تنها برنده انتخابات، ملت ایران است/ لزوم پرهیز از تخریب نامزدهای انتخاباتی توسط یکدیگر
کد خبر: 3471276
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
آیت‌الله ایمانی:

تنها برنده انتخابات، ملت ایران است/ لزوم پرهیز از تخریب نامزدهای انتخاباتی توسط یکدیگر

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به برگزاری انتخابات در پایان سال جاری گفت:‌ این انتخاباتی که پیش روست یک برنده دارد و آن هم ملت است و این جناح و آن جناح و یا فرد و یا افراد برنده انتخابات نیستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، 9 بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز گفت: نظام حاکم بر جهان آفرینش و وعده قطعی پروردگار عالم در طول تاریخ این است که «...وَلَيَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ...؛ ... و قطعا خدا به كسى كه [دين] او را يارى مى‏كند يارى مى‏دهد ...» (آیه 40 سوره حج).
وی افزود: در این آیه چند بار تاکید شده که نصرت پروردگار عالم برای کسانی است که به یاری خدا بشتابند و باز در جای دگر قرآن مجید می‌گوید «إِنَّا لَنَنصُرُ رُسُلَنَا وَالَّذِينَ آمَنُوا فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا...؛ در حقيقت ما فرستادگان خود و كسانى را كه گرويده‏‌اند در زندگى دنيا و روزى كه گواهان برپاى می‌ايستند قطعاً يارى می‌كنيم» (آیه 51 سوره غافر) باز با تأکید این معنا را بیان می‌کند ما فرستادگانمان و مؤمنین را در زندگی دنیا یاری می‌دهیم.
آیت‌الله ایمانی ادامه داد: همه این تأکیدات بر این استوار است که وقتی ملتی برای خدا قیام کرد و برای اینکه نام خدا بالا برود و ارزش‌های الهی در جامعه قوام پیدا کند خدای متعال هم با تمام امکانات، آن ملت را تأیید می‌کند و آن مردم را به سمت و سوی اهدافی که دارند هدایت می‌کند و کمک می‌رساند.
امام‌جمعه شیراز بیان کرد: آن زمانی که امام راحل رضوان الله تعالی علیه، مراجع بزرگوار تقلید و روحانیت و مردم مومن به پا خاستند و از کیان اسلام دفاع کردند و با سرمایه ایمان به خدا و توکل به پروردگار عالم راه افتادند، این وعده‌های الهی یکی پس از دیگری تحقق پیدا کرد و انقلاب اسلامی ایران مصداقی شد از این آیه کریمه که قرآن مجید می‌فرماید «...فَأَنزَلَ اللّهُ سَكِينَتَهُ عَلَيْهِ وَأَيَّدَهُ بِجُنُودٍ لَّمْ تَرَوْهَا وَجَعَلَ كَلِمَةَ الَّذِينَ كَفَرُواْ السُّفْلَى وَكَلِمَةُ اللّهِ هِيَ الْعُلْيَا ...؛ ... و كلمه كسانى را كه كفر ورزيدند پست‏تر گردانيد و كلمه خداست كه برتر است ...» (آیه 40 سوره توبه) خدای متعال وقتی از این مردم این اخلاص و فداکاری و ایستادگی و مقاومت را دید، سکینه و آرامش را بر دل امام و مومنین وارد کرد و لشکرهای نامرئی به کمک این ملت فرستاد.
وی ادامه داد: خداوند آنقدر در این 37 سال که از انقلاب گذشت، در مصاف‌های گوناگون این ملت را یاری کرد که امروز سخن کفار و آمریکا ضعیف‌ترین سخن در جهان است. امام راحل در یکی از صحبت‌هایشان در دوارن بعد از پیروزی انقلاب فرمودند امروز منفورترین انسان‌ها در مقابل ملت‌ها رئیس جمهور آمریکاست.
آیت‌الله ایمانی اظهار کرد: در چنین شرایط و موقعیتی طبیعی است که دشمن برای شکستن پایه‌های دین تلاش کند و برای شکستن ارکان حکومت دینی قدم بردارد و برای اینکه این جمهوری اسلامی را ناکام کند از همه امکانات و ابزارها استفاده کند. این کار دشمن است که در مقابل این حرکت عظیم و توفنده او باید عکس‌العمل نشان دهد و از خودش دفاع کند. حالا که دنبال حق نیست و مقابل حق است می‌خواهد دین و ایمان و همه چیز ما را هدف قرار دهد.
عضو مجلس خبرگان رهبری یکی از راه‌های دشمن که می‌خواهد بر روی دین و ایمان ما اثر بگذارد را نفوذ برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این ایام فراوان به مسئله نفوذ اشاره داشتند. معظم‌له بین مجلس امروز که در مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا می‌ایستند و با بصیرت کار می‌کنند و مجلسی که خدای ناخواسته در مقابل آمریکا و استکبار قدرت ایستادگی نداشته باشد، مقایسه می‌کنند و این نتیجه نفوذ است اگر دشمن بتواند در این عرصه توفیق پیدا کند. این است که باید هوشیار باشیم و افرادی را به مجلس بفرستیم که با مصالح ملت مقابله نکنند و صلاحیت دفاع از امت اسلامی را داشته باشند.
وی با بیان اینکه فرستادن این افراد با بصیرت و فکر امکان‌پذیر است به انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: این انتخاباتی که پیش روست یک برنده دارد و آن هم ملت است و این جناح و آن جناح و یا فرد و یا افراد برنده انتخابات نیستند و ملت اگر با هوشیاری و عزم قوی و اراده محکم پای صندوق رای بیاید و با حضور حداکثری خود صندق‌های رای را پر رنگ سازد، این ملت و جمهوری اسلامی سربلند است و لذا باید تلاش کرد حضور حداکثری مردم را داشته باشیم.
آیت‌الله ایمانی اظهار کرد: طبیعتاً دشمن هم سعی خواهد کرد این حضور را یا با تحریم انتخابات، یا با تشویش اذهان عمومی کاهش دهد و در اینکه آینده انتخابات چه می‌شود و یا با متهم کردن مجریان و ناظران انتخابات، کار دشمن این است و ما باید با هوشیاری این مسائل دوران انتخابات را دنبال کنیم و مهم این عرصه‌ تأیید و رد صلاحیت‌ها است که الان هستیم.
وی با یادآوری اینکه قانون حدود 12 شرط برای نماینده مجلس شورای اسلامی گذاشته و 11 شرط نباید داشته باشد، گفت: 12 هزار نفر در این اتنخابات ثبت نام کردند. شورای نگهبان چگونه این 12 شرط را احراز کند که دارند و آن 11 شرط را ندارند؟  قانون صراحت دارد که باید احراز  صلاحیت شود.
آیت‌الله ایمانی بیان کرد: بعضی‌ها می‌گویند که احراز صلاحیت را به مردم واگذار کنید. معنای این حرف این است که چرا وزارت بهداشت و درمان داریم؟ چرا وزارت بهداشت می‌آید غذاخوری‌ها را کنترل می‌کند! بگذارید مردم خودشان کنترل کنند. آیا درست است که اجازه دهیم یک رستوران غذای آلوده به مردم دهد و بعد که مردم خوردند و مسموم شدند دیگر از آن رستوران غذا نخورند؟! آیا این حرف قابل قبول است که می‌گویند ملت صلاحیت‌ها را تعیین می‌کنند؟ چگونه؟ در تمام دنیا مسئله صلاحیت مطرح است و طبیعتا قانون هست و اگر اعتراضی هست باید در مسیر قانونی طی شود
وی گفت: آن زمانی که فضا سازی می‌کنیم که 12000 نفر بیایند ثبت نام کنند و بعد هم زمان کمتر از 2 ماه می‌گذاریم برای رسیدگی به این تعداد افراد چگونه این کار عملیاتی شود؟ اینجاست که یا باید مدت زمان بررسی را زیاد کرد و یا باید قوانین ما در ثبت نام کنترل‌های دیگری داشته باشد وگرنه احراز صلاحیت به عهده شورای نگهبان است و او وظیفه دارد که این کار را انجام دهد.
امام جمعه شیراز همچنین بر لزوم پرهیز از تخریب نامزدهای انتخاباتی از سوی یکدیگر تأکید کرد و  خطاب به آنان گفت: نامزدهای انتخاباتی تخریب یکدگر را رها کنند و آبروی یکدگر را در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نبرند. تهمت زدن و بدگویی کردن اینها کوشش انسان‌های ناتوان است. انسان مثبت‌های خودش را بگوید. چرا دیگران را بشکنیم؟ چرا در شبکه‌های اجتماعی عیب و ایراد دگران را بازگو کنیم؟ رعایت این مسائل ضرور و لازم است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به سفرهای مختلف دولتمردان کشورهای مختلف به کشور و برعکس طی هفته گذشته اشاره کرد و گفت: عمده این مسافرت‌ها مسائل اقتصادی و معیشتی بود. رهبر معظم انقلاب با رئیس جمهور چین این نکته را بیان داشتند که کشورهای مستقل می‌توانند کنار هم قرار بگیرند و در مقابل زیاده‌خواهی مستکبران عالم قیام کنند. این نکته مهمی است. افراد زیادی هستند دنبال استقلال هستند و می‌توانند در دهان کشور های زورگوی دنیا بزنند و سپس معظم‌له از معاملات و ارتباطات کشور چین با ایران در دوارن تحریم تمجید کردند.
آیت‌الله ایمانی عنوان کرد: سفر رئیس جمهور به ایتالیا برای قراردادهای زیرساختی به فرانسه برای قراردادهایی که برای امنیت و رفاه و آسایش مردم ما می‌باشد و این‌ها کارهای زیرساختی است، تایید می‌شود اما باید مواظب بود کشور دروازه کالاهای مصرفی نشود و فضا برای ورود کالاهای مصرفی به کشور فراهم نشود.
captcha