درهای مساجد بریتانیا به روی غیرمسلمانان گشوده می‌شود
کد خبر: 3471716
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲

درهای مساجد بریتانیا به روی غیرمسلمانان گشوده می‌شود

گروه بین‌الملل: درهای بیش از 80 مسجد بریتانیا یکشنبه آینده، 18 بهمن‌ماه، به روی همه مردم باز می‌شود تا ضمن آشنا کردن آن‌ها با دین اسلام و مسلمانان، با تصورات نادرست و منفی علیه اقلیت مسلمان بریتانیا مقابله کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری شبکه الجزیره، مساجد سراسر بریتانیا در حال برنامه‌ریزی برای گشودن درهای خود به روی عموم مردم با هدف مقابله با افزایش اسلام‌هراسی هستند.

بیش از 80 مسجد در این برنامه که روز 18 بهمن‌ماه با نام روز «بازدید از مسجد من» برگزار می‌شود، شرکت خواهند داشت.

مساجد بریتانیا درهای خود را به روی مردم می‌گشایند/ ادیت شده

شورای مسلمانان بریتانیا در این باره اعلام کرد: این برنامه فرصتی برای مسلمانان بریتانیایی فراهم می‌کند تا با تصورات نادرست درباره اسلام مقابله کنند.

سخنگوی شورای مسلمانان بریتانیا گفت: مسلمانان بریتانیا می‌توانند با حضور در این برنامه با همسایگان خود ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: این روز به مردم اجازه خواهد داد که رو در رو یکدیگر را ببینند و بشناسند و به این ترتیب افکار غلط از بین خواهد رفت.

پیروان همه ادیان و عقاید می‌توانند در این برنامه حضور یابند و سؤالات خود را مطرح کنند، از مساجد و اماکن اسلامی بازدید کنند و نیز در ضیافت‌هایی که اهالی مساجد برپا می‌کنند، شرکت کنند و با آن‌ها آشنا شوند.

سازمان‌دهندگان این برنامه امیدوارند که این فرصت منجر به شناخت بهتر و ادغام بیشتر مسلمانان در جامعه شود.

سال گذشته نیز چنین برنامه‌ای در بریتانیا برگزار شد که حدود 20 مسجد در آن شرکت کردند. اوایل سال جاری نیز فرانسه شاهد چنین برنامه‌ای بود.

مسلمانان حدود 3 میلیون نفر از جمعیت 64 میلیونی بریتانیا را تشکیل می‌دهند. حدود نیمی از مسلمانان ساکن بریتانیا زاده همین کشور هستند.

در ماه‌های اخیر، بریتانیا نیز مانند دیگر کشورهای اروپایی شاهد افزایش احساسات منفی علیه مسلمانان بوده است که تا حد زیادی نتیجه اقدامات تروریستی گروه داعش به ویژه حادثه تروریستی شهر پاریس است.



captcha