منتخبین مردم، دیگر نماینده یک گروه و جریان نیستند/ لزوم همدلی و همزبانی عملی در جامعه
کد خبر: 3479983
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
افشانی:

منتخبین مردم، دیگر نماینده یک گروه و جریان نیستند/ لزوم همدلی و همزبانی عملی در جامعه

گروه سیاسی: استاندار فارس با تأکید بر اینکه کسانی که امروز به عنوان منتخبان مردم هستند،‌ باید تلاش کنند و مطالبات مردم را پاسخ دهند، گفت: منتخبین مردم دیگر نماينده يك گروه وجريان نيستند زیرا وقتي كسي نماينده مردم یک شهر شد، نماینده استان و کل کشور است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، سیدمحمد علی افشانی، استاندار فارس در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه و ضمن قدردانی از تمام کسانی که باعث شدند چنین انتخابات باشکوهی در استان برگزار شود، گفت: 65 درصد از واجدان شرایط در استان فارس در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کردند که این رقم 3 درصد از متوسط کشور که 62 درصد بود، بیشتر است.
وی با تصریح اینکه حفاظت 53 درصد صندوق‌های رأی به عهده نیروی انتظامی و 48 درصد نیز به عهده سپاه و بسیج بوده است، افزود: بحمد الهی هم نیروی انتظامی و هم سپاه و بسیج به نحو مطلوبی از صندوق‌های رأی حفاظت کردند که جای قدردانی از آنان دارد.

انتخابات در فارس با امنیت و آرامش کامل برگزار شد

افشانی با تأکید بر اینکه انتخابات در استان فارس با امنیت و آرامش کامل برگزار شد، گفت: ما تا این لحظه حتی یک مورد اختلاف در صورتجلسات نهایی هیئت اجرایی و هیئت نظارت نداشتیم و دليل اصلي آن، اين بوده است كه انتخابات درست و سالم برگزار شد.
استاندار فارس با بیان اینکه مر قانون در این انتخابات اجرا شد، گفت: خوشبختانه امروز يك انتخابات باشكوه بسيار بالا و مشاركت خيلي خوب و بدون هيچ مسئله امنيتي به سرانجام رسيد كه اين جاي تقدير از تمام كساني دارد كه در این رابطه نقش‌آفرين بودند.

اکنون نوبت پاسخگویی مسئولان فرا رسیده است

وی خاطرنشان کرد: مردم سنگ تمام گذاشتند و اكنون نوبت مسئولان است كه پاسخگوی محبت مردم باشند؛ مردمي كه وفاداري خود را به نظام جمهوري اسلامي لبيك گفتند و خواست رهبر معظم انقلاب و مصلحان بزرگ اجتماعي جامعه ما و همه دست‌اندركاران را تحقق بخشیدند لذا امروز با توجه به کار مردم، مسئولیت مسئولان نیز در مقابل مردم افزایش پیدا کرده و باید پاسخگوی آنان باشند نه  صرفاً با زبان تقدير و تشكر كنند بلكه بايد به خواسته مردم پاسخ دهند.
افشانی با تأکید بر اینکه کسانی که امروز به عنوان منتخبان مردم هستند،‌ باید تلاش کنند و مطالبات مردم را پاسخ دهند، گفت: منتخبین مردم دیگر نماينده يك گروه وجريان نيستند زیرا وقتي كسي نماينده مردم یک شهر شد، تنها نماینده آن شهر نیست بلکه نماینده استان و کل کشور است لذا بايد همه تلاش كنند و مشكلات مردم را برای پیگیری و حل آنان در اولويت قرار دهند.

اشاره به مشکلات مردم فارس
استاندار فارس، مشکلات مردم را در حوزه اقتصادی، تولید، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی برشمرد و گفت: این‌ها خواسته‌های مردم است و باید به کاری که مردم کردند پاسخ داده شود لذا هم مسئولان مسئولیتشان برای خدمتگزاری به مردمی که این چنین باعث سربلندی نظام جمهوری اسلامی چه در داخل و چه در سطح بین‌المللی شده‌اند، بیشتر شده است.
وی با بیان اینکه اکنون زمان آن رسیده که کینه و خشونت کنار گذاشته شده و اتحاد و همدلی و همزبانی به‌صورت عملی در جامعه استقرار یابد، گفت: اين كار يعني آنچه كه نياز جامعه ماست و بايد همه آناني كه داوطلبانشان وارد مجلس شده‌اند و همین‌طور کسانی که تلاش كردند و زحمت فراواني كشيدند اما باز هم مورد قبول بخش قابل ملاحظه‌اي از جامعه بودند يعني تعداد رأي آن‌ها بالاست، همه بدانند که با اتحاد و یکپارچگی و همبستگی می‌توان مشکلات مردم را حل کرد.
افشانی با تأکید بر اینکه شرايط پيش آمده هم در داخل و هم در خارج مطمئناً تأثيرگذار خواهد بود، گفت: در داخل مسئولان به اين جمع‌بندي رسيدند كه بايد به اين خواسته پاسخگو باشند؛ در سطح بين‌الملل هم دنيا مي‌داند كه ميزان مشاركت 62 درصدی ملت ایران، عدد بسيار قابل ملاحظه‌اي است.

باید با اتحاد و همبستگی نفرت را از جامعه حذف کنیم
استاندار فارس با تصریح اینکه ما در این استان به دنبال ایجاد اتحاد و همبستگی هستیم تا این نفرت را از جامعه حذف کنیم، گفت: جامعه ما نياز به شادي و نشاط دارد و جامعه زماني شاد است و زماني تلاش مي‌كند براي اينكه مشكلات خود را حل كند كه اميدوار باشد لذا باید اميد و پيام شادي و نشاط به جامعه داد و اين فوق‌العاده نياز بزرگي براي جامعه است و اين فراتر از اين است كه يك كار عمراني عظيم در استان انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: تمام کسانی که در جامعه تأثیرگذار هستند اگر همراه باشند، مطمئناً تمام مشکلات مردم در یک بازه زمانی مشخص حل خواهد شد.
افشانی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا برخی از مدیران دولت پیشین هنوز در استان مانده‌اند، گفت: در طی 6 ماهی که به استان فارس آمده‌ام از من بسیار خواسته شد تا مدیری را تغییر دهم اما من همواره می‌گفتم که این‌ها در انتخابات تأثیری ندارد و یا تأثیر آن بسیار اندک است اما همه بسیار نگران بودند که این مسئله در انتخابات اثر بگذارد در حالی که رأی نهایی، رأی مردم است.

ملاک ارزیابی عملکرد مدیران، سلامت مالی و اخلاقی آن‌هاست
استاندار فارس با تأکید بر اینکه نباید اینقدر تأکید داشت که یک مدیر و تفکرات آن با سیستم  دولت همراه است یا خیر، گفت: مدیران را باید اینگونه ارزیابی کرد که آیا توان  اجرای مأموریتی که به عهده آن‌ها گذاشته شده است، دارند یا نه و همچنین آیا به لحاظ اقتصادی و مالی سالم هستند لذا باید سلامت مالی و اخلاقی را مبنا گذاشت.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در طي دو سه ماه گذشته اقدامات بسيار موثري در استان انجام شد، گفت: بيش از يك ميليارد دلار يعني حدود 3600 ميليارد تومان فقط از صندوق توسعه ملي براي پروژه‌های صنعتی ما تصویب شد و بيش از يك ميليارد دلار نیز هم اكنون در بانك‌ها در حال بررسي است و اينها غير از ارقام ريالي است.

افزایش سهم اعتبارات فارس در لایحه بودجه

افشانی با اشاره به اینکه در حوزه سرمايه‌گذاري اقدامات موثري در حال انجام است، گفت: خوشبختانه در لایحه بودجه کشور، بودجه 5 درصدی ما به 6 درصد است ضمن اینکه سفر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه از سفر ریاست جمهوری دستاوردهای عمرانی و اقتصادی بیشتری برای ما داشت به طوری که آن‌ها پذیرفتند تا سهم اعتبارات فارس را افزایش دهند.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از رفع اختلاف میان دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر سر اراضی‌های مورد اختلاف خبر داد و گفت: 30 هکتار زمین در بهترین نقطه شهر با همکاری شهرداری، اوقاف و معاونان استانداری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز جهت احداث بیمارستان شماره 2 نماز تخصیص یافت که کلنگ احداث بیمارستان نیز توسط وزیر بهداشت به زمین زده شد.
captcha