آبان ماه سال جاری برگزارشد؛ که از میان مقالات ارسالی، 20 مقاله در قالب ارائه شفاهی و پوستر پذیرفته شدند و در نهایت 3 مقاله برگزیده و 3 مقاله نیز شایسته تقدیر شد.
captcha