دومین روز جشنواره فجر در برج میلاد/ از «مجتبی» تا «جشن تولد»
کد خبر: 3472298
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶

دومین روز جشنواره فجر در برج میلاد/ از «مجتبی» تا «جشن تولد»

گروه هنر: در روز دوم فیلم فجر در کاخ جشنواره یک فیلم دفاع مقدسی و یک اثر در ارتباط با سوریه روی پرده برج میلاد می‌رود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در دومین روز سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر همچون روز نخست یک فیلم مستند و چهار اثر سینمایی رو پرده کاخ جشنواره واقع در برج میلاد می‌رود.

«مجتبی»

«مجتبی» مستندی به کارگردانی محمدحسن دامن زاده است. این کار در بخش سینما حقیقت رأس ساعت 14:30 دقیقه به نمایش در می‌آید. کارگردان این کار درباره فیلمش چنین گفته است: سوژه من آدمی بود که از طرف خانواده در فشار بود تا به خارج از کشور برود اما نمی‌خواست برود به آنها می‌گفت اگر بروم خارج از کشور نابود می‌شوم و هنر من برای مردم است و از طرف دیگر شاگردی داشت که می‌گفت که بیاییم تئاتر عروسکی‌مان را با نور و صدا تقویت کنیم و او در این میان مانده بود و نه با آن ایده خروج از کشور همراه بود و نه با ایده شاگردش و این شرایط برزخ‌گونه که برای خیلی از هنرمندان امروزی پیش می‌آید خیلی مهم بود.

«یک شهروند کاملاً معمولی»

«یک شهروند کاملاً معمولی»، ساخته مجید برزگر در بخش هنر تجربه به نمایش درخواهد آمد. این فیلم ساعت 16 در برج میلاد روی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پرده می‌رود.  این کار به نویسندگی و کارگردانی‌ مجید برزگر و تهیه‌کنندگی  سعید آرمند ساخته شده و بازیگرانی چون سورن مناساکانیان، شادی کرم رودی، ناهید حدادی، اردشیر مهرآبادی، محمد باقری صفانور، سعید آبیاری، پاشا جمالی، مرتضی نفری، تقی هاتفی، محمد کعبین در آن ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان یک شهروند کاملاً معمولی آمده است. صفری 83 ساله، کارمند بازنشسته اداره پست که در شهرکی قدیمی در تهران زندگی می‌کند، پس از مرگ همسرش تنهاست و تنها پسرش که خارج از ایران است تصمیم دارد او را برای دیدار و مداوا به کانادا دعوت کند. مقدمات این سفر زندگی آرام و معمولی او را کمی به هم می‌ریزد.

«جشن تولد»

در بخش نگاه نو نیز فیلم «جشن تولد» ساعت 18:30 به نمایش در می‌آید.

«جشن تولد» اولین فیلم بلند سینمایی عباس لاجوردی است که با سرمایه شخصی نصرت نوری و عباس فاتح ساخته شده که انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس هم بعد از تولید به جمع سرمایه‌گذاران این فیلم پیوسته است. احمد کاوری، علی رام نورایی، نادی خوری ستاره سینمای عرب و سوریه، ریمی، عبدالله بن طلال، امیه ملس و علی صطوف از بازیگران اصلی این فیلم هستند. فیلمبرداری «جشن تولد» به مدت یک ماه در کشور سوریه انجام شده است. عوامل فنی این فیلم ایرانی هستند و فیلم با زیرنویس فارسی در جشنواره فیلم فجر به نمایش در می‌آید.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: این فیلم داستان خانواده سوری را روایت می‌کند که شب جشن تولد فرزندشان به نام «رقیه» است. این شب و جشن آنها مصادف می‌شود با حمله تکفیری‌ها به دمشق و حرم حضرت زینب(س) که باعث می‌شود این خانواده شیعه به همراه همسایه اهل سنت‌شان از خانه به سمت محل امنی فرار کنند و مقصدشان حرم امن حضرت زینب(س) است، در این مسیر با دو ایرانی که برای زیارت به اتفاق خانواده آمده‌اند آشنا می‌شوند که زمانی در جنگ ایران و عراق در خرمشهر از شهرشان دفاع می‌کردند و در مسیر رسیدن به حرم در بین راه به یک کلیسا پناه می‌برند و در مسیر اتفاقاتی برای این گروه رخ می‌دهد.

«دلبری»

این فیلم سینمایی ساعت 21 در بخش سودای سیمرغ روی پرده خواهد رفت. قصه دومین ساخته بلند جدید دهقانی اشکذری درباره زنی به نام «طوبی» است که در شب مراسم عروسی خواهرزاده‌اش اتفاقاتی برایش رخ می‌دهد.

این فیلم که ملودرام اجتماعی است، دو شخصیت اصلی مردن و زن دارد که شخصیت زن را هنگامه قاضیانی و شخصیت مرد را  عباس غزالی برعهده دارند؛ همچنین محمدرضا شیرخانلو نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداخته است.

مدیریت فیلمبرداری این فیلم برعهده فرشاد بشیری‌زاده است و تهیه‌کنندگی دومین اثر دهقانی اشکذری را سیدمحمود رضوی برعهده دارد.

«آخرین بار کی سحر را دیدی»

ساخته جدید فرزاد مؤتمن آخرین فیلم است که در شب دوم رأس ساعت 22:30 روی پرده کاخ جشنواره خواهد رفت.

فریبرز عرب‌نیا، سیامک صفری، آتیلا پسیانی، ژاله صامتی، محمدرضا غفاری، علیرضا ثانی فر، بهاران بنی‌احمدی، آناهیتا درگاهی، روشنک گرامی، مجتبی سلمانی، شیوا کریمی، امیرحسین فتحی در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند. در خلاصه داستان فیلم آمده؛ صبح است. مادری سراسیمه وارد کلانتری می‌شود و به افسر نگهبان می‌گوید دختر جوانش سحر، دیشب به خانه بر‌نگشته و... 

captcha