بازگشت به الگوهای رفتارهای علوی و فاطمی؛ لازمه تحکیم بنیان خانواه‌ها/ اسلام با تکنولوژی مخالف نیست
کد خبر: 3478610
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
مرادی اظهار کرد:

بازگشت به الگوهای رفتارهای علوی و فاطمی؛ لازمه تحکیم بنیان خانواه‌ها/ اسلام با تکنولوژی مخالف نیست

گروه سیاسی: امام جمعه موقت شیراز، عامل اصلی طلاق را بی‌توجهی به ایمان، اخلاق، اطاعت و احترام متقابل میان همسران دانست و گفت: این مسئله بازگشت به الگوهای علوی و فاطمی را نیازمند است تا بتوان بیان خانواده‌ها را تحکیم کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن مرادی، امام‌جمعه موقت شیراز روز گذشته، 7 اسفندماه در نماز جمعه شیراز با اشاره به ایام فاطمیه، لزوم الگوبرداری زنان در جامعه اسلامی از حضرت فاطمه(س) را مورد تاکید قرار داد و گفت: عامل اصلی طلاق بی توجهی به ایمان، اخلاق، اطاعت، محبت و احترام متقابل در زن و شوهر است و این مسئله بازگشت به الگوهای علوی و فاطمی را نیازمند است تا بتوان بنیان خانواده‌ها را تحکیم کرد.
مرادی تأکید کرد: اگر هفت صاد صداقت، صیانت، صلابت، صراحت، صمیمیت، صبوری و صفا در خانواده‌ها رعایت شود، کیان خانواده از ناهنجاری ها حفظ خواهد شد.
امام‌جمعه موقت شیراز، با تصریح اینکه اسلام به هیچ عنوان با تکنولوژی و علم مخالف نبوده و نیست، گفت: علم و تکنولوژی باید مدیریت شود، استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ماننده شمشیری دولبه است، باید اطلاع رسانی و آگاه سازی انجام شود.
خطیب جمعه شیراز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در ایام انتخابات و تبلیغات انتخابات هیاهو و شور و شعف بر فضا حاکم است بود اما اینک نیازمند آرامش هستیم، گفت: فردای انتخابات، رقابت باید به دوستی و رفاقت تبدیل شود.
وی افزود: در روز انتخابات شاهد صف های شلوغ در شعب اخذ رای سراسر استان فارس و شیراز بودیم. مردم بدانند که هرچه در هنگام رأی‌گیری بیشتر معطل شوند، سرپل صراط کمتر معطل خواهند ماند.
امام‌جمعه موقت شیراز به هواداران داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در روز هفتم اسفند شاهد شلوغ ترین انتخابات در طول تاریخ انقلاب بودیم و مردم ولایی نشان دادند که همواره پای نظام و آرمان‌های نظام ایستاده‌اند.
وی با قدردانی از هیئت های اجرایی، نظارت و نیروهای انتظامی و تامین کننده امنیت انتخابات، تصریح کرد: مردم می‌دانند که رای خوب جامعه را نجات می‌دهد و قطعاً رأی تمام مردم رای خوبی است که منجر به نجات جامعه خواهد شد.
مرادی با بیان اینکه اگر نفوذی‌ها به مجلس راه پیدا کنند، باید منتظر آشوب و هرج و مرج بود، گفت: مردم ایران هوشمند هستند و می‌دانند به چه کسانی باید رای داد و چگونه باید راه نفوذ را بست.
وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات، گفت: مقام معظم رهبری بالغ بر 130 بار واژه نفوذ را به کار برده اند که این موضوع نشان دهنده اهمیت توجه به آن است.
captcha