راه‌یابی 12 حافظ به مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات قرآن الجزایر
کد خبر: 3477572
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲

راه‌یابی 12 حافظ به مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات قرآن الجزایر

گروه بین‌الملل: 12 حافظ قرآن از استان‌های مختلف الجزایر به مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات سراسری حفظ قرآن شبکه ماهواره‌ای «الشروق تی وی» راه یافتند.

راه‌یابی 12 متسابق به مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات قرآن تلویزیونی الجزایر

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «echoroukonline.com»، مرحله مقدماتی مسابقات سراسری حفظ قرآن شبکه ماهواره‌ای «الشروق تی وی» الجزایر روز جمعه، 30 بهمن‌ماه برگزار شد و 23 حافظ به مرحله بعدی مسابقات راه یافتند که از میان این 23 نفر، 12 حافظ قرآن خردسال که نمایندگان 12 استان الجزایر هستند، به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافتند.

راه‌یافتگان به مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات از استان‌های الجزیره، سطيف، مستغانم، ورقلة، البويرة، المدية، قسنطينة، سيدي بلعباس، تلمسان، النعامة، باتنة و سيككدة هستند.

شیخ عبدالقادر براهیمی از شخصیت‌های قرآنی الجزایر که ریاست کمیته داوری این مسابقات را برعهده دارد، از سطح بالای تلاوت حافظان خردسال حاضر در این مسابقات ابراز شگفتی کرد.

مسابقات سراسری حفظ قرآن ویژه گروه سنی زیر 15 سال الجزایر در چارچوب برنامه دینی «مزامیر داوود» شبکه ماهواره‌ای «الشروق تی وی» این کشور و با هدف کشف استعدادهای قرآنی الجزایر در حال برگزاری است.

مرحله مقدماتی این رقابت با حضور سیدعلی فضیل، مدیرکل مؤسسه رسانه‌ای الشروق الجزایر و با نظارت رشید فضیل، فعال رسانه‌ای و با اجرای رضوان حسین، از تهیه‌کنندگان مشهور برنامه‌‌های دینی این کشور برگزار شد.

رضوان حسین در این باره گفت: صدها نفر از سراسر الجزایر از طریق پست الکترونیک مسابقات، درخواست خود را برای حضور در این رقابت‌ها ارائه دادند که در پایان 50 نفر برای حضور در این مسابقات انتخاب شدند. حفظ کل قرآن، داشتن سن کمتر از 15 سال و ارسال فايل صوتی از ترتیل سوره «ضحی» به آدرس پست الکترونیک این شبکه،‌ از شرایط شرکت در این مسابقات بود.

لازم به ذکر است، این مسابقات ویژه گروه سنی زیر 15 سال است که به همت شبکه ماهواره‌ای «الشروق تی وی» الجزایر و به عنوان سومین مسابقه قرآنی مؤسسه رسانه‌ای «الشروق» این کشور برگزار می‌شود.

پیش از این، مؤسسه رسانه‌ای الشروق الجزایر، مسابقه «الماهر بالقرآن» را برگزار کرد که جوایز نفرات برتر این مسابقات بیست‌وهفتم ماه رمضان سال 2014 در میان برگزیدگان توزیع شد.

بر اساس آگهی تبلیغاتی این مسابقات، برگزیدگان با اهدای جوایز ارزنده‌ای تجلیل خواهند شد که جایزه نفر نخست این مسابقات سفر به مکه مکرمه و مدینه منوره به مدت 2 هفته، جایزه نفر دوم سفر یک هفته‌ای به ترکیه و جایزه نفر سوم نیز یک هفته اقامت در تونس است.

captcha