شیعه‌هراسی در الجزایر؛ این بار از سوی وزارت اوقاف
کد خبر: 3474217
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷

شیعه‌هراسی در الجزایر؛ این بار از سوی وزارت اوقاف

گروه بین‌الملل: در پی جنجال‌آفرینی رسانه‌های الجزایر مبنی بر گسترش مذهب تشیع در این کشور، وزارت اوقاف الجزایر مقابله با آن‌چه «نفوذ روزافزون شیعیان در جامعه این کشور» خوانده است، خواستار شد.

مسئولان الجزایر منع گسترش شیعی در این کشور را خوستار شدند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «newsofworldnow»، در حالی که مراکز و مؤسسات وابسته به وهابیت و گروه‌‌های سلفی تندرو به صورت آزادانه در الجزایر به تبلیغ می‌پردازند و با هوچی‌گری به مخدوش کردن چهره مذهب تشیع و پیروان آن می‌پردازند، «محند ایدیر مشنان»، مدیر ارشاد دینی و آموزش قرآن وزارت اوقاف و امور دینی الجزایر تحت تأثیر جنجال‌‌آفرینی رسانه‌‌های این کشور بر ضرورت منع آن‌چه «گسترش روزافزون مذهب شیعی» خواند، تأکید کرد.

وی در این باره گفت: ما حضور مذاهب و فرقه‌های مختلف دینی در الجزایر را رصد می‌کنیم و همچنین، موضوع گسترش مذهب شیعه را که اخیرا در رسانه‌ها جنجال آفرید، زیرنظر داریم.

محند ایدیر مشنان در ادامه گفت: اخیرا پیروان فرقه‌های مذهبی مختلفی از جمله قادیانه(نام فرقه‌ای که حدود صدسال پیش در هند به وسیله میرزا غلام احمد قادیانی بنیان نهاده شد) و فرقه احمدیه (یک فرقه اسلامی که ریشه در تعلیمات و زندگی میرزا غلام احمد، بنیان‌گذار فرقه دارد که ادعای مهدویت و منجی‌گیری می‌کرد) در الجزایر ظهور پیدا کرده است.

یکی دیگر از مسئولان وزارت امور دینی و اوقاف الجزایر بیان کرد: این وزارت‌خانه بر منع گسترش مذهب تشیع علی‌رغم وجود پیروان آن در این کشور تأکید دارد.

همچنین، نماینده «محمد عیسی»، وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر نیز با این ادعا که تهدید تشیع از خارج مساجد متوجه جامعه بوده و محدود به فضای مساجد نمی‌شود، عنوان کرد: ائمه مساجد، واعظان و خطیبانِ شیعی نیستند و همچنین آموزه‌های شیعی در مؤسسات و مراکز دینی الجزایر جایگاهی ندارد. وی در عین حال بر ضرورت هماهنگی تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش این مذهب در الجزایر تأکید کرد.

شیعه‌هراسی و اقدامات مسئولان الجزایر علیه تشیع در این کشور در حالی صورت می‌گیرد که مؤسسات و مراکز وهابیت در الجزایر حضوری فعال داشته و در تبلیغ و گسترش افکار تندروی این فرقه ضاله تلاش بی‌وقفه‌ای را در سالیان اخیر آغاز کرده‌اند.

همچنین پس از آغاز هجوم عربستان علیه یمن، سلفی‌ها به فعالیت‌های خود در مساجد افزودند و کتابچه‌ها و اعلامیه‌های محرمانه در هشدار نسبت به گسترش تشیع در الجزایر میان نمازگزاران جمعه توزیع کردند که فعالیت‌هایشان از دید مسئولین امنیتی پنهان نماند.

سلفی‌ها در بخشی از کتابچه ضد شیعی، اتهام‌هایی متعددی به شیعیان وارد کرده‌اند، آنان مدعی شده بودند که تشیع مذهبی است که دین و حکومت را ویران می‌کند، زیرا اجازه تحریف قرآن و لعن و نفرین صحابه را داده است.

موضوع نفوذ شیعیان در کشور مصر و برخی کشورهای شمال آفریقا پیوسته از سوی گروه‌های سلفی تندرو و با هدف شیعه‌هراسی و تخریب وجهه شیعیان انجام می‌شود.

captcha