ستاد امر به معروف هیچ‌گونه کار سلبی ندارد/ انتقاد از وجود خلأ تذکر لسانی در جامعه
کد خبر: 3472082
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰

ستاد امر به معروف هیچ‌گونه کار سلبی ندارد/ انتقاد از وجود خلأ تذکر لسانی در جامعه

گروه اجتماعی: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس با بیان اینکه این ستاد هی‌گونه کار سلبی ندارد، از وجود خلأ تذکر لسانی در جامعه انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، سلیمان مهدوی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس در جلسه شورای اداری کازرون با بیان اینکه این ستاد هیچ‌گونه کار سلبی ندارد، گفت: همگی ما این‌که گناهکار را دوست بداریم و از گناه نفرت داشته باشیم را باید ملکه ذهن خود کرده و بر همگانی کردن فریضتین تلاش کنیم و چنانچه گناهکار را دوست نداشته باشیم هیچ‌گاه نمی‌توانیم امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کرده و او را به صراط مستقیم هدایت کنیم.
وی از عدم توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر انتقاد کرد و گفت: به دلیل عملکرد نامناسب مسئولان تعداد بسیاری از مردم در یک نظرسنجی فریضه واجب و بدون قضای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را امری مستحب اعلام کردند.
مهدوی گفت: بر اساس ابلاغ مصوبه مجلس شورای اسلامی دو شورا در ساختار ستاد امربه‌معروف ونهی از منکر شهرستان دیده شده است که یکی شورای سیاست‌گذاری ستاد در شهرستان‌ها ست به ریاست ائمه جمعه و دیگری شورای معاونان ادارات و نهادها است که باید معاونت های ستاد و شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در ادارات و نهادها راه‌اندازی شود تا مصوبات شورای شهرستان را اجرایی کند.
دبیر ستاد امر به ‌معروف و نهی ‌از منکر فارس با بیان اینکه در جامعه خلأ تذکر دادن وجود دارد، تصریح کرد: بر همگی ما واجب است که چنانچه خطایی را می‌بینیم مخفیانه بدون اینکه کسی متوجه شود به همدیگر تذکر بدهیم.
وی در پایان از مسئولان و مدیران و نخبگان شهرستان کازرون درخواست کرد بر اجرای صحیح و ترویج فرضیه واجب الهی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر همت گمارند و با راه‌اندازی معاونت های ستاد شهرستان کازرون و دبیرخانه‌های شورای امربه‌ معروف و نهی ‌از منکر ادارات و نهادها در به پا داشتن همگانی این فرضیه واجب تلاش کنند.
captcha